Fékhatás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:
CAPRI-3 wrote: sokkal rosszabb ötleteid is voltak már :twisted:
Az lehet de ez csak megítélés és hozzáállás kérdése.
megítélés és hozzáállás???

most nagyképűnek fogok tűnni, de tojok rá, egyenlőre tudtommal én építettem tucatszámra kipufogókat, én terveztem és kiviteleztem 4 hűtött tárcsaféket capri alá, és nem utolsó sorban a kitámasztott "tuning" lengőkar is a mi kis műhelyünk szüleménye...
ezek után ha a véleményemet kérdezik, mondhatnám azt is, hogy X forint és megcsinálom. hisz nekem van benne nem kevés időmben és utánajárásomban. ehelyett itt ingyen osztom az észt, segítek ha bárki kéri (asszem ezt nagyon sokan alátámaszthatják) te meg itt játszod a sértődött kis feltalálót. még az aláírásodban is...
:ru: :ru: :ru:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A hátsó dobfékhez meg van minden új munkahenger új fékpofa és ezzel is megy majd műszakira.
A hátsó tárcsát azért csinálom hogy legyen rajta valami érdekesebb dolog is meg mért ne ez egy kihívás számomra még akkor is ha valakiknek nem tetszik ahogyan meg akarom csinálni mert szerintük csak az a jó amit Ők mondanak.
Egy dolgot nem értek benned... Azt irtad, hogy kevés lové van talpra rakni a kocsit, meg neked drága a kész müködő dolgot megvenni. Akkor mi a francnak foglalkozol a hátsó tárcsával, az az időt és pénzt öld inkább az autó lényeges elkészülését segítő dolgokba. a V4-hez amugy sem fog kelleni a hátsó tárcsa :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A hátsó dobfékhez meg van minden új munkahenger új fékpofa és ezzel is megy majd műszakira.
A hátsó tárcsát azért csinálom hogy legyen rajta valami érdekesebb dolog is meg mért ne ez egy kihívás számomra még akkor is ha valakiknek nem tetszik ahogyan meg akarom csinálni mert szerintük csak az a jó amit Ők mondanak.
Egy dolgot nem értek benned... Azt irtad, hogy kevés lové van talpra rakni a kocsit, meg neked drága a kész müködő dolgot megvenni. Akkor mi a francnak foglalkozol a hátsó tárcsával, az az időt és pénzt öld inkább az autó lényeges elkészülését segítő dolgokba. a V4-hez amugy sem fog kelleni a hátsó tárcsa :lol:
Mert a hátsó tárcsa megoldás nekem ingyen lenne, csak idötöltés de az nem számít.
V4-re mért nem kell hátra tárcsa azzal is meg kell tudni állni az ismerőseim úgyis azt mondják úgy vezetek mint álat "vissza kettő padlógáz"
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A hátsó dobfékhez meg van minden új munkahenger új fékpofa és ezzel is megy majd műszakira.
A hátsó tárcsát azért csinálom hogy legyen rajta valami érdekesebb dolog is meg mért ne ez egy kihívás számomra még akkor is ha valakiknek nem tetszik ahogyan meg akarom csinálni mert szerintük csak az a jó amit Ők mondanak.
Egy dolgot nem értek benned... Azt irtad, hogy kevés lové van talpra rakni a kocsit, meg neked drága a kész müködő dolgot megvenni. Akkor mi a francnak foglalkozol a hátsó tárcsával, az az időt és pénzt öld inkább az autó lényeges elkészülését segítő dolgokba. a V4-hez amugy sem fog kelleni a hátsó tárcsa :lol:
Mert a hátsó tárcsa megoldás nekem ingyen lenne, csak idötöltés de az nem számít.
V4-re mért nem kell hátra tárcsa azzal is meg kell tudni állni az ismerőseim úgyis azt mondják úgy vezetek mint álat "vissza kettő padlógáz"
én 1.6-al kezdtem, az kb annyit tudhat mint a v4. ahoz elég a sima jól müködő fékrendszer. Ha csak hátra raksz tárcsát az ugyis kevés magában, akkor előre is rá kell költeni. ezért irtam hogy ha kevés a lé, nem éri meg tökölni vele...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Használt, nem hűtött tárcsát milyen vastagságig lehet / szabad használni.
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

hááát...
Szerintem már gyárilag is túl vékony... :twisted:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:Használt, nem hűtött tárcsát milyen vastagságig lehet / szabad használni.
Ha 241-es tárcsa akkor 8,6
ha 244-es tárcsa akkor 11,4
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Van 2.8i fékerő elosztóm.

A fékerő elosztónak van e gyakorlati haszna? Érdemes e beépíteni, ha eddig nem volt? Milyen gyakorlati előnyökkel jár?

A válaszokat előre is köszi.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Van 2.8i fékerő elosztóm.

A fékerő elosztónak van e gyakorlati haszna? Érdemes e beépíteni, ha eddig nem volt? Milyen gyakorlati előnyökkel jár?

A válaszokat előre is köszi.
csak akkor rakd bele, ha gyári 2.8i fékrendszered van, elöl és hátul is. bár egész véletlenül nem a fékkörszakadásvisszajelzőre gondolsz, amin átmegy az első és a hátsó fékkör is és középen van egy elektromos csati? mert azt nem igazán érdemes beépíteni. fékerőszabályzó szokott lenni az autokon, ami csak a hátsó körön van rajta, az azért van hogy ne satuzzon be a hátulja és pörögjél mint az búgócsiga
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Ezen semmi elektromos jeladó nincs.
Az első és a hátsó fékem is teljessen gyári 2.8i lesz (tárcsa, féknyereg, fékdob), kivéve a devandert és a főfékhengert, mert az Granada.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Mad Max wrote:Ezen semmi elektromos jeladó nincs.
Az első és a hátsó fékem is teljessen gyári 2.8i lesz (tárcsa, féknyereg, fékdob), kivéve a devandert és a főfékhengert, mert az Granada.
Mi az a devander, a kínálokban is akartam kérdezni.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:
Mad Max wrote:Ezen semmi elektromos jeladó nincs.
Az első és a hátsó fékem is teljessen gyári 2.8i lesz (tárcsa, féknyereg, fékdob), kivéve a devandert és a főfékhengert, mert az Granada.
Mi az a devander, a kínálokban is akartam kérdezni.
Szerintem a rásegítő lenne, de különben gőzöm sincs. :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Igen a rásegítő az.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Blant »

Sziasztok!

Van némi gondom az autóval...
Lecseréltem a hibátlan felújított 20 as főfékhengeremet 23-as granadáéra,Amit szépen felújítottam szintén. Azóta nem csak, hogy nehéz nyomni a féket, de szinte no fékhatás. Mi lehet a baj? A nyergeket is felújítottam, hátul új munkahengerek vannak és a fékcsövek is újak. Granadaszervó van fenn, és a 20-as főfékkel kb 1 újjal állóra lehetett fékezni a kerekeket betonon is. AZ oké, hogy mondjuk levegős, tehát no fékhatás, de mért nehéz nyomni? A csövek egy részét én peremeztem. lehet, hogy kicsi lett a luk a cső végén és azért nehéz nyomni? Légtelenítésnél is mintha kevés olajat nyomott volna... Ahogy felhajtogattam pl a hátsó hosszú fékcsövet az autó aljára, lehet, hogy elszűkült a járat benne a hajlítástól? A másik gond, hogy mikor szétszedtem a főfékhengert a hátsó fékkör dugaggyúján van az a csavar, amivel állítod a hátsó dugattyú hosszát. azt nem jegyeztem meg, hogy mennyire volt becsavarva. Végül úgy raktam össze, mint a hogy a többi 22-es főfékhegeremen volt.

Mi lehet a gond? Ötletek? Tapasztalatok?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: Fékhatás

Post by Mad Max »

Ha nincs légtelenítve akkor talán biztos az.
Ha minden új, tárcsa, betét.... az elején nem is lesz jobb. Köbö. 5-10 fékezés után jön a fékerő.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
Post Reply