Gyertya

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
Joci
kopasz
Posts: 6
Joined: Mon Jan 16, 2012 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Gyertya

Post by Joci »

Sziasztok !

Meg tudná nekem mondani valaki milyen gyertyahézagérték tartozik a 2.8l V6 motorhoz ?
Illetve hogy a 2.0l V6 gyertya jó a 2.8 - ba ?
"Autóját kérheti bármilyen színben , feltéve ha az fekete." - Henry Ford
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Gyertya

Post by White Shark »

Joci wrote:Sziasztok !

Meg tudná nekem mondani valaki milyen gyertyahézagérték tartozik a 2.8l V6 motorhoz ?
Illetve hogy a 2.0l V6 gyertya jó a 2.8 - ba ?
Én 0,7-0,8 ra szoktam állítani ,és elvileg jó .( ugyan az a menet ) :mrgreen:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Gyertya

Post by Blant »

Minél nagyobb a hézag, annál nagyobb a szikra! Elektromos gyújtásnál a gyári 0,9-es hézag simán műxik! Én kisebbre semmi képpen nem állítanám! Szerintem a sima gyújtás is simán átviszi a 0,9-es hézagot! Karbis v6-oknál azthiszem mindegy a gyertya, de az injektorosé más!
Gyertyából csak NGK!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Gyertya

Post by Tibi »

Blant wrote:Minél nagyobb a hézag, annál nagyobb a szikra! Elektromos gyújtásnál a gyári 0,9-es hézag simán műxik! Én kisebbre semmi képpen nem állítanám! Szerintem a sima gyújtás is simán átviszi a 0,9-es hézagot! Karbis v6-oknál azthiszem mindegy a gyertya, de az injektorosé más!
Gyertyából csak NGK!!!
ha jók az emlékeim már itt is futott bele valaki hamisított ngk-ba

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/te ... photo7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Gyertya

Post by Blant »

Senkit nem biztattam, hogy hamis NGK-t vegyen :lol:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Gyertya

Post by Machine »

Blant wrote:Minél nagyobb a hézag, annál nagyobb a szikra! Elektromos gyújtásnál a gyári 0,9-es hézag simán műxik! Én kisebbre semmi képpen nem állítanám! Szerintem a sima gyújtás is simán átviszi a 0,9-es hézagot! Karbis v6-oknál azthiszem mindegy a gyertya, de az injektorosé más!
Gyertyából csak NGK!!!
gyertyából csak Bosch, mert megérdemli :twisted:
Ha a gyári hézagtól nagyobbra állítasz, hamarabb tönkremehet a trafód- nagyobb áthúzási távhoz nagyobb energia kell, javasolt a gyári értékre állítani a gyertyahézagot. (persze ez akkor igaz, ha a motor még teljesíti a gyártó által megadott sűrítési végnyomás alsó határ érétket).
A 2.0 V6 gyertyának más a hő értéke, mint a 2.8 V6 nak
"The highway still leads to hell"
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Gyertya

Post by White Shark »

Machine wrote:
Blant wrote:Minél nagyobb a hézag, annál nagyobb a szikra! Elektromos gyújtásnál a gyári 0,9-es hézag simán műxik! Én kisebbre semmi képpen nem állítanám! Szerintem a sima gyújtás is simán átviszi a 0,9-es hézagot! Karbis v6-oknál azthiszem mindegy a gyertya, de az injektorosé más!
Gyertyából csak NGK!!!
gyertyából csak Bosch, mert megérdemli :twisted:
Ha a gyári hézagtól nagyobbra állítasz, hamarabb tönkremehet a trafód- nagyobb áthúzási távhoz nagyobb energia kell, javasolt a gyári értékre állítani a gyertyahézagot. (persze ez akkor igaz, ha a motor még teljesíti a gyártó által megadott sűrítési végnyomás alsó határ érétket).
A 2.0 V6 gyertyának más a hő értéke, mint a 2.8 V6 nak
Csak azt ne ! A legmocsokabb termékek a BOSCH logóval ellátott utángyártott nevesincs országból való fosok .Bármit csak azt ne!
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Gyertya

Post by Machine »

ezek szerint téged a Bosch szivat, engem az NGK :mrgreen:
"The highway still leads to hell"
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Gyertya

Post by Blant »

Bosch gyertyaval nekem se jok a tapasztalataim kulonosebben, de azert nem rosszak! Gyari al nagyobb erteket ne allits semmikeppen! Csak altalanossagban irtam, hogy nagyobb hezag, nagyobb szikra! Mai autoknal 11-13 kozotti hezagok vannak altalaban! A megfelelo belevalo gyertyat eleve a megfelelo hezagr allitva kapod!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Gyertya

Post by White Shark »

Blant wrote:Bosch gyertyaval nekem se jok a tapasztalataim kulonosebben, de azert nem rosszak! Gyari al nagyobb erteket ne allits semmikeppen! Csak altalanossagban irtam, hogy nagyobb hezag, nagyobb szikra! Mai autoknal 11-13 kozotti hezagok vannak altalaban! A megfelelo belevalo gyertyat eleve a megfelelo hezagr allitva kapod!
Karbis hézag 07-08 injektoros 1,1-1,3 . Csak elméletben van hézagon ,egyszer nézz meg négy új gyertyát ,mind más .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Gyertya

Post by Bogyo28 »

Azért az jó, hogy 3 ember 3 féle gyertyát javasol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Én basztam már rá "gyári" motorcraftal, hiperszuper többpolusú bosch-al meg kb 10 percet müködő ngk-val is, szoval nehéz megmondani. Én személy szerint megszakítós gyujtásnál 0,7 - 0,8-ra állítanám, elektromosnál 1 mm körülire. bosch-ból csak a sima egypolusu gyertya, motorcraftból csak a régi csomagolásut (talán USA gyártmány), NGK-nál meg valahogy meg kell probálni nem hamisitottat venni, hogy azt hogy kell azt nem tudom teljes biztonsággal. nem kell meglepődni azon, ha sikerül olyan új gyertyákat venned, amivel szarabbul jár a motor mint a régiekkel, és mint a felső hozzászolásokból is kiderül, nem nagyon tudsz tutira menni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Gyertya

Post by Machine »

Bogyo28 wrote:nem nagyon tudsz tutira menni.
ez igaz :mrgreen:
Eltérő a tapasztalat, kit melyik gyártó terméke szívatott többször.
"The highway still leads to hell"
Post Reply