Page 17 of 20

Re: Fékhatás

Posted: Wed Mar 28, 2012 8:04 am
by Tibi
Azért igaz, hogy a dugók száma és mérete lényegtelen mert állandónak tekintettük. A vita kizárólag a fékbetét felülete miatt alakult ki. Ha ezen túlmegyünk akkor már sok minden dől. A braking torque - fékező nyomaték meg erő*erőkar nagyvonalakban tehát megint csak az állandónak felvett értékek mókolása. Egyébként igaz. A "z" szerintem a "μ" kellene, hogy legyen a 12-t meg majd valaki benyögi ha tudja :-)

Re: Fékhatás

Posted: Wed Mar 28, 2012 8:57 am
by gigford
Tibi wrote:Azért igaz, hogy a dugók száma és mérete lényegtelen mert állandónak tekintettük. A vita kizárólag a fékbetét felülete miatt alakult ki. Ha ezen túlmegyünk akkor már sok minden dől. A braking torque - fékező nyomaték meg erő*erőkar nagyvonalakban tehát megint csak az állandónak felvett értékek mókolása. Egyébként igaz. A "z" szerintem a "μ" kellene, hogy legyen a 12-t meg majd valaki benyögi ha tudja :-)

Pont tomtom ezen kijelentése miatt nem tekintettem állandónak a dugók számát és méretét:
tomtom wrote: lehet belerakni 50 dugattyút is 100 db betéttel, tökre fölös. a fizika az fizika.
Ez szimplán nem igaz.


Egyértelmű, hogy a betétet nem tudod csak ugy növelni egy adott nyeregben, nem fér fizikailag bele nagyobb. Gyakorlatban hogy fordulhatna elő olyan eset, mikor nyereg marad és beleraksz egy nagyobb betétet? Sehogy szerintem, akkor meg lényegtelen, hogy a betét felületétől függ e a surlódási erő vagy sem.
Tehát nem azért növelik a dugók számát, hogy nagyobb felületű betétet tudjanak használni(vagyis ez is hasznos,), hanem hogy nagyobb fékerőt tudjanak kifejteni a dugók számának növelésével ami együtt jár hogy nagyobb betét is kell bele.

Re: Fékhatás

Posted: Wed Mar 28, 2012 9:56 am
by Bogyo28
egész jó kis tudományos értekezés alakult itt ki. még jó hogy nem értettem egyet, mégha nem is volt igazam...

Re: Fékhatás

Posted: Wed Mar 28, 2012 6:46 pm
by TÉCSÉ
Nesztek fizika :twisted: :twisted: :twisted:



Re: Fékhatás

Posted: Sun May 06, 2012 9:07 pm
by Tibi
Csávóval mi van, hogy fekete maradt ? Zsír új.
dugo.jpg
dugo.jpg (57.88 KiB) Viewed 10291 times

Re: Fékhatás

Posted: Sun May 06, 2012 10:52 pm
by szszaby
Ez egy féknyereg dugattyúja?
Nincs rajta kemény króm?

Re: Fékhatás

Posted: Mon May 07, 2012 7:05 am
by Tibi
szszaby wrote:Ez egy féknyereg dugattyúja?
Nincs rajta kemény króm?
Igen.
Igen.

Hogyan tovább ? Találkozott már valaki ilyennel ? Vagy ez most egy drága levélnehezék volt ?

Re: Fékhatás

Posted: Mon May 07, 2012 9:30 am
by szszaby
Ha felület kezelt nem feltétlen szükséges rá. A felülete sima a dugattyúnak, esetleg köszörült?

Re: Fékhatás

Posted: Mon May 07, 2012 9:53 am
by Tibi
Sima a felülete, különösebben nem találtam aggasztónak. Ami gond számomra, hogy nem tudom milyen felületi bevonat van rajta :arrow: lehet, hogy Bélának már esetleg nem volt kedve lekrómozni mert szóltak, hogy kész a kávé és mingyá' kihű' vagy tényleg létezik ilyen megoldás :?:

Most össze lett rakva ezzel, majálison teszt, aztán majd kiderül.

Persze ha valaki tudja a megoldást nyugodtan ossza meg a tudatlanokkal :-)

Re: Fékhatás

Posted: Mon May 07, 2012 10:09 am
by szszaby
Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.

Re: Fékhatás

Posted: Mon May 07, 2012 10:14 am
by Tibi
szszaby wrote:Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Nem lötyög, tényleg jó bele...csak nem láttam még ilyet. Lehet vmi olcsóbb megoldás vagy...passz

Egyszerű lesz a teszt, az egyik oldalt krómos van a másik oldalon meg ez :-)

Re: Fékhatás

Posted: Mon May 07, 2012 1:06 pm
by capriv6
Mi a melóhelyen használunk kerámia bevonatot és annak is pont ilyen a szine..
Ez egy kopogyürűre van felvíve és arra húzzuk rá a szomeringet.
De ez nem két forint de az élettartam kb 50X jodd mint a keménykromos bevonatos fémnek...
:laza:
Tibi wrote:
szszaby wrote:Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Nem lötyög, tényleg jó bele...csak nem láttam még ilyet. Lehet vmi olcsóbb megoldás vagy...passz

Egyszerű lesz a teszt, az egyik oldalt krómos van a másik oldalon meg ez :-)

Re: Fékhatás

Posted: Mon May 07, 2012 1:11 pm
by Tibi
capriv6 wrote:Mi a melóhelyen használunk kerámia bevonatot és annak is pont ilyen a szine..
Ez egy kopogyürűre van felvíve és arra húzzuk rá a szomeringet.
De ez nem két forint de az élettartam kb 50X jodd mint a keménykromos bevonatos fémnek...
:laza:
Én is arra tippeltem volna de mivel ez olcsó volt ha jól tudom ezért ezt a lehetőséget kizártam, persze lehet rosszul tettem és valószínűleg az lesz.
Mindenesetre köszi a tippet.

Re: Fékhatás

Posted: Thu Dec 06, 2012 11:43 pm
by proteus
Ötleteket várnék a képen látható porvédő pótlására. Eddigi kereséseim során az UAZ porvédője tűnt a legalkalmasabbnak.

http://www.lublin.hu/index.php?page=sho ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Fékhatás

Posted: Fri Dec 07, 2012 8:52 am
by White Shark
Mikori évjárat az az autó ,mert ha " ot " ra gyúrsz az a híd sem alávaló .Valószínűsítem nem 74-75 ös Mk2 ,mert a híd az sajnos igen .Az egy hibrid már széles de még mk1 alaplappal munkahengerrel ,és még így is hiányos.