Fékhatás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
bogyo28 wrote:
szszaby wrote: Azt nem tudom milyen féktárcsát rakjak a féknyergemhez mert nem találok olyan kicsit ami elférne a 13"-os felni alatt .
Ez párszor ki lett már tárgyalva... A legkissebb átalakítással előre a citoren Saxo 1.6i hütött tárcsa ami elfér, vagy kicsit drágábban lehet rendelni capri 2.8i első hütött tárcsát. hátra a mokolás tipusátol függöen több tipus is szóba jöhet, pl citroen bx elsö tárcsa, csak az átmérőjéből le kell szedni egy picit, és sierra hátsó nyereggel fel lehet rakni 13-as felnivel...
Idáig Én is eljutottam csak nekem van egy bizonyos féknyergem és ahoz nem találok megfelelő tárcsát hátra túl vastag a kenygyele és emiatt van a problémám.
De a kérdésedben már a válasz is benne van. Ha tul nagy az a nyereg, szerezz be másikat. Sierra hátso pl. Nem tul drága, és elfér. Ha tul nagy ami most van hiába olcso/ingyen van, nem fogod tudni használni. Inkább szánj rá egy kis pénzt meg időt, de csináld meg rendesen.

Azt még én hozzátenném, hogy a fék és a gumi szerintem olyan dolog, amiből nem szabad sporolni, hisz adott esetben az életed vagy az autód mulhat rajta. Munkahenger és nyereg csak felujítva, betét szigoruan csak uj, és tárcsát sem raknék fel használtat max csak ha nagyon ujszerü de akkor is felszabályozva. Guminál is a régi szarok kerülendőek, ég és föld tud lenni a különbség a tapadásban, és ebből adodoan az uttartásban. Tudom hogy ezek mind nem olcso dolgok, de olcsobbak egy lakatolásnál vagy egy komoly sérülésnél. Mert ugy mindenkinél vannak azért loeők, de nem árt ezeket uralni sem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A nyergem nem nagy csak a konzolja
http://www.fordcapri.hu/forumkep/szszaby47.jpg
valami ilyesmi lenne
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A nyergem nem nagy csak a konzolja
http://www.fordcapri.hu/forumkep/szszaby47.jpg
valami ilyesmi lenne
Én a képen csak 2 nyerget látok, hol a konzol?

itt van pár kép arról, amiröl többen irtunk már. Kint ezeket árulják szetbe. Olcsobb itthon elkészíteni, de ez egy bevált és jo dolog, ha másbol szeretnéd megcsinálni, mindent neked kell ujra kitalálni, ami nem kevés idő és pénz. elfér a 13-as felni alatt.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Bocsi rosszul írtam a nyereg kengyelére gondoltam ami látszik a képen a jobb oldalin. Ez túl vastag de találtam tárcsát ami valószínűleg jó lesz.
Citroen hátsó tárcsa 224mm átmérővel szerintem nem lesz erős az elsőhöz képest.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:Bocsi rosszul írtam a nyereg kengyelére gondoltam ami látszik a képen a jobb oldalin. Ez túl vastag de találtam tárcsát ami valószínűleg jó lesz.
Citroen hátsó tárcsa 224mm átmérővel szerintem nem lesz erős az elsőhöz képest.
hahó, a fék egyensúlyának kérdése nem csak a tárcsa méretétől függ ám.
ha nagy a nyereg és benne a dugattyú, több olajat használ, amit nem biztos, hogy a főfékhengered hátsó köre megfelelően tud táplálni....
pl
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:Bocsi rosszul írtam a nyereg kengyelére gondoltam ami látszik a képen a jobb oldalin. Ez túl vastag de találtam tárcsát ami valószínűleg jó lesz.
Citroen hátsó tárcsa 224mm átmérővel szerintem nem lesz erős az elsőhöz képest.
hahó, a fék egyensúlyának kérdése nem csak a tárcsa méretétől függ ám.
ha nagy a nyereg és benne a dugattyú, több olajat használ, amit nem biztos, hogy a főfékhengered hátsó köre megfelelően tud táplálni....
pl
Ezzel én is tisztában vagyok de amiről származik annak a főfékhengere 19-es és az autómon is 19-es van.De ki fogom azért számolni az elmozdulást mielőtt nekikezdek hogy elég legyen a főfékhenger által szállított fékfolyadék mennyisége.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:Bocsi rosszul írtam a nyereg kengyelére gondoltam ami látszik a képen a jobb oldalin. Ez túl vastag de találtam tárcsát ami valószínűleg jó lesz.
Citroen hátsó tárcsa 224mm átmérővel szerintem nem lesz erős az elsőhöz képest.
hahó, a fék egyensúlyának kérdése nem csak a tárcsa méretétől függ ám.
ha nagy a nyereg és benne a dugattyú, több olajat használ, amit nem biztos, hogy a főfékhengered hátsó köre megfelelően tud táplálni....
pl
Ezzel én is tisztában vagyok de amiről származik annak a főfékhengere 19-es és az autómon is 19-es van.De ki fogom azért számolni az elmozdulást mielőtt nekikezdek hogy elég legyen a főfékhenger által szállított fékfolyadék mennyisége.
Azt is vedd bele, hogy mekkora a fékbetét mérete, és mekkora felületen érintkezik a tárcsával....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

OK próbálok osztani szorozni
Egyedül ez a sarkalatos pontja a dolognak mivel a hátsó fékbetét felülete kb 80%-a az elsőnek és lehet hogy így erős lesz
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:OK próbálok osztani szorozni
Egyedül ez a sarkalatos pontja a dolognak mivel a hátsó fékbetét felülete kb 80%-a az elsőnek és lehet hogy így erős lesz
A hozzáértők ne olvassák tovább, barbár rész következik:

Szép egyenletesen leveszel mindkét oldaláról a fékbetétnek, mindegyiknek egyformán, pl köszörüvel. Ugy hogy mindkét oldalrol és minden betétből ugyanannyit vegyél el. Kisseb felületen érintkezik, de nem áll keresztbe.

A gyári dobfék nem lenne olcsobb ha már ugyis olcsoságra törekszel?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:
szszaby wrote:OK próbálok osztani szorozni
Egyedül ez a sarkalatos pontja a dolognak mivel a hátsó fékbetét felülete kb 80%-a az elsőnek és lehet hogy így erős lesz
A hozzáértők ne olvassák tovább, barbár rész következik:

Szép egyenletesen leveszel mindkét oldaláról a fékbetétnek, mindegyiknek egyformán, pl köszörüvel. Ugy hogy mindkét oldalrol és minden betétből ugyanannyit vegyél el. Kisseb felületen érintkezik, de nem áll keresztbe.

A gyári dobfék nem lenne olcsobb ha már ugyis olcsoságra törekszel?
Ezt se olvassa hozzértő.

A fékbetét vágáson elöl túl vagyok. Amit lehetett kapni hozzá az 3000km-ert bírt ki így ha jól emlékszem alfáét vágtam bele (a két oldaláról kellett levenni 5-5 mm-ert) ez már elment 12000 km-ert de még több mint 60%-os.
Így már megfordúlt az is bennem hogy a hátsót is megvágom majd.

Kíváncsi leszek hogy Capri-3 mit szól majd ezekhez.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A hátsó dobfékhez meg van minden új munkahenger új fékpofa és ezzel is megy majd műszakira.
A hátsó tárcsát azért csinálom hogy legyen rajta valami érdekesebb dolog is meg mért ne ez egy kihívás számomra még akkor is ha valakiknek nem tetszik ahogyan meg akarom csinálni mert szerintük csak az a jó amit Ők mondanak.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Kíváncsi leszek hogy Capri-3 mit szól majd ezekhez.
sokat nem... nekem is volt betét, ami 1600km-t se ment el a 2.8i-ben.
igaz, keményen volt használva.

a jobb betétek drágák, ha olcsóbb egy alfáé és nem kókányolás berakni, akkor mi baj lehet?
sokkal rosszabb ötleteid is voltak már :twisted:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

CAPRI-3 wrote: sokkal rosszabb ötleteid is voltak már :twisted:
Az lehet de ez csak megítélés és hozzáállás kérdése.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:A hátsó dobfékhez meg van minden új munkahenger új fékpofa és ezzel is megy majd műszakira.
A hátsó tárcsát azért csinálom hogy legyen rajta valami érdekesebb dolog is meg mért ne ez egy kihívás számomra még akkor is ha valakiknek nem tetszik ahogyan meg akarom csinálni mert szerintük csak az a jó amit Ők mondanak.
nane duzzogj már koma :)
nem azért jó megoldás, mert én mondom, hanem azért, mert én is olvastam, hogy jó.
csináld a sajátodat, ahogy jónak látod, de akkor ne ide fordulj tanácsért, mert elakadsz a járatlan úton.
én a járt utat ajánlottam és a saját tapasztalataimból táplálkozó segítséget... de ez neked nem kellett, akkor meg mit vársz?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:
CAPRI-3 wrote: sokkal rosszabb ötleteid is voltak már :twisted:
Az lehet de ez csak megítélés és hozzáállás kérdése.
megítélés és hozzáállás???

most nagyképűnek fogok tűnni, de tojok rá, egyenlőre tudtommal én építettem tucatszámra kipufogókat, én terveztem és kiviteleztem 4 hűtött tárcsaféket capri alá, és nem utolsó sorban a kitámasztott "tuning" lengőkar is a mi kis műhelyünk szüleménye...
ezek után ha a véleményemet kérdezik, mondhatnám azt is, hogy X forint és megcsinálom. hisz nekem van benne nem kevés időmben és utánajárásomban. ehelyett itt ingyen osztom az észt, segítek ha bárki kéri (asszem ezt nagyon sokan alátámaszthatják) te meg itt játszod a sértődött kis feltalálót. még az aláírásodban is...
Post Reply