Page 19 of 20

Re: Fékhatás

Posted: Fri Jan 25, 2013 10:37 am
by daytona
Ugy gondolnam, hogy a feluleti erdesseg miatt. Nem forgacsolos szakiranyon vagyok, de volt egy ilyen tantargy, ott azt tanitottak, hogy az elterjedt esztergakkal max 1.6-os feluleti erdesseg erheto el. Ennel az erdessegnel a feluleten meg latszodnak a kesnyomok.

Re: Fékhatás

Posted: Fri Jan 25, 2013 12:05 pm
by Bogyo28
daytona wrote:Ugy gondolnam, hogy a feluleti erdesseg miatt. Nem forgacsolos szakiranyon vagyok, de volt egy ilyen tantargy, ott azt tanitottak, hogy az elterjedt esztergakkal max 1.6-os feluleti erdesseg erheto el. Ennel az erdessegnel a feluleten meg latszodnak a kesnyomok.
a tapasztalatom azért ennél jobb, vagy az uncsitesóm tud valamit, de azért lehet szép felületet elérni esztergával, ha más nem, finom polirpapirral meghuzza még bent a tokmányban.

Re: Fékhatás

Posted: Fri Oct 17, 2014 9:59 pm
by Bubor
Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:

Re: Fékhatás

Posted: Sat Oct 18, 2014 7:22 am
by White Shark
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
Nem biztos hogy érdemes ,hacsak nincs legalább 60-as lábad ,piszokerős izmokkal .Mert ha nincs, csak rontasz a helyzeten .Tedd vissza a gyárit ,utcára az pont elég ,és megment még egy csomó kísérletezéstől ,ami után úgy is az eredeti variáció fog győzni.

Re: Fékhatás

Posted: Sat Oct 18, 2014 7:51 am
by Tibi
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
én felraknék hozzá egy hozzávaló gyári szervót+főféket

Re: Fékhatás

Posted: Sat Oct 18, 2014 3:59 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
én felraknék hozzá egy hozzávaló gyári szervót+főféket
szintén. a gyári fék szervóval is igen halvány, a nélkül én nem is szeretném kipróbálni.

Re: Fékhatás

Posted: Sat Oct 18, 2014 4:00 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
Nem biztos hogy érdemes ,hacsak nincs legalább 60-as lábad ,piszokerős izmokkal .Mert ha nincs, csak rontasz a helyzeten .Tedd vissza a gyárit ,utcára az pont elég ,és megment még egy csomó kísérletezéstől ,ami után úgy is az eredeti variáció fog győzni.
miért lenne jobb a gyári szervótlan a gyári szervósnál ezt nem igazán értem?

Re: Fékhatás

Posted: Sat Oct 18, 2014 7:30 pm
by White Shark
Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
Nem biztos hogy érdemes ,hacsak nincs legalább 60-as lábad ,piszokerős izmokkal .Mert ha nincs, csak rontasz a helyzeten .Tedd vissza a gyárit ,utcára az pont elég ,és megment még egy csomó kísérletezéstől ,ami után úgy is az eredeti variáció fog győzni.
miért lenne jobb a gyári szervótlan a gyári szervósnál ezt nem igazán értem?
Elbeszélünk egymás mellett ,én a dugattyúátmérőhöz fűztem hozzászólást ,a rásegítő egyértelmű fékhatás növekedést hoz ,a kifejtett pedálerő tekintetében.

Re: Fékhatás

Posted: Sun Oct 19, 2014 12:36 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Elbeszélünk egymás mellett ,én a dugattyúátmérőhöz fűztem hozzászólást ,a rásegítő egyértelmű fékhatás növekedést hoz ,a kifejtett pedálerő tekintetében.
akkor sem van értelme a mondatodnak, mert az mk3 gyári nyergét kérdezte (azt kapot tőlem) a kolléga, annak 54-es a dugattyúja. gondolom neki valami nagyon ősi mk1 cucca van, amiben még kissebb a fék mint a gyári mk3, a meg szervótlan is. azért egy olyannal a mai utakon közlekedni az elég merész dolog, az mk3 sem a fékéről híres, hogy az milyen fasza lenne, ne de még annál is kissebb és szervó nélküli az szerintem csak lassulni jó, megállni nem nagyon. ha feltszi egy mk3 gyári cuccát azzal nagyon nagy hibát nem tud elkövetni. a másik meg az átalakítások: nem nagyon ismerek olyat, aki felrakott granada főféket meg szervót vagy saxo ill. sierra tárcsaféket, és panaszkodott volna rá és visszatenné a gyárit. ha egyszer az ember megtapasztalja hogy van rendes fék az autón, nem igen akarja vissza az eredetit....

Re: Fékhatás

Posted: Tue Oct 21, 2014 10:05 am
by Bubor
Köszönöm a tanácsokat, ezek szerint nekem legjobb az MK3 fofekhenger beepitese lenne :idea:

Re: Fékhatás

Posted: Mon Oct 27, 2014 1:36 pm
by Bogyo28
Bubor wrote:Köszönöm a tanácsokat, ezek szerint nekem legjobb az MK3 fofekhenger beepitese lenne :idea:
szervóval együtt....

Re: Fékhatás

Posted: Thu Oct 30, 2014 11:14 am
by tomtom
mivel -borítékolom- az mk1 szervótlan főfékhengere kisebb átmérőjű, mint az mk3 szervósa, a nyeregcsere után nem lesz pedálerő növekedés, sőt! és a fékerő is törvényszerűen megnő (jobban, mint a szervós, de nagyobb átmérőjű mk3 főfékhengerrel)!

Re: Fékhatás

Posted: Tue Jun 05, 2018 3:01 pm
by Kola
Sziasztok! A bal első fékem szorul. Szeretném magam javítani, és segítséget kérek, hogyan s mit kell figyelnem. A beteteket kivettem, visszatettem de nem lett jobb :mrgreen:
A kereket meg forgatva szorul. A ki vissza után (dugattyut vissza nyomtam) emelőn jó volt, de egy probakör után a helyzet ugyanaz.
Szóval addig ok, hogy leveszem a feknyerget. Hogyan tovább? Dugattyú ki, vagy felújító készlet, vagy van valami egyéb trükk?

Re: Fékhatás

Posted: Tue Jun 05, 2018 11:01 pm
by Blant
Mennyire szorul? Ha a dugattyuk konnyedén visszamentek, akkor max a betet szorul6 a nyeregben! Akkor a helyét, ahova becsúsztatod reszelővel/csiszpapirral szep tisztara!
Amugy van komplett 2.8i elsőfékem. Homoxórt féknyergek szétszedve, csak festeni kell. Hozzá nyereg szélesítők a hűtött tárcsákhoz, új dugattyuk, karmantyúk, porvédők. A feknyergek csavarjainak lebiztositasahoz új biztosító lemezek. Van hozzá vadonatúj TRW betétem és vadonatúj Ferodo gyári 2.8i hűtött féktárcsám! Nem átalakított féktárcsa, hanem az eredetive megegező! Csak fel kell csavarozni az agyra, a nyerget meg a helyére! Semmi atalakitas nem szukseges!
Ha érdekel, szólj! 60 pénz az ára!

Re: Fékhatás

Posted: Sat Dec 01, 2018 9:52 pm
by dkari
akkor sem van értelme a mondatodnak, mert az mk3 gyári nyergét kérdezte (azt kapot tőlem) a kolléga, annak 54-es a dugattyúja. gondolom neki valami nagyon ősi mk1 cucca van, amiben még kissebb a fék mint a gyári mk3, a meg szervótlan is. azért egy olyannal a mai utakon közlekedni az elég merész dolog, az mk3 sem a fékéről híres, hogy az milyen fasza lenne, ne de még annál is kissebb és szervó nélküli az szerintem csak lassulni jó, megállni nem nagyon. ha feltszi egy mk3 gyári cuccát azzal nagyon nagy hibát nem tud elkövetni. a másik meg az átalakítások: nem nagyon ismerek olyat, aki felrakott granada főféket meg szervót vagy saxo ill. sierra tárcsaféket, és panaszkodott volna rá és visszatenné a gyárit. ha egyszer az ember megtapasztalja hogy van rendes fék az autón, nem igen akarja vissza az eredetit....
[/quote]


Na akkor folytatom. Igen ez ősi 1300ccm-es Capri alap felszereltséggel.Én vettem meg a Bubor-tól 2 éve.
Jelenleg azonban 2000-es 205-ös Pinto van benne mivel a gyárija főtengely csapágyas. Meg mert ez jobb :-)
Már Ő felrakta ezeket a Capri III-as fékeket.
Rakott fel Szervót is meg másik munkahengert. A szervó mondjuk hibás volt azt kicseréltem. Volt hozzá adta a kocsihoz több más alkatrésszel együtt.
Ez már használhatóbb fék.
De!
Olvastam itt erről a bizonyos fék tuningról granada nyergekkel saxo tárcsával volvó betétekkel
Erre készülök most. Ezeket már megvettem.
Szerencsémre a cuccok között amit Bubor adott a kocsihoz találtam 23-as jelű főfékhengert és egy nagyobb escort fékszervót. Bár nem tudom hogy működő képes e?
Le lehet ellenőrizni valahogy ha nincs beszerelve?