v6 karbis szívosor változatok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

v6 karbis szívosor változatok

Post by Bogyo28 »

ma megmértem a műhelyben a különbséget egy 2.8 és egy 2.3 v6 karbis szivosor között, a képen a tiszta a 2.8. ha valakit érdekelnek a méretek, feltölthetem azokat a képeket is. a kérdés most az lenne a részemről, hogy a 2 szivosoron a vízjáratok kurvára nem ugyanott vannak. a 2.8 szivósor egy 78-s darab öntvényszám szerint gondolom granadából, a 2.3 egy 83-s és sierrából van. tudja valaki a miérteket, vagy hogy a 2.3 az mind ilyen? volt yenki szivosor is, de az egy harmadik tipus, meg az nem is annyira érdekes, mert ott a hengerfejek is mások. a 2.3 moci most nem volt a közelembe, de majd megnézem hogy a hengerfejei milyenek, lehet hogy azok is mások.
IMG_20140319_173621.jpg
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by Bogyo28 »

yenki szivosor:
dscf1400.jpg
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by White Shark »

Ne keress rendszert ,függ attól is hogy karbis-e vagy injektoros ,változik a járatok száma ,és mérete is ,de ami a 2,8 cal megegyezik az a 2000 ,de ha eljössz mutatok legalább 4 fajtát .A k-jetbe pl csak 2 járat van ,és az mfi-be is ,más a tömítésük is ,ott a helyük de a szívójáratok kialakítása miatt útba vannak ezért csak vakdugók.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Ne keress rendszert ,függ attól is hogy karbis-e vagy injektoros ,változik a járatok száma ,és mérete is ,de ami a 2,8 cal megegyezik az a 2000 ,de ha eljössz mutatok legalább 4 fajtát .A k-jetbe pl csak 2 járat van ,és az mfi-be is ,más a tömítésük is ,ott a helyük de a szívójáratok kialakítása miatt útba vannak ezért csak vakdugók.
le kéne állni a tudatmodosítókról, vagy elolvasni rendesen amit írtam. :mrgreen: :mrgreen: :laza: jelen esetben csak karbisokról volt szó, nem került képbe más, se k-jet se EFI... ami engem érdekel, hogy a sierra 2.3-hoz tartozó szivosoron máshol vannak e a hengerfejen a járatok vagy sem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:Ne keress rendszert ,függ attól is hogy karbis-e vagy injektoros ,változik a járatok száma ,és mérete is ,de ami a 2,8 cal megegyezik az a 2000 ,de ha eljössz mutatok legalább 4 fajtát .A k-jetbe pl csak 2 járat van ,és az mfi-be is ,más a tömítésük is ,ott a helyük de a szívójáratok kialakítása miatt útba vannak ezért csak vakdugók.
le kéne állni a tudatmodosítókról, vagy elolvasni rendesen amit írtam. :mrgreen: :mrgreen: :laza: jelen esetben csak karbisokról volt szó, nem került képbe más, se k-jet se EFI... ami engem érdekel, hogy a sierra 2.3-hoz tartozó szivosoron máshol vannak e a hengerfejen a járatok vagy sem...
Azt írtad , "de lehet hogy a hengerfejei is mások ,"igen ezért a szívósorok is .És igen máshol vannak ,más alakúak a vízjáratok .
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by daytona »

Engem a 2,0V6 2,8V6 osszehasonlitas erdekelne.... :oops:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by White Shark »

daytona wrote:Engem a 2,0V6 2,8V6 osszehasonlitas erdekelne.... :oops:
A karbis egyforma.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by White Shark »

White Shark wrote:
daytona wrote:Engem a 2,0V6 2,8V6 osszehasonlitas erdekelne.... :oops:
A karbis egyforma.
De ha abban gondolkodsz ,hogy van egy 2000v6 szívósorod ,és egy 2,8 -ra applikálnád mert csak ez van ,el kéne egy kicsit játszani vele . Mert a vízjáratok ugyan ott vannak mindkettőnél ,de a szívósor eltér a szívójáratok méretében.Ha felrakod a szívósor és a hengerfej között marad egy kb oldalanként 2mm lépcső ,és ez valószínű nem tesz jót az áramlásnak. És még kérdéses milyen tömítést használsz .Van még az a lehetőség hogy kireszeled azt a 2mm-t ,akkor mi fog tömíteni? Csináltam már olyant hogy 2,8-ra tettem 2,3 hengerfejeket 2,3 szívósorral ,csakhogy ott egy egységet cseréltem ,összetartoztak .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:Engem a 2,0V6 2,8V6 osszehasonlitas erdekelne.... :oops:

2.0 szivosorom nincs, és azóta már a 2.8 is a helyére került, tehát már nem tudok összehasonlítgatni, erről le tetszett maradni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:
daytona wrote:Engem a 2,0V6 2,8V6 osszehasonlitas erdekelne.... :oops:
A karbis egyforma.
nem, a 2.3 és a 2.8 sem egyforma, de lejjebb pont te írod....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by Blant »

Nekem van itthon 2.0 és ha valakit érdekel 2.6 szívósorom is! Megnézésre oda tudom adni!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by White Shark »

Blant wrote:Nekem van itthon 2.0 és ha valakit érdekel 2.6 szívósorom is! Megnézésre oda tudom adni!
A 2,3 -2,6 ugyanaz, nem?
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: v6 karbis szívosor változatok

Post by Blant »

Nem!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Post Reply