Fékhatás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

TauRicsi
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Göd/Budapest

Post by TauRicsi »

Tibi wrote:nem szerretnék abba a csávába esni,h elől +áll csak hátul nem. Akkor inkább legyen szar mindehonl akko tom, h mire kell számítani ;)
Ebbe a csávába nem igazán lehet beleesni mert átlagos helyzetben ha egyedül ülsz az autóban akkor a hátsó fék nem is nagyon használodik hiszen ha fékezel bólint az autó.
Akkor van csak igénybevéve ha mondjuk 4-en ülnek az autóban,mert akkor van súlly hátúl is.
Ezért tesznek a hátsó tárcsa fékes autókba egy kis nyomásszabályzót hátra ami üresen szinte nem is enged olajat a hátsó körre.

Hátsó tárcsaféken gondolkodtam én is,de szerintem (legalábbis Tau-ba) nem igazán kell,olyanokat úgyse fékez az ember állandóan hogy mind a 4 keréknek fognia keljen,ráadásúl ebben a kategóriában a kasztni könnyű súllya miatt nem is ajánlott(legalábbis szerintem :idea: )
Sierra 2.5TD Cosworth
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

tévedsz, nagyon sokat fog a hátsó is.
sose tapasztald meg, nekem egyszer átszakadt a hátsó köröm karmantyúja és csak az első köröm fogott.... életveszély volt, vagy blokkolt az eleje, vagy kanyarban fékezve elkezdett előzni a hátúlja...

tárcsa nem érdekel, nekem megvannak a 288-as xantia tárcsák, azokat csak fúrni kell a caprihoz. (már készűl)
nekem a nyereg érdekes, de sierra cossie nyerget szerezni haver...
ha tudsz, szólj.

a kerekeimben el fog férni, azzal nem lesz gond :)
úgyláccik gyűjtőm az RS cuccokat, a felnik is BBS RS1
TauRicsi
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Göd/Budapest

Post by TauRicsi »

Persze én se azt mondtam,hogy semmi fék nincs alapból hátul csak azt mondtam,hogy szinte alig van.

Én példáúl egyszer úgy jöttem haza a Tau-val Pécsről,hogy szétment az egyik hátsó munkahenger és kalapáccsal el kellett vernem a hátramenő csővet igy semmi fék nem volt már télleg,de igy is hibátlanúl jött haza,nem vettem észre,semmi különöset :!:
Sierra 2.5TD Cosworth
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

CAPRI-3 wrote:
TauRicsi wrote:Ez is egy jó megoldás 2.8i Capri tárcsa csont nélkúl felmegy a Tau-ra is csak ha nincs Granada nyereg akkor közbetét kell bele
http://www.kepfeltoltes.hu/060206/426fe ... es.hu_.jpg
ez jó, de hol van capri 2.8i tárcsa?:)
majd mindenki saxo vagy nissan tárcsákat használ már.
az én cuccom esztergásnál.
Ricsi
a 285-ös emlegetett tárcsák és 4 dugós nyergek milyen típus, mit lehet tudni róluk? engem a nyereg érdekelne, mert a cosworth nyerge sajna kicsi, ugyhogy az meg eladó.
A csillaghegyi autosboltban van 2.8i tárcsa, nem is rossz minőségben, csak 25 pénz per darab :(
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Capripower wrote:Egy autószerelő haverom csinált egy Bömöst, és már mindent kicserélt, de nem lett jobb a fék. Gondolt egyet és lecserélte a fékolajat és egyből hatványozottan jobb lett!
De mivel nekem egyáltalán nem esik be a fékpedál, akkor lehet, hogy még olajat sem kell cserélnem! :lol:
A 2.3-as Caprimnál használtam volna egyszer magyar betétet, de halál sz@r volt, -pattogzott le a széle, úgyhogy pár nap után visszavittem, és azóta csak gyárit használok. Azokkal soha semmi gond nem volt.
Én ugyan messze vagyok az autoszerelő szakmától, de nekem az a véleményem, ha féket javítasz, tárcsa meg betét csere van, akkor MINDIG le kell cserélni a fékolajat is. És ha már csere, akkor DOT4 vagy DOT5 fékfolyadék legyen, az magasabb hőmérségletig jó. Én pl a Castrol mezeibb racing fékolaját vettem, ez nem túl drága, de többet bír, nem melegszik el.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

van egy olyan kütyü, ami a fékolaj forráspontját méri.
normális szervizekben....
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

CAPRI-3 wrote:van egy olyan kütyü, ami a fékolaj forráspontját méri.
normális szervizekben....
őőő izéé. szerintem 1 kezemen meg lehet számolni, hogy hány capri készül normális szervizben. legtöbb inkább itt-ott házak körül. :D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

bogyo28 wrote: Én ugyan messze vagyok az autoszerelő szakmától, de nekem az a véleményem, ha féket javítasz, tárcsa meg betét csere van, akkor MINDIG le kell cserélni a fékolajat is. És ha már csere, akkor DOT4 vagy DOT5 fékfolyadék legyen, az magasabb hőmérségletig jó. Én pl a Castrol mezeibb racing fékolaját vettem, ez nem túl drága, de többet bír, nem melegszik el.
Egyébként nekem meg mindegy, -amennyit én használom a féket; :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

Üdv uraim ha csak egy fékfolyadék mérésről van szó hozzám bármikor beugo :) rhattok!
Balage
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

TauRicsi wrote:Persze én se azt mondtam,hogy semmi fék nincs alapból hátul csak azt mondtam,hogy szinte alig van.

Én példáúl egyszer úgy jöttem haza a Tau-val Pécsről,hogy szétment az egyik hátsó munkahenger és kalapáccsal el kellett vernem a hátramenő csővet igy semmi fék nem volt már télleg,de igy is hibátlanúl jött haza,nem vettem észre,semmi különöset :!:
http://www.caprisport.com
You can see how neat it goes together.
Using the Sierra / Granada rear caliper is by far the best way.
Don't even think about Escort or Fiesta discs & calipers.
Remember - the front must be improved to keep the balance safe
especially on an Escort where the rear is not so heavy.
ha nekem nem hiszel, akkor olvasd el magad.
sztem ők kicsit jobban értenek hozzá.
(láthatod hogyan állnak össze a dolgok. a sierra/scorpio hátsó nyergeket használni messze a legjobb megoldás. eszedbe se jusson escort vagy fiesta tárcsák és nyergek. Emlékezz- az első fékek is mindenképpen fejlesztendőek a fék-egyensúly megtartása végett pláne az escorton (mkI-II) ahol a hátúlja nem túl nehéz.) szabadon fordítva
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

ó persze..
mekkora tárcsához?
saját bevallása szerint azt se tudja jó-e, mert nem próbálta még feltenni sem.
ez nem is zsákbamacska, ez zsákbaoroszlán:D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

CAPRI-3 wrote:ó persze..
mekkora tárcsához?
saját bevallása szerint azt se tudja jó-e, mert nem próbálta még feltenni sem.
ez nem is zsákbamacska, ez zsákbaoroszlán:D
hát igen, azért az e-bay-en is vannak érdekes dolgok :? . néhány ember kisöpri a garázst, és az utolsó csavart is felteszi, hátha elmegy valamennyiért. A multkor találtam használt ékszíjat eladót, és még oda is irta, hogy bárhova elküldi a világon. azért akkora hülye csak nincs aki megvesz egy használt ékszijat az e-bay-en?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Hello,
ebből a két rendkívüli képből megtudná vki mondani,h ez estleg a gyári 2000eshez való gyergek-e?
Image

Image
köszi
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

gyergek = nyergek :oops: :D
Post Reply