Gyújtás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Gyújtás

Post by Árpi »

Van egy 2.0 pintom szeretnék hozzá elektronikus gyújtást . A motoron jelenleg léptetömötoros karbi van és ec2 vezérlésű gyújtás. A jövőben egy rendes 32/32 dgav karbi kerül a motorra, kérdés az lenne h a másik gyújtásból mi használható fel és mit kell még beszereznem ehhez az átalakitáshoz ? Köszönöm a segítséget :D :pia:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Gyújtás

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:Van egy 2.0 pintom szeretnék hozzá elektronikus gyújtást . A motoron jelenleg léptetömötoros karbi van és ec2 vezérlésű gyújtás. A jövőben egy rendes 32/32 dgav karbi kerül a motorra, kérdés az lenne h a másik gyújtásból mi használható fel és mit kell még beszereznem ehhez az átalakitáshoz ? Köszönöm a segítséget :D :pia:
a gyujtáselosztón van vákumdob? ha egy képet is tudnál lőni róla akkor meg tudnám mondani hogy milyen gyujtásdoboz kell hozzá, mert nem vágom hogy ez most indukciós vagy hall jeladós...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: Gyújtás

Post by Árpi »

Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Van egy 2.0 pintom szeretnék hozzá elektronikus gyújtást . A motoron jelenleg léptetömötoros karbi van és ec2 vezérlésű gyújtás. A jövőben egy rendes 32/32 dgav karbi kerül a motorra, kérdés az lenne h a másik gyújtásból mi használható fel és mit kell még beszereznem ehhez az átalakitáshoz ? Köszönöm a segítséget :D :pia:
a gyujtáselosztón van vákumdob? ha egy képet is tudnál lőni róla akkor meg tudnám mondani hogy milyen gyujtásdoboz kell hozzá, mert nem vágom hogy ez most indukciós vagy hall jeladós...
Vákumdob nincs rajta csak csatlakozó , ez hal jelados aszem. Ez az "elektromosan vezérelt" karbis aszem .:D
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Gyújtás

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:
Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Van egy 2.0 pintom szeretnék hozzá elektronikus gyújtást . A motoron jelenleg léptetömötoros karbi van és ec2 vezérlésű gyújtás. A jövőben egy rendes 32/32 dgav karbi kerül a motorra, kérdés az lenne h a másik gyújtásból mi használható fel és mit kell még beszereznem ehhez az átalakitáshoz ? Köszönöm a segítséget :D :pia:
a gyujtáselosztón van vákumdob? ha egy képet is tudnál lőni róla akkor meg tudnám mondani hogy milyen gyujtásdoboz kell hozzá, mert nem vágom hogy ez most indukciós vagy hall jeladós...
Vákumdob nincs rajta csak csatlakozó , ez hal jelados aszem. Ez az "elektromosan vezérelt" karbis aszem .:D
ha nincs rajta vákumdob, akkor vagy a gyári ESC2-vel tudod összerakni vagy programozható gyujtással (20-25 pénz). a hall jeladós vákumdob nélküli elosztóban nincs ami változtassa az előgyujtást, ha sima gyujtáserősítővel összerakod (motorcraft doboz vagy TFI modul) akkor minden fordulaton ugyanakkora lesz az előgyujtás, ami kurvára nem jó.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: Gyújtás

Post by Árpi »

Akkor ha jól értem esc2 övel öszerekható , megvan hozzá elvileg minden kábel meg ez az esc2 es mnodul is.
Ezt menyire bonyolult összerakni ?
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Gyújtás

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:Akkor ha jól értem esc2 övel öszerekható , megvan hozzá elvileg minden kábel meg ez az esc2 es mnodul is.
Ezt menyire bonyolult összerakni ?
ha minden gyári és a köteg sem mokolt akkor nem nagy mutatvány
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: Gyújtás

Post by Árpi »

Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Akkor ha jól értem esc2 övel öszerekható , megvan hozzá elvileg minden kábel meg ez az esc2 es mnodul is.
Ezt menyire bonyolult összerakni ?
ha minden gyári és a köteg sem mokolt akkor nem nagy mutatvány
az nagyon jó , akkor nem gyüjtök be fölös alkatrészeket :D kösz az infot :pia:
Granada 1977 2.0i V6
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Gyújtás

Post by Bubor »

Neked megszakítós fej van beépítve? Ez a megoldás a legegyszerűbb modernitás lenne :idea:
Attachments
gyujtás.jpg
gyujtás.jpg (42.37 KiB) Viewed 9182 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Gyújtás

Post by Bogyo28 »

Bubor wrote:Neked megszakítós fej van beépítve? Ez a megoldás a legegyszerűbb modernitás lenne :idea:
ehhez milyen erősítődoboz van? csak mert a 2 vezeték elég kevésnek tűnik bármilyen modernebb gyujtásjeladó megvalósításához. VR szenzorhoz jó lehet a 2 vezeték, de tul pici a kép hogy a kerek baszról lásam hogy milyen formájú a palástja, és ugye akkor is kell még hozzá valami doboz, ami meghajtja a trafót.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply