Off Taunus 1.6 ohc karbi

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by Árpi »

Az 1.6 ohc on van egy nagyon fasza motorcraft karbi :mrgreen: és szeretném megtudni h a vakum csövei , hogy helyezkednek el , meiket hova csatlakoztassam ? Pár cső hiányzik stb szóval egy rajz vagy fénykép sokat segítene elöre is köszönet :ru: (tudom dobjam ki a motort karbistol :mrgreen: )
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by daytona »

Az a szeneslapatot a karbi tetejen vakummal huzogato egytorku van rajta?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by Árpi »

daytona wrote:Az a szeneslapatot a karbi tetejen vakummal huzogato egytorku van rajta?
Igen :-D
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:
daytona wrote:Az a szeneslapatot a karbi tetejen vakummal huzogato egytorku van rajta?
Igen :-D
Rèszvètem. Engem jobban semmi sem szivatott meg annál, a vège az lett hogy más fajtára cserèltem, a 3 darabbol nem sikerült egy müködőt faragnom...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by szszaby »

Hogy néz ez ki, van róla egy kép?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by daytona »

Ez a szakirodalom szerint az un Ford VV karbi. Igy nez ki:

http://images.ford-world.nl/upload/foru ... 112571.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by szszaby »

Ebben valami íves súber féleség van? Köríven mozog benne?
Ilyesmim volt valahol. Bár mostanában nem találkoztam vele.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Ebben valami íves súber féleség van? Köríven mozog benne?
Ilyesmim volt valahol. Bár mostanában nem találkoztam vele.
és hogy ne legyen egyszerü, a zöld müanyag baszt vákum huzza. nekem volt kb 3 darab, a legjobb olyan volt, amivel beindítani nem lehetett az autót, de ha belefujtam féktisztitót, és beröffent a moci, akkor onnan már szépen járt, a következő leállításig. a többi még ennyit se tudott. az oldalán a szivató is elég beteges, a vákumjáratokat nyitja-zárja, valami ellensulyos mechanikával. ha az szétkopik, akkor nagyjából annyi az egésznek, falstot szív mindenhol. én cseréltem sima egytorkura, az oldotta meg a problémát. Lehet Geree tudna valami okosat a témában...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by Geree »

Árpi wrote:Az 1.6 ohc on van egy nagyon fasza motorcraft karbi :mrgreen: és szeretném megtudni h a vakum csövei , hogy helyezkednek el , meiket hova csatlakoztassam ? Pár cső hiányzik stb szóval egy rajz vagy fénykép sokat segítene elöre is köszönet :ru: (tudom dobjam ki a motort karbistol :mrgreen: )
A karbi hátuljában lent van egy vákuumkivezetés, azt kell rádugni a gyújtás
vákummdobjára. Ha kétirányban húzó a dob, akkor a hátsóra, vagyis arra,
ami az elosztótól távolabb helyezkedik el.

Ha kétirányú dob van rajta, akkor az elosztóhoz közelebbi kivezetést pedig
a szívócsőre kell dugni, de ez nem szükségszerű, elhagyható, csak emissziót
javítani hivatott. Ha

Ha egy 30 év feletti ilyen karbi esetében ettől már szépen járna a motor,
erősen meglepődnék, ettől nyűgösebb állatfajta. A leggyengébb pontja a
szivató, abból is az automata változat. A bimetál elgyengül és ebben az
esetben a szivató hidegben nem nyit ki teljesen, ellenben legalább melegen
nem zár el teljesen. Tehát hidegen nem lehet beindítani, de legalább sokat
eszik. Ezt egy mechanikus szivatóval lehet orvosolni. A nagyobb baj, ha a
szivatót egyszer már szétszedte valaki. Na az szép művelet még egyszer
jól beállítani, mert külön tűs megoldás adagolja a szivatóüzemi plusz benzint,
és egy külön megoldás a plusz levegőt. És ha a kettő nem úgy áll egymáshoz
képest, ahogy kell, akkor vagy olyan dús lesz a szivató, hogy megfullad a
motor, vagy pedig olyan szegény, hogy be sem képes indulni. Ezt leszámítva,
ha a szivató jó, akkor az autó ezzel a karbival szépen megy, jól fogyaszt,
nyomatékos jelleget ad az autónak, szerethető karakterű tőle. Magában a
karburátorban sok minden nincs, ami tönkre tud menni. Két darab membrán,
meg egy parafatömítés. Ha gond van a működéssel, az szinte biztos, hogy
a szivatótól ered. Meg ha el tekergetik a súbertűt, esetleg a vákuumvezérelt
nyelvet az őt mozgató membrán tengelyétől, vagyis megváltozik a rugóerő,
ami a nyelvet mozgatja. De ha minden jó rajta, akkor szerethető karbi... :mrgreen:
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by daytona »

Geree wrote: De ha minden jó rajta, akkor szerethető karbi... :mrgreen:
:lol: :lol: Ez szep mondat, rokon a "ha nem romlott el, ne javitsd meg"-gel :mrgreen:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by Geree »

daytona wrote:
Geree wrote: De ha minden jó rajta, akkor szerethető karbi... :mrgreen:
:lol: :lol: Ez szep mondat, rokon a "ha nem romlott el, ne javitsd meg"-gel :mrgreen:
De ha egyszer így van...?!? :lol:

Anno, az első Fiestám is ilyen karbival volt szerelve, ugyanezek voltak problémái,
amit fentebb is említettem. A szivatót kicseréltem kézire, de a szivató része akkor
sem működött szépen; kihúzva fuldoklott, félig visszatolva már túlszegényítette
a keveréket. De bemelegedve legalább ki lehetett "kapcsolni". És így viszont
városiban is elvoltam vele 6-6,5 liter körül.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Post by daytona »

En egy sierran rengeteget szenvedtem egy ilyen karbival, es nem tudtam beloni. Nagyjabol ugy sikerult beallitanom, hogy hidegen eppenhogy induljon, melegen meg eppenhogy menjen. Ez volt a legjobb konfigja :mrgreen:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply