injektor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: injektor

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:Bogyó , én láttam a Grancinál is ilyen 2.9 kompjutert vagy mit még multkorában.
most ezt melyikre érted? az ujjabb 2.9-ére?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: injektor

Post by Árpi »

Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Bogyó , én láttam a Grancinál is ilyen 2.9 kompjutert vagy mit még multkorában.
most ezt melyikre érted? az ujjabb 2.9-ére?
A 12v 2.9i re azt nem tudom mikori de 2.9 az biztos.
Granada 1977 2.0i V6
WARIS

Re: injektor

Post by WARIS »

ha az ECU gyárilag MAP-os és Lambda-s, akkor azok kellenek, a sebesség sensor elhagyható. olyan rajzot nem fogsz találni ami egy-az-egyben olyan mint a tiéd, mert sok variáció van, de a müködéshez nagyon sok dolog fölösleges. álltalában egy autodata-s rajzon minden rajta van ami kell (még több is) a többi levágható a kábelkötegről...
Az a baj, hogy lövésen sincs, mi az a MAP. Mármint hogy néz ki, hova való.
A cucc egy része külön érkezett, 2 ECU van, mindkettővel ugyanazt csinálja.
MAP-ot nem kaptam hozzá, állítólag mindent megkaptam. Lehet, hogy akkor lesz "igazi" hibakód, ha jár a motor?
Valaki tud küldeni MAP fotót?

Köszi: WARIS
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: injektor

Post by Bogyo28 »

WARIS wrote:
ha az ECU gyárilag MAP-os és Lambda-s, akkor azok kellenek, a sebesség sensor elhagyható. olyan rajzot nem fogsz találni ami egy-az-egyben olyan mint a tiéd, mert sok variáció van, de a müködéshez nagyon sok dolog fölösleges. álltalában egy autodata-s rajzon minden rajta van ami kell (még több is) a többi levágható a kábelkötegről...
Az a baj, hogy lövésen sincs, mi az a MAP. Mármint hogy néz ki, hova való.
A cucc egy része külön érkezett, 2 ECU van, mindkettővel ugyanazt csinálja.
MAP-ot nem kaptam hozzá, állítólag mindent megkaptam. Lehet, hogy akkor lesz "igazi" hibakód, ha jár a motor?
Valaki tud küldeni MAP fotót?

Köszi: WARIS
http://www.fordfuelinjection.com/?p=27" onclick="window.open(this.href);return false;

érdemes az egész oldalt átnézni, sok hasznos info van ott...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: injektor

Post by noko01 »

Hallgathatsz Bogyora! Az oldal amit küldött tartalmaz szinte minden kütyüt, ami kapcsolódik az injektorhoz. Ráadásul fotókkal, hogy az ember még véletlenül se tévessz össze mással.
Az egyik haverom azt mondta, hogy a lambdát ki lehet váltani valami ellenállással, de némi teljesítményvesztés lesz eredménye.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: injektor

Post by Bogyo28 »

noko01 wrote:Az egyik haverom azt mondta, hogy a lambdát ki lehet váltani valami ellenállással, de némi teljesítményvesztés lesz eredménye.
na ez igy faszság, de az orbitális fajtából. a lambda egy feszültségszintet küld az ECU felé a kipuff gázban levő oxigén mennyiségének függvényében. ezt ellenállással elég macerás helyetesíteni, mivel a feszültség szint ingadozik, nem pedig fix ha minden jól megy. ha lehuzod vagy nem szereled be is jobban jársz mint ha egy ellenállással helyetesíted, max lesz egu hibakód, de attól még üzemel. amit ellenállással lehet helyetesíteni az az EGR, mindenféle relé stb, amiket álltalában vezérel az ECU, nem pedig jeleket kap tőle...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: injektor

Post by noko01 »

Akkó nem szóltam! :oops:
De elgondolkodtató, hogy erre a szerelőre szoktam a macerásabb dolgokat bízni.
WARIS

Re: injektor

Post by WARIS »

Köszönöm Bogyó!

Jó az oldal, de a 37-es hibakódra még mindig semmi...
Azt hiszem lesz benne lambda, egyszerűbb így.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: injektor

Post by Bogyo28 »

WARIS wrote:Köszönöm Bogyó!

Jó az oldal, de a 37-es hibakódra még mindig semmi...
Azt hiszem lesz benne lambda, egyszerűbb így.
hibakodot autodata-ban nézd meg, ott motor tipus szerint ott az összes....

37 két irás van róla:

No RPM decrease during test

Closed Trotthle Position (CTP) switch

de mivel a második szerintem nincs a 2.9-en, ezért az első...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: injektor

Post by Midnight Blue »

Biztos, hogy 2.9-ről van szó? Mindjárt vissza olvasok.
Az Isteni Capri !
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: injektor

Post by Bogyo28 »

Midnight Blue wrote:Biztos, hogy 2.9-ről van szó? Mindjárt vissza olvasok.
nem, csak arra emlékeztem hogy mintha arról lenne szó.... de majd megmondja az illető...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: injektor

Post by DavidMolnar »

MAP sensor voltage too low - 37
Image
domi600
csúcsnigger
Posts: 19
Joined: Tue Aug 12, 2008 8:50 pm

Re: injektor

Post by domi600 »

35 Fojtószelep kapcsoló
37 Szívócső nyomás érzékelő (MAP) nincs a helyén a vákuumcső vagy ki van repedezve
71 Air pulse valve ?
WARIS

Re: injektor

Post by WARIS »

Köszönöm, alakul.
A motor sor 2.0, és még asztalon van.
WARIS

Re: injektor

Post by WARIS »

Még egy kérdés.
Próbált már valaki ECU-ban szoftvert cserélni? Úgy értem, hogy EPROM tartalmat módosítani. Tegnap láttam egy "buta" Sierrát, nem volt benne lambda, map, VSS, tankszellőztető, stb. Ha ennek a programját áttöltöm, akkor az összes macerát kihagyhatnám.
Post Reply