Fékhatás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Fékhatás

Post by daytona »

Ugy gondolnam, hogy a feluleti erdesseg miatt. Nem forgacsolos szakiranyon vagyok, de volt egy ilyen tantargy, ott azt tanitottak, hogy az elterjedt esztergakkal max 1.6-os feluleti erdesseg erheto el. Ennel az erdessegnel a feluleten meg latszodnak a kesnyomok.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:Ugy gondolnam, hogy a feluleti erdesseg miatt. Nem forgacsolos szakiranyon vagyok, de volt egy ilyen tantargy, ott azt tanitottak, hogy az elterjedt esztergakkal max 1.6-os feluleti erdesseg erheto el. Ennel az erdessegnel a feluleten meg latszodnak a kesnyomok.
a tapasztalatom azért ennél jobb, vagy az uncsitesóm tud valamit, de azért lehet szép felületet elérni esztergával, ha más nem, finom polirpapirral meghuzza még bent a tokmányban.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Bubor »

Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Fékhatás

Post by White Shark »

Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
Nem biztos hogy érdemes ,hacsak nincs legalább 60-as lábad ,piszokerős izmokkal .Mert ha nincs, csak rontasz a helyzeten .Tedd vissza a gyárit ,utcára az pont elég ,és megment még egy csomó kísérletezéstől ,ami után úgy is az eredeti variáció fog győzni.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Tibi »

Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
én felraknék hozzá egy hozzávaló gyári szervót+főféket
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
én felraknék hozzá egy hozzávaló gyári szervót+főféket
szintén. a gyári fék szervóval is igen halvány, a nélkül én nem is szeretném kipróbálni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
Nem biztos hogy érdemes ,hacsak nincs legalább 60-as lábad ,piszokerős izmokkal .Mert ha nincs, csak rontasz a helyzeten .Tedd vissza a gyárit ,utcára az pont elég ,és megment még egy csomó kísérletezéstől ,ami után úgy is az eredeti variáció fog győzni.
miért lenne jobb a gyári szervótlan a gyári szervósnál ezt nem igazán értem?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Fékhatás

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:
Bubor wrote:Tisztelettel érdeklődnék, hogy a gyári 48mm dugattyúval rendelkező féknyerget ,( MK1 )
kicserélem 54mm átmérővel rendelkező ( katalógus szerint MK1 nél nagyobb motoroknál, és későbbi évjáratok) féknyeregre, akkor a főfékhengert is cseréljem?

A felfogatása a nyergeknek egyforma és úgy tűnik elfér a tárcsán, de ha megnövelem akkor talán jobb lenne egy nagyobb főfékhengert beépíteni ... no de Milyet? :roll:
Azt, hogy eddig nem volt szervós nem hiányoltam, de azért nagyon belebonyolódni sem szeretnék :?:
Nem biztos hogy érdemes ,hacsak nincs legalább 60-as lábad ,piszokerős izmokkal .Mert ha nincs, csak rontasz a helyzeten .Tedd vissza a gyárit ,utcára az pont elég ,és megment még egy csomó kísérletezéstől ,ami után úgy is az eredeti variáció fog győzni.
miért lenne jobb a gyári szervótlan a gyári szervósnál ezt nem igazán értem?
Elbeszélünk egymás mellett ,én a dugattyúátmérőhöz fűztem hozzászólást ,a rásegítő egyértelmű fékhatás növekedést hoz ,a kifejtett pedálerő tekintetében.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Elbeszélünk egymás mellett ,én a dugattyúátmérőhöz fűztem hozzászólást ,a rásegítő egyértelmű fékhatás növekedést hoz ,a kifejtett pedálerő tekintetében.
akkor sem van értelme a mondatodnak, mert az mk3 gyári nyergét kérdezte (azt kapot tőlem) a kolléga, annak 54-es a dugattyúja. gondolom neki valami nagyon ősi mk1 cucca van, amiben még kissebb a fék mint a gyári mk3, a meg szervótlan is. azért egy olyannal a mai utakon közlekedni az elég merész dolog, az mk3 sem a fékéről híres, hogy az milyen fasza lenne, ne de még annál is kissebb és szervó nélküli az szerintem csak lassulni jó, megállni nem nagyon. ha feltszi egy mk3 gyári cuccát azzal nagyon nagy hibát nem tud elkövetni. a másik meg az átalakítások: nem nagyon ismerek olyat, aki felrakott granada főféket meg szervót vagy saxo ill. sierra tárcsaféket, és panaszkodott volna rá és visszatenné a gyárit. ha egyszer az ember megtapasztalja hogy van rendes fék az autón, nem igen akarja vissza az eredetit....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Bubor »

Köszönöm a tanácsokat, ezek szerint nekem legjobb az MK3 fofekhenger beepitese lenne :idea:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Bogyo28 »

Bubor wrote:Köszönöm a tanácsokat, ezek szerint nekem legjobb az MK3 fofekhenger beepitese lenne :idea:
szervóval együtt....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Fékhatás

Post by tomtom »

mivel -borítékolom- az mk1 szervótlan főfékhengere kisebb átmérőjű, mint az mk3 szervósa, a nyeregcsere után nem lesz pedálerő növekedés, sőt! és a fékerő is törvényszerűen megnő (jobban, mint a szervós, de nagyobb átmérőjű mk3 főfékhengerrel)!
Attachments
BernoullisLawDerivationDiagram.png
BernoullisLawDerivationDiagram.png (8.87 KiB) Viewed 11617 times
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Re: Fékhatás

Post by Kola »

Sziasztok! A bal első fékem szorul. Szeretném magam javítani, és segítséget kérek, hogyan s mit kell figyelnem. A beteteket kivettem, visszatettem de nem lett jobb :mrgreen:
A kereket meg forgatva szorul. A ki vissza után (dugattyut vissza nyomtam) emelőn jó volt, de egy probakör után a helyzet ugyanaz.
Szóval addig ok, hogy leveszem a feknyerget. Hogyan tovább? Dugattyú ki, vagy felújító készlet, vagy van valami egyéb trükk?
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Blant »

Mennyire szorul? Ha a dugattyuk konnyedén visszamentek, akkor max a betet szorul6 a nyeregben! Akkor a helyét, ahova becsúsztatod reszelővel/csiszpapirral szep tisztara!
Amugy van komplett 2.8i elsőfékem. Homoxórt féknyergek szétszedve, csak festeni kell. Hozzá nyereg szélesítők a hűtött tárcsákhoz, új dugattyuk, karmantyúk, porvédők. A feknyergek csavarjainak lebiztositasahoz új biztosító lemezek. Van hozzá vadonatúj TRW betétem és vadonatúj Ferodo gyári 2.8i hűtött féktárcsám! Nem átalakított féktárcsa, hanem az eredetive megegező! Csak fel kell csavarozni az agyra, a nyerget meg a helyére! Semmi atalakitas nem szukseges!
Ha érdekel, szólj! 60 pénz az ára!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: Fékhatás

Post by dkari »

akkor sem van értelme a mondatodnak, mert az mk3 gyári nyergét kérdezte (azt kapot tőlem) a kolléga, annak 54-es a dugattyúja. gondolom neki valami nagyon ősi mk1 cucca van, amiben még kissebb a fék mint a gyári mk3, a meg szervótlan is. azért egy olyannal a mai utakon közlekedni az elég merész dolog, az mk3 sem a fékéről híres, hogy az milyen fasza lenne, ne de még annál is kissebb és szervó nélküli az szerintem csak lassulni jó, megállni nem nagyon. ha feltszi egy mk3 gyári cuccát azzal nagyon nagy hibát nem tud elkövetni. a másik meg az átalakítások: nem nagyon ismerek olyat, aki felrakott granada főféket meg szervót vagy saxo ill. sierra tárcsaféket, és panaszkodott volna rá és visszatenné a gyárit. ha egyszer az ember megtapasztalja hogy van rendes fék az autón, nem igen akarja vissza az eredetit....
[/quote]


Na akkor folytatom. Igen ez ősi 1300ccm-es Capri alap felszereltséggel.Én vettem meg a Bubor-tól 2 éve.
Jelenleg azonban 2000-es 205-ös Pinto van benne mivel a gyárija főtengely csapágyas. Meg mert ez jobb :-)
Már Ő felrakta ezeket a Capri III-as fékeket.
Rakott fel Szervót is meg másik munkahengert. A szervó mondjuk hibás volt azt kicseréltem. Volt hozzá adta a kocsihoz több más alkatrésszel együtt.
Ez már használhatóbb fék.
De!
Olvastam itt erről a bizonyos fék tuningról granada nyergekkel saxo tárcsával volvó betétekkel
Erre készülök most. Ezeket már megvettem.
Szerencsémre a cuccok között amit Bubor adott a kocsihoz találtam 23-as jelű főfékhengert és egy nagyobb escort fékszervót. Bár nem tudom hogy működő képes e?
Le lehet ellenőrizni valahogy ha nincs beszerelve?
Post Reply