Fékhatás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Tibi »

Azért igaz, hogy a dugók száma és mérete lényegtelen mert állandónak tekintettük. A vita kizárólag a fékbetét felülete miatt alakult ki. Ha ezen túlmegyünk akkor már sok minden dől. A braking torque - fékező nyomaték meg erő*erőkar nagyvonalakban tehát megint csak az állandónak felvett értékek mókolása. Egyébként igaz. A "z" szerintem a "μ" kellene, hogy legyen a 12-t meg majd valaki benyögi ha tudja :-)
1980 Capri MK3
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Fékhatás

Post by gigford »

Tibi wrote:Azért igaz, hogy a dugók száma és mérete lényegtelen mert állandónak tekintettük. A vita kizárólag a fékbetét felülete miatt alakult ki. Ha ezen túlmegyünk akkor már sok minden dől. A braking torque - fékező nyomaték meg erő*erőkar nagyvonalakban tehát megint csak az állandónak felvett értékek mókolása. Egyébként igaz. A "z" szerintem a "μ" kellene, hogy legyen a 12-t meg majd valaki benyögi ha tudja :-)

Pont tomtom ezen kijelentése miatt nem tekintettem állandónak a dugók számát és méretét:
tomtom wrote: lehet belerakni 50 dugattyút is 100 db betéttel, tökre fölös. a fizika az fizika.
Ez szimplán nem igaz.


Egyértelmű, hogy a betétet nem tudod csak ugy növelni egy adott nyeregben, nem fér fizikailag bele nagyobb. Gyakorlatban hogy fordulhatna elő olyan eset, mikor nyereg marad és beleraksz egy nagyobb betétet? Sehogy szerintem, akkor meg lényegtelen, hogy a betét felületétől függ e a surlódási erő vagy sem.
Tehát nem azért növelik a dugók számát, hogy nagyobb felületű betétet tudjanak használni(vagyis ez is hasznos,), hanem hogy nagyobb fékerőt tudjanak kifejteni a dugók számának növelésével ami együtt jár hogy nagyobb betét is kell bele.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Bogyo28 »

egész jó kis tudományos értekezés alakult itt ki. még jó hogy nem értettem egyet, mégha nem is volt igazam...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Fékhatás

Post by TÉCSÉ »

Nesztek fizika :twisted: :twisted: :twisted:


http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Tibi »

Csávóval mi van, hogy fekete maradt ? Zsír új.
dugo.jpg
dugo.jpg (57.88 KiB) Viewed 10267 times
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fékhatás

Post by szszaby »

Ez egy féknyereg dugattyúja?
Nincs rajta kemény króm?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Tibi »

szszaby wrote:Ez egy féknyereg dugattyúja?
Nincs rajta kemény króm?
Igen.
Igen.

Hogyan tovább ? Találkozott már valaki ilyennel ? Vagy ez most egy drága levélnehezék volt ?
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fékhatás

Post by szszaby »

Ha felület kezelt nem feltétlen szükséges rá. A felülete sima a dugattyúnak, esetleg köszörült?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Tibi »

Sima a felülete, különösebben nem találtam aggasztónak. Ami gond számomra, hogy nem tudom milyen felületi bevonat van rajta :arrow: lehet, hogy Bélának már esetleg nem volt kedve lekrómozni mert szóltak, hogy kész a kávé és mingyá' kihű' vagy tényleg létezik ilyen megoldás :?:

Most össze lett rakva ezzel, majálison teszt, aztán majd kiderül.

Persze ha valaki tudja a megoldást nyugodtan ossza meg a tudatlanokkal :-)
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fékhatás

Post by szszaby »

Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Tibi »

szszaby wrote:Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Nem lötyög, tényleg jó bele...csak nem láttam még ilyet. Lehet vmi olcsóbb megoldás vagy...passz

Egyszerű lesz a teszt, az egyik oldalt krómos van a másik oldalon meg ez :-)
1980 Capri MK3
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fékhatás

Post by capriv6 »

Mi a melóhelyen használunk kerámia bevonatot és annak is pont ilyen a szine..
Ez egy kopogyürűre van felvíve és arra húzzuk rá a szomeringet.
De ez nem két forint de az élettartam kb 50X jodd mint a keménykromos bevonatos fémnek...
:laza:
Tibi wrote:
szszaby wrote:Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Nem lötyög, tényleg jó bele...csak nem láttam még ilyet. Lehet vmi olcsóbb megoldás vagy...passz

Egyszerű lesz a teszt, az egyik oldalt krómos van a másik oldalon meg ez :-)
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fékhatás

Post by Tibi »

capriv6 wrote:Mi a melóhelyen használunk kerámia bevonatot és annak is pont ilyen a szine..
Ez egy kopogyürűre van felvíve és arra húzzuk rá a szomeringet.
De ez nem két forint de az élettartam kb 50X jodd mint a keménykromos bevonatos fémnek...
:laza:
Én is arra tippeltem volna de mivel ez olcsó volt ha jól tudom ezért ezt a lehetőséget kizártam, persze lehet rosszul tettem és valószínűleg az lesz.
Mindenesetre köszi a tippet.
1980 Capri MK3
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Fékhatás

Post by proteus »

Ötleteket várnék a képen látható porvédő pótlására. Eddigi kereséseim során az UAZ porvédője tűnt a legalkalmasabbnak.

http://www.lublin.hu/index.php?page=sho ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Attachments
MkI Escort rear drum brakes.jpg
MkI Escort rear drum brakes.jpg (86.53 KiB) Viewed 10159 times
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Fékhatás

Post by White Shark »

Mikori évjárat az az autó ,mert ha " ot " ra gyúrsz az a híd sem alávaló .Valószínűsítem nem 74-75 ös Mk2 ,mert a híd az sajnos igen .Az egy hibrid már széles de még mk1 alaplappal munkahengerrel ,és még így is hiányos.
Post Reply