A4LD

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

A4LD

Post by CapriTurbo »

Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: A4LD

Post by Pudva »

CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód? :oops:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: A4LD

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: A4LD

Post by CapriTurbo »

Pudva wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód? :oops:
2.3 v6
Attachments
2012-03-25-177 2.jpg
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: A4LD

Post by CapriTurbo »

Bogyo28 wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.
Igen. Komplett 2.9 i scorpio vásárlását tervezem. Átraknám a motort és a váltót is.
Találtam arra utaló információkat a neten, hogy hosszabb az a4ld. Ha ez igaz akkor kardánt is kell rövidíteni. Gondolom az kilométeróra meghajtása is elektromos lehet, tehát arra is kellene valami megoldás. Gondolom létezett mechanikus kihajtással is, talán sierrában.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: A4LD

Post by Pudva »

CapriTurbo wrote:
Pudva wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód? :oops:
2.3 v6
Ja hogy ehhez! 8-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: A4LD

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.
Igen. Komplett 2.9 i scorpio vásárlását tervezem. Átraknám a motort és a váltót is.
Találtam arra utaló információkat a neten, hogy hosszabb az a4ld. Ha ez igaz akkor kardánt is kell rövidíteni. Gondolom az kilométeróra meghajtása is elektromos lehet, tehát arra is kellene valami megoldás. Gondolom létezett mechanikus kihajtással is, talán sierrában.
Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: A4LD

Post by CapriTurbo »

Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Autót találtam a közelben, úgy néz ki.

Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: A4LD

Post by TÉCSÉ »

CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Autót találtam a közelben, úgy néz ki.

Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.
Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: A4LD

Post by CapriTurbo »

TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: A4LD

Post by TÉCSÉ »

CapriTurbo wrote:
TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.
TCSak ezt akartam tudni - már megyek is megvenni :twisted: :mrgreen: :pia:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: A4LD

Post by CapriTurbo »

TÉCSÉ wrote:
CapriTurbo wrote:
TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.
TCSak ezt akartam tudni - már megyek is megvenni :twisted: :mrgreen: :pia:
Megadjam a telefonszámot, címet? :-)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: A4LD

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Autót találtam a közelben, úgy néz ki.

Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.

tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.

ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: A4LD

Post by CapriTurbo »

Bogyo28 wrote:tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.

ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
A gyújtást átraknám a 2.3-as megszakítósát, esetleg 2.8i jeladós is van otthon.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: A4LD

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.

ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
A gyújtást átraknám a 2.3-as megszakítósát, esetleg 2.8i jeladós is van otthon.
Egy-az-egyben egyiket se tudod átrakni, mert a 2.3 és a 2.8 vezérlése fogaskerekes, míg a 2.9 láncos, ebből adodóan a veztengelyük ellentétesen forog. ebből meg az jön, hogy más irányú a fogazása a fogaskeréknek a gyujtástörzs alján. ha ez nem lenne elég, és mondjuk átraknád a 2.9-ről a fogaskereket, akkor jön az a probléma, hogy a 2.3 és a 2.8-ban az olajpumpa meghajtótengelye hatszögletű, míg a 2.9-nél egy torx csavarhoz hasonló. ez a meghajtótengely megy bele a gyujtástörzs aljába, tehát a 2.3 ill. 2.8 gyujtástörzset nem fogod tudni bedugni simán, mert a hatszög luk nem fog rámenni a torx végű tengelyre. megoldás az lehet, ha az olajpumpát a tengellyel együtt is átrakod, az ha jól rémlik egyforma talán, vagy a 2.9 gyujtástörzset használod külső gyujtásvezérlővel. megoldható bármelyik dolog némi matek árán, csak azt a megoldást kerüld el, amikor a 2.9-nek a gyujtását használják szabályzás nélkül összedrotozva, mert akkor minden esetben állandó lesz az előgyujtás, és az finoman szolva is szar...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply