injektor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: injektor

Post by levelboss »

Sziasztok!

Ugye összerakódott a moci, meg az autó is úgy nagyjából, de vannak vezérlési problémák.
Csak, h tisztázzuk, leírom a konfigurációt:
- moci: 2.3 V6
- szívósor: 2.8 MFI
- injektorok: 2.4 EFI
- ECU: 2.9 EFI (jelenleg egy automata váltósból)
- lambda van
- VSS jeladó nincs

A helyzet, mikor összeraktuk:
A régi 2.8 moci az előző összeállítással tök jól ment, erős volt. Abban ugye a 2.9 EFI injektorok voltak.
Most ebbe belementek a 2.4-es injektorok, valamint kapott másik MAP szenszort.

A probléma ott kezdődött, hogy összedugtuk ezt a 2.3-at és a régi computerrel nagyon rosszul járt. Ha húztuk a gázt, akkor késett felpörögni, aztán meg durrogott... nem volt jó. Rádugtunk egy másik 2.9 compit és minden ilyen probléma megszűnt, szép az alapjárat, veszi a lapot, minden okénak tűnik.

Viszont már a legelső összerakásakor a 2.8-nak előjött az a probléma, hogy teljesen random módon a vezérlés felpörgeti a motort, adja neki a gázt. Nyilván megnyitotta az alapjárati szelepet, meg a benyát is adta neki. Ekkor úgy ment, h ha nem nyomtam a gázt, akkor is gyorsult, meg az alapjárat olyan 2000 körül volt. Reméltem, hogy ez majd most megoldódik.
Hát sajnos az új rendszerrel ez a hiba ugyanúgy kijött. A motor most nem kopott, az ECU másik, a MAP szenzor másik. Most az ECU kicsit másképp kezeli ezt a helyzetet, mert nem húzza a gázt, ha megyek, viszont ha megállok, akkor lassan megemeli az alapjáratot.
A probléma mindig megoldódik, ha leállítom az autót és újraindítom.
Úgy érzékeltem, hogy most az után kezdte ezt mindig csinálni, ha erősebben nyomtam neki. Ha lájtosan mentem, akkor nem jött elő a probléma.
(Amúgy pedig most nem igazán jó a leadott teljesítmény, lehet hogy a compi hiányolja az automata váltót, vagy a csuda tudja)

Én két dologra tudok csak gondolni:
- VSS jeladó hiánya
- Alapjárati szelep problémája

Kérlek segítsetek, hogy merre induljak.

Amúgy pedig keresnék 2.4 EFI-hez való computert kiprobálásra, kéziváltósat, akár többet is, akár klímásat is. :-D

Előre is hálás köszönet!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: injektor

Post by Machine »

Egy picit zavaros a sztori :-D
Mértetek valamit, vagy csak cserélgettek?

Nekem is ilyen alapjárati problémám volt a 2.8 EFI vel, és a motor hűtőfolyadék jeladó volt a hibás
és a TPS szenzort is állítanom kellett.
"The highway still leads to hell"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: injektor

Post by Bogyo28 »

igaza van Machine kollégának, mérni kellene. tps alapjárati feszültsége, esetleg hogy nem ugrál e a jel. bele kellene lógatni egy szélessávú lambdát, hogy jó e a keverékképzés. ellenőrizni a gyujtást, hogy jó helyen van e. vízhőfok jeladó ellenőrzése is javallot. ha kell break-out box-ot tudok adni kölcsön.

itt meg lehet nézni melyik ecu-t mihez írja:

http://www.fordopedia.org/parts-catalog/24-29-v6/B7.60" onclick="window.open(this.href);return false;

ha átjössz a műhelybe tudok adni pár darabot kipróbálni
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: injektor

Post by White Shark »

levelboss wrote:Sziasztok!

Ugye összerakódott a moci, meg az autó is úgy nagyjából, de vannak vezérlési problémák.
Csak, h tisztázzuk, leírom a konfigurációt:
- moci: 2.3 V6
- szívósor: 2.8 MFI
- injektorok: 2.4 EFI
- ECU: 2.9 EFI (jelenleg egy automata váltósból)
- lambda van
- VSS jeladó nincs

A helyzet, mikor összeraktuk:
A régi 2.8 moci az előző összeállítással tök jól ment, erős volt. Abban ugye a 2.9 EFI injektorok voltak.
Most ebbe belementek a 2.4-es injektorok, valamint kapott másik MAP szenszort.

A probléma ott kezdődött, hogy összedugtuk ezt a 2.3-at és a régi computerrel nagyon rosszul járt. Ha húztuk a gázt, akkor késett felpörögni, aztán meg durrogott... nem volt jó. Rádugtunk egy másik 2.9 compit és minden ilyen probléma megszűnt, szép az alapjárat, veszi a lapot, minden okénak tűnik.

Viszont már a legelső összerakásakor a 2.8-nak előjött az a probléma, hogy teljesen random módon a vezérlés felpörgeti a motort, adja neki a gázt. Nyilván megnyitotta az alapjárati szelepet, meg a benyát is adta neki. Ekkor úgy ment, h ha nem nyomtam a gázt, akkor is gyorsult, meg az alapjárat olyan 2000 körül volt. Reméltem, hogy ez majd most megoldódik.
Hát sajnos az új rendszerrel ez a hiba ugyanúgy kijött. A motor most nem kopott, az ECU másik, a MAP szenzor másik. Most az ECU kicsit másképp kezeli ezt a helyzetet, mert nem húzza a gázt, ha megyek, viszont ha megállok, akkor lassan megemeli az alapjáratot.
A probléma mindig megoldódik, ha leállítom az autót és újraindítom.
Úgy érzékeltem, hogy most az után kezdte ezt mindig csinálni, ha erősebben nyomtam neki. Ha lájtosan mentem, akkor nem jött elő a probléma.
(Amúgy pedig most nem igazán jó a leadott teljesítmény, lehet hogy a compi hiányolja az automata váltót, vagy a csuda tudja)

Én két dologra tudok csak gondolni:
- VSS jeladó hiánya
- Alapjárati szelep problémája

Kérlek segítsetek, hogy merre induljak.

Amúgy pedig keresnék 2.4 EFI-hez való computert kiprobálásra, kéziváltósat, akár többet is, akár klímásat is. :-D

Előre is hálás köszönet!
Egy vagy több injektor állandóan nyitva van.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: injektor

Post by White Shark »

A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: injektor

Post by driver »

White Shark wrote:A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.
Szerintem nem bár Bogyo is ugyanezt mondja. Saját bőrömön tapasztaltam meg a különbséget.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: injektor

Post by White Shark »

driver wrote:
White Shark wrote:A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.
Szerintem nem bár Bogyo is ugyanezt mondja. Saját bőrömön tapasztaltam meg a különbséget.
Töcs kollega taunusából jobbhíján átrakott 2,4 ecu ugyanazt produkálta játszós napon a 2,9 motoron mint előtte a hozzávaló . Igazolhatja az érintett ,ebből fakadóan az infó ,hogy egyforma.Egyébként a 3000 taurus (nem taunus) is jó hozzá .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: injektor

Post by Bogyo28 »

driver wrote:
White Shark wrote:A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.
Szerintem nem bár Bogyo is ugyanezt mondja. Saját bőrömön tapasztaltam meg a különbséget.
vannak különbségek, de nem az hogy 2.9 vagy 2.4, hanem hogy milyen program van benne. főbb eltérések lehetnek: légtömegmérős vagy MAP szenzoros, a régebbiek a légtömegmérösök, a 91 utánni mind MAP-os. aztán még van katalizátoros meg a nélküli, automata váltós és mechanikus váltós, na meg 1 vagy 2 lambda szondás. ezért ha ráprobálsz 2 2.9 ecu-t egy motorra, ami nem egyforma számú, tök másképp fog működni a motor velük. az légtömegmérős nem is megy a MAP-os cuccokkal és fordítva, a légtömegmérőset a 2.8-aséval lehet vegyíteni, mert azon is a 2 flappogós légtömegmérő volt. ha összeraksz egy olyan ecu-t ami katalizátoros volt 2 lambdával meg automatás, de neked a kábelkötegben csak egy lambda van és kézi a váltó, akkor az nem lesz a legtökéletesebb. ezért tévesztheti meg a szemlélőt az a tévhit hogy a 2.9 és a 2.4 más, holott nem azért más mert más köbcentis mocihoz van, hanem más konfigurációval felszerelt mocihoz van. remélem érthetően sikrült fogalmazni.

a lényeg, hogyha nem kompletten jön minden, akkor lehet próbálgatni a különféle 2.9 ecu-kat, hogy melyikkel lesz jó a moci. de ha az ember nem sajnál egy 100-ast rádobni a dolgokra, akkor egy írható ecu a legegyszerübb megoldás, ott minden látható, állítható.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply