Fékhatás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

Persze szép gyári nem mint a rohadás is a nyúlványodon! 8)
Balage
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

:D a rohadásra úgy kellett íbéjen licitálni :smt110
szóval, ezt nyugodtan lecserélhetem granada nyergekre? Jobb? És mehet hozzá a már emlegetett ( saxo/nissan/...) hűtött tárcsa? + Granada szervó+munkahenger? Az úgy jó? 13as felnim van, gondolom ezek elférnek benne.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote::D a rohadásra úgy kellett íbéjen licitálni :smt110
szóval, ezt nyugodtan lecserélhetem granada nyergekre? Jobb? És mehet hozzá a már emlegetett ( saxo/nissan/...) hűtött tárcsa? + Granada szervó+munkahenger? Az úgy jó? 13as felnim van, gondolom ezek elférnek benne.
Én mindenfleképpen javasolnám a fék upgrade-jét. 23-as föfékhenger, granada szervódob, granada nyereg persze mindegyik egy felujító készlettel összerakva, uj betéttel. Tárcsa ha nem nagyon gáz akár maradhat is, vagy csere is lehet akár simára akár hűtöttre. 23-as föfékhengert és szervódobot tudok adni 2 sörért, Granci meg a jövő hétre igért nyerget. A felújító cuccokat kell még beszerezni, és már rakhatod is össze....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:
Tibi wrote::D a rohadásra úgy kellett íbéjen licitálni :smt110
szóval, ezt nyugodtan lecserélhetem granada nyergekre? Jobb? És mehet hozzá a már emlegetett ( saxo/nissan/...) hűtött tárcsa? + Granada szervó+munkahenger? Az úgy jó? 13as felnim van, gondolom ezek elférnek benne.
Én mindenfleképpen javasolnám a fék upgrade-jét. 23-as föfékhenger, granada szervódob, granada nyereg persze mindegyik egy felujító készlettel összerakva, uj betéttel. Tárcsa ha nem nagyon gáz akár maradhat is, vagy csere is lehet akár simára akár hűtöttre. 23-as föfékhengert és szervódobot tudok adni 2 sörért, Granci meg a jövő hétre igért nyerget. A felújító cuccokat kell még beszerezni, és már rakhatod is össze....
:smt023 felujító készletet + gondolom Bárdi ilyesmik...vagy ha vki tud olyat ami kipróbált és jó akkor kérem jelezze (vagy ha épp az ellenkezőjét tapasztalta) :D
köszi
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Siensa felújító nekem eddig bevált nem volt még vele probléma
Ford Capri MkI Essex
TauRicsi
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Göd/Budapest

Post by TauRicsi »

Na sikerült szereznem pár Peugeot meg ilyen-olyan(használt) féktárcsát,vannak közte fasza 280-asak is,és ahogy nézem némi átalakitással talán fel is megy némelyik,már csak valami jó kis nyereg kéne,aztán lehet probálgatni felfaragni.

Valaki rakott már fel azóta valami extra féket???
Sierra 2.5TD Cosworth
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

TauRicsi wrote:Na sikerült szereznem pár Peugeot meg ilyen-olyan(használt) féktárcsát,vannak közte fasza 280-asak is,és ahogy nézem némi átalakitással talán fel is megy némelyik,már csak valami jó kis nyereg kéne,aztán lehet probálgatni felfaragni.

Valaki rakott már fel azóta valami extra féket???
capri agyra a citroen tárcsák felmennek 4 furat módosításával mindössze.
nekem xantia hdi van, az 288-as de még a 4 dugattyús cosworth nyerget is ki kellett szélesíteni hozzá, mert 28mm vastag.

a nyereg a nehezebb feladat, én fél év alatt találtam ezt.
TauRicsi
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Göd/Budapest

Post by TauRicsi »

Citroen/Peugeot szerintem ugyanaz motorokat is ugyanazt használják szerintem a futóműben+fékekben se lehet eltérés,na majd a hétvégén játszok velük 8)

Amúgy milyen Cosworth nyerged van Sierra v. Scorpio bár asszem a Scorpio-é nem 4 dugattyús,de nem vagyok benne biztos.

Scorpio-ét még tudnák szerezni,de Sierra-ét.......... :?
Sierra 2.5TD Cosworth
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

mindkettő van nekem, de a sierra 4 dugattyús csak, a scorpio az úszónyerges, de legalább nagyonnagy :)
az marad vmi más projectre.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Mennyi volna az ideális fékerő % az első tengely és a hátsó között?
Tehát a fékerő hány %-a jusson az elsőre és mennyi a hátsóra?
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:Mennyi volna az ideális fékerő % az első tengely és a hátsó között?
Tehát a fékerő hány %-a jusson az elsőre és mennyi a hátsóra?
leginkább tökmindegy

ha hozzányúlsz, úgyis csak az számít, amit majd érzel.
tehát... mechanikus fékerőszabályzó... legalább hátra.
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Van berlingo féktárcsám,most lett leszabályozva,hűtött,265mm átmérő,108 osztókör.ha valaki megvenné jövő héten megyek pestre.3 ropit kért az esztergályos,ezért ez az ára erre még kérek 2liter colát
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:Mennyi volna az ideális fékerő % az első tengely és a hátsó között?
Tehát a fékerő hány %-a jusson az elsőre és mennyi a hátsóra?
leginkább tökmindegy

ha hozzányúlsz, úgyis csak az számít, amit majd érzel.
tehát... mechanikus fékerőszabályzó... legalább hátra.
Azt nem tudom milyen féktárcsát rakjak a féknyergemhez mert nem találok olyan kicsit ami elférne a 13"-os felni alatt .
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:Mennyi volna az ideális fékerő % az első tengely és a hátsó között?
Tehát a fékerő hány %-a jusson az elsőre és mennyi a hátsóra?
leginkább tökmindegy

ha hozzányúlsz, úgyis csak az számít, amit majd érzel.
tehát... mechanikus fékerőszabályzó... legalább hátra.
Azt nem tudom milyen féktárcsát rakjak a féknyergemhez mert nem találok olyan kicsit ami elférne a 13"-os felni alatt .
Ez párszor ki lett már tárgyalva... A legkissebb átalakítással előre a citoren Saxo 1.6i hütött tárcsa ami elfér, vagy kicsit drágábban lehet rendelni capri 2.8i első hütött tárcsát. hátra a mokolás tipusátol függöen több tipus is szóba jöhet, pl citroen bx elsö tárcsa, csak az átmérőjéből le kell szedni egy picit, és sierra hátsó nyereggel fel lehet rakni 13-as felnivel...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:
szszaby wrote:
CAPRI-3 wrote: leginkább tökmindegy

ha hozzányúlsz, úgyis csak az számít, amit majd érzel.
tehát... mechanikus fékerőszabályzó... legalább hátra.
Azt nem tudom milyen féktárcsát rakjak a féknyergemhez mert nem találok olyan kicsit ami elférne a 13"-os felni alatt .
Ez párszor ki lett már tárgyalva... A legkissebb átalakítással előre a citoren Saxo 1.6i hütött tárcsa ami elfér, vagy kicsit drágábban lehet rendelni capri 2.8i első hütött tárcsát. hátra a mokolás tipusátol függöen több tipus is szóba jöhet, pl citroen bx elsö tárcsa, csak az átmérőjéből le kell szedni egy picit, és sierra hátsó nyereggel fel lehet rakni 13-as felnivel...
Idáig Én is eljutottam csak nekem van egy bizonyos féknyergem és ahoz nem találok megfelelő tárcsát hátra túl vastag a kenygyele és emiatt van a problémám.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply