fényezés

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: fényezés

Post by Tibi »

Dartonit wrote:
Tibi wrote:Érdemes előtte megnézni mennyi a festék literje, ha már kéccáz rétegben kenődik.
A pali azt mondja, hogy pont az a jó benne, hogy nem megy el a 30%a a levegőbe.
Szerinte a lényeg az, hogy kurva vékonyan kell kenni, még takaráshatáron, és még annyi festék sem kell mint a fújáshoz. :?
Elolvasom rendesen, csak belekukkantottam de mintha 90% lehullót írt volna ...
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: fényezés

Post by Tibi »

ja, az alapozóra írta ezt...
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: fényezés

Post by Blant »

Sziasztok!

Ha megengeditek hozzászólnék, mivel fényezőként dolgozom egy autórestaurátor műhelyben.

1. A legtakarékosabb, ha fújod.
2. Ha kened vastag lesz a réteg. A fújt réteg soxorosa és ez nem csak az ecsetre, a teddyre is igaz.
3. Ha csiszolod, akkor 600 al kezd, mert a 400 már úgy karcol, hogy nagyon nagy rétegvesztés árán tudod csak eltüntetni. Max folyások koncentrált lekoptatására jvaslom, és 1200-ig csiszold, mert annál finomabbon nem tapad meg jól a festék
4. Meg fog folyni... Iszonyat meló egy folyást szépen kicsiszolni
5. BAROMIAN NEHÉZ ÚGY MEGCSISZOLNI, HOGY EGYENLETES LEGYEN ÉS NE LÁTSZON!!!! RUTIN NÉLKÜL MAJDNEM LEHETETLEN!!!
6. A festett réteget rendesen át kell szellőztetni, mielőtt mégegyet ráfestessz! Különben kráteres lesz! Főleg a lakk előtt érdemes várni akár több napot.
7. Ez iszonyú sok munka... amennyit sporolsz vele, a 2x-esét megkeresed annyi idő alatt kb bármilyen munkával. :D
8. AZ alapozó mindenképp legyen tökéletesen visszacsiszolva, mielött ráfested az első réteget.
9. Mennyibe kerülnek az eszközök, amik ehez kellenek, mert ahogy láttam nem sima teddyvel készül :-)
10. Ha valaki igazán szépen akar polírozni, akkor csak Farécla termékeket ajánlom!

Végül a véleményem:
Fényeztetni érdemes egy jó fényezővel. Festeni nem annyira. Naptól leszívódhat az egyenetlen réteg, még ha kezdetben nem is látszik. A festékek fazékideje viszonylag rövid (általában 2-3 óra, de van amelyiknek 20 perc) ennyi idő alatt hány elmet tudsz szépen leteddyzni? Kevergetheted a festéket orrba szájba. Lassú is a módszer és főleg a csiszolás...
Töltőalapozáshoz esetleg, fedőfény kialakításához senkinek nem javaslom ezt a módszert!

Üdv!

Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: fényezés

Post by Hattyu »

Blant wrote:Sziasztok!

Ha megengeditek hozzászólnék, mivel fényezőként dolgozom egy autórestaurátor műhelyben.

1. A legtakarékosabb, ha fújod.
2. Ha kened vastag lesz a réteg. A fújt réteg soxorosa és ez nem csak az ecsetre, a teddyre is igaz.
3. Ha csiszolod, akkor 600 al kezd, mert a 400 már úgy karcol, hogy nagyon nagy rétegvesztés árán tudod csak eltüntetni. Max folyások koncentrált lekoptatására jvaslom, és 1200-ig csiszold, mert annál finomabbon nem tapad meg jól a festék
4. Meg fog folyni... Iszonyat meló egy folyást szépen kicsiszolni
5. BAROMIAN NEHÉZ ÚGY MEGCSISZOLNI, HOGY EGYENLETES LEGYEN ÉS NE LÁTSZON!!!! RUTIN NÉLKÜL MAJDNEM LEHETETLEN!!!
6. A festett réteget rendesen át kell szellőztetni, mielőtt mégegyet ráfestessz! Különben kráteres lesz! Főleg a lakk előtt érdemes várni akár több napot.
7. Ez iszonyú sok munka... amennyit sporolsz vele, a 2x-esét megkeresed annyi idő alatt kb bármilyen munkával. :D
8. AZ alapozó mindenképp legyen tökéletesen visszacsiszolva, mielött ráfested az első réteget.
9. Mennyibe kerülnek az eszközök, amik ehez kellenek, mert ahogy láttam nem sima teddyvel készül :-)
10. Ha valaki igazán szépen akar polírozni, akkor csak Farécla termékeket ajánlom!

Végül a véleményem:
Fényeztetni érdemes egy jó fényezővel. Festeni nem annyira. Naptól leszívódhat az egyenetlen réteg, még ha kezdetben nem is látszik. A festékek fazékideje viszonylag rövid (általában 2-3 óra, de van amelyiknek 20 perc) ennyi idő alatt hány elmet tudsz szépen leteddyzni? Kevergetheted a festéket orrba szájba. Lassú is a módszer és főleg a csiszolás...
Töltőalapozáshoz esetleg, fedőfény kialakításához senkinek nem javaslom ezt a módszert!

Üdv!

Bence
Én is emiatt riadok vissza hogy kibaszott sok idő és persze mire elkészül a kocsi addigra a csiszoló papír látványától is ölni tud majd az ember :twisted:

A Farécia termékekről még nem hallottam, mondasz róla bővebben?
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: fényezés

Post by SONI »

Blant

Mennyibe is kerül egy jó fényezés? (300-500ezer)
Mutass nekem ma magyarországon aki ennyit keres. Egy hónap alatt. Amig elkészül egy jó fényezés.
A hozzá valók nem túl drágák a 2db tedy kb 1000 ft.
Nem böngésztem rendesen végig de szerintem nem autó festékkel csinálták mert avval a rövid nyitott idő miatt nem lehet meg csinálni.
Jó minüsége zománcot lehet kapni 3000-4000 ft/ literjét.Ami persze nem autó zománc.
De Én sem állnék neki mert rohadt nagy munka a csiszolás. De akinek van rá nagyon sok ideje és egy kis tehetsége fillérekből megtudja csinálni kb. 10000- 20000ft- ból.
Takaros a fújás ,teddyvel sokkal kevesebbet tudsz feltenni tapasztalat.

Még egyszer mondom nem ÁLLNÉK neki. :D :D
De aki sporolni akar hát elgondolkoztató.........
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: fényezés

Post by Süni »

Aki bogaras (több is van) megcsinálta, azok azt mondják ha nagyon igényesen nyomják, akkor 60e a teljes költség.
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: fényezés

Post by VipeR-T »

Bennem még az is felmerült, hogy oké hogy meg lehet csinálni, tegyük fel hogy még szép is lesz. Gyakorlattal. Nekem nincs benne gyakorlatom, meg ahogy olvasom az itteniek nagy részének sem. Ergo nem lesz szép. Csak ha valakivel megcsináltatják. Ami sokáig tart, ergo drága lesz. Ha meg magamnak állok neki gyakorlat nélkül, akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak. Nem tudom melyiket könnyebb elrontani 0 rutinnal, de sztem a fújást nehezebb. Még ha 30% festékkel több is kell, ha mindenáron otthon akarnám csinálni magamnak, én inkább fújnám. De mindez feltételes, mert fényezővel fújatom :). Szóval ez csak egy vélemény volt.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: fényezés

Post by Blant »

És mégvalami!

Szépen és jól csiszolni CSAK VIZESEN LEHET! Utána legalább 1 napot kell legyen az auto melegben száraz helyen, mielőtt ráfesthestz megint!

Soni, amúgy igazad van!
Ha valóban jó fényezést akarsz az annyi, amennyit írtál! Akkor télleg lehet, hogy jobban megéri! ANYAGILAG!!!
Én az itt elfogadott 2K körüli fényekre gondoltam!

Hattyú:

http://www.farecla.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: fényezés

Post by Hattyu »

Blant wrote: ..........
Hattyú:

http://www.farecla.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Köszi, a dobozáról már ismerős :mrgreen:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: fényezés

Post by Dartonit »

VipeR-T wrote:akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak.
Pont ez a lényeg. Nincs kompresszorom.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: fényezés

Post by Dartonit »

Dartonit wrote:
VipeR-T wrote:akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak.
Pont ez a lényeg. Nincs kompresszorom.
Ha lenne én is fújnám.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: fényezés

Post by Hattyu »

Dartonit wrote:
Dartonit wrote:
VipeR-T wrote:akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak.
Pont ez a lényeg. Nincs kompresszorom.
Ha lenne én is fújnám.
Szívesen kölcsön adom csak az a baj hogy csak kicsi 24literes van :roll:
A 4db felninél is töltött rendesen szegény.
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: fényezés

Post by Pudva »

Blant wrote:Sziasztok!Ha megengeditek hozzászólnék, mivel fényezőként dolgozom egy autórestaurátor műhelyben.
Nocsak ezt nem is tudtam Bence!
Lehet, hogy akkor az én autómat is Te fogod fújni...?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: fényezés

Post by Blant »

Nem valószínű :-( Sajna nem vihetek be, csak kisebb dolgokat, ha meg nem kamrában fújsz.... Hááát... azzal nem büntetnélek. Nem az igazi úgy...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: fényezés

Post by Pudva »

Blant wrote:Nem valószínű :-( Sajna nem vihetek be, csak kisebb dolgokat, ha meg nem kamrában fújsz.... Hááát... azzal nem büntetnélek. Nem az igazi úgy...
Miért a céged nem vállal fényezést? mert ha jó az ár akkor oda viszem... és akkor Te fújhatod Bro' ;)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Post Reply