Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Száz szónak is egy a vége ,a motor szar lett ,két edzésen is leszerepeltünk .Kezdetektől fogva termelte a levegőt ,és egyre jobban bukta a vizet . Sem erőben, sem más paramétereiben nem ütötte meg azt a szintet mint amit a belefeccölt energia miatt elvártam volna .Ezzel buktam kb két kilót ,meg egy csomó munkát .Tanultam ,jobbnak kell lennem ,még jobban oda kell figyelnem mindenre ,kezdem elölről .Ma szétszedtem a blokkot ,lejöttek a hengerfejek ,-hibátlanok -szemrevételezésre ,megy a hengerfejeshez ,nyomáspróba .Tömítés -lehet hogy itt volt a bibi -de nem biztos .Mikor először kibukta a vizet ,nyomásveszteségmérést csináltam ,eredményeképp a blokk hibátlan. Továbbmentem ,adaptergyártás ,8bar nyomás a hengerekbe felső holtponton ,semmi ,sem víztérbe ,sem olajtérbe ,sem szívótérbe ,ill kipufogótérbe nem történt semmi ( csak egy kipufogószelep nem zárt 100 százalékosan a hatból ).Holnap kiveszem a blokkot a dobozból ,és szétfűzöm ,kiváncsi vagyok a folyamatos vízforralás ,és a kétszeri megszorulás mit tett vele . Megnéztem a hengerfalat ,vállnak nyoma sincs , pár csík a megszorulástól,és ennyi ,viszont a motorolaj az már gáz ,benzinszagú ,viszkozitása nulla ,még sárgásbarna ,de már kicsit égett,ez arra enged következtetni ,hogy nem ment minden injektor ,amire titkon számítottam is ,és a megnövekedett motorolajszint is igazolja .Folytatás ,és képek holnap .Nem adom fel ,egyszer sikerülnie kell!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Bogyo28 »

nem lehet hogy túl nagyok az injectorok, és azért ment tele bengával az olaj? Machine kolléga 2.8-ával jártunk hasonló képpen, belemnet 4,5 lityi olaj, pár órával késöbb lejött vagy 9 lityi, annyira sokat kapott szegény motor...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Machine »

White Shark wrote:Megnéztem a hengerfalat ,vállnak nyoma sincs , pár csík a megszorulástól,és ennyi ,viszont a motorolaj az már gáz ,benzinszagú ,viszkozitása nulla ,még sárgásbarna ,de már kicsit égett,ez arra enged következtetni ,hogy nem ment minden injektor ,amire titkon számítottam is ,és a megnövekedett motorolajszint is igazolja .Folytatás ,és képek holnap .Nem adom fel ,egyszer sikerülnie kell!
Ha nem megy minden injektor, akkor nem növekszik a motorolaj szint..., ha nyitva marad valamelyik, az már okozhatja az olajszint növekedést, de a motor járásán is hallani fogod, és szétszereléskor a dugattyún és a hengerfalon látható nyomok lesznek.
Az nem lehet, hogy túl sok tüzelőanyagot kap a motor, és a henger faláról lemossa a motorolajat?- az expanzió ütem során nem ég el maradéktalanul, és az eredményezheti a motorolaj szintnövekedést, viszkozitás csökkenését, és nagyobb hő terhelést (akár megszorulhat a motor)
"The highway still leads to hell"
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:nem lehet hogy túl nagyok az injectorok, és azért ment tele bengával az olaj? Machine kolléga 2.8-ával jártunk hasonló képpen, belemnet 4,5 lityi olaj, pár órával késöbb lejött vagy 9 lityi, annyira sokat kapott szegény motor...
Nem lehet ,biztos ,hisz ez volt a cél ,30% megnöveltem az injektorok méretét azonos nyitási időhöz mérten ,de mivel ment mind a hat henger ,egyenletes alapjárat volt az nem lehet hogy nem nyitottak ,de az igen hogy nem zártak .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Machine wrote:
White Shark wrote:Megnéztem a hengerfalat ,vállnak nyoma sincs , pár csík a megszorulástól,és ennyi ,viszont a motorolaj az már gáz ,benzinszagú ,viszkozitása nulla ,még sárgásbarna ,de már kicsit égett,ez arra enged következtetni ,hogy nem ment minden injektor ,amire titkon számítottam is ,és a megnövekedett motorolajszint is igazolja .Folytatás ,és képek holnap .Nem adom fel ,egyszer sikerülnie kell!
Ha nem megy minden injektor, akkor nem növekszik a motorolaj szint..., ha nyitva marad valamelyik, az már okozhatja az olajszint növekedést, de a motor járásán is hallani fogod, és szétszereléskor a dugattyún és a hengerfalon látható nyomok lesznek.
Az nem lehet, hogy túl sok tüzelőanyagot kap a motor, és a henger faláról lemossa a motorolajat?- az expanzió ütem során nem ég el maradéktalanul, és az eredményezheti a motorolaj szintnövekedést, viszkozitás csökkenését, és nagyobb hő terhelést (akár megszorulhat a motor)
Ebben az esetben ,amit felvázoltál ,mit kéne látnom a dugattyúkon ,ill a hengerfalon ,mert erre utaló nyomok nincsenek ,de az hogy nem zártak az injektorok az szinte biztos ,a megszorulások pedig a hűtővíz hiányából és túlmelegedésből voltak ,ezt a tömítésre fognám ,a hőterhelésről csak annyit a vízpumpa szinte megsült ,két kézzel is nehéz elforgatni és érdekes hangokat ad ( egy napot ment ).
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Machine »

White Shark wrote:Ebben az esetben ,amit felvázoltál ,mit kéne látnom a dugattyúkon ,ill a hengerfalon ,mert erre utaló nyomok nincsenek ,de az hogy nem zártak az injektorok az szinte biztos ,a megszorulások pedig a hűtővíz hiányából és túlmelegedésből voltak ,ezt a tömítésre fognám ,a hőterhelésről csak annyit a vízpumpa szinte megsült ,két kézzel is nehéz elforgatni és érdekes hangokat ad ( egy napot ment ).
A dugattyú teteje fényes, tiszta, esetleg fehér, a hengerfalon a kenés hiánya miatt a gyűrűk mozgásirányú karcokat hagynak, foltos kopásnyomok lehetnek.

Az injektor közös csövet (rail) fordítsd ki, és a gyújtás ráadásakor nem szabad spriccelniük, amelyik ereszt, az maradt nyitva.
Ezeket az injektorokat újítottam fel?- mert minden injektor kb. fél órát volt a tesztpadon változó befecskendezési idővel és kitöltési tényezővel vezérelve, valamint fél órát voltak rendszernyomás alatt, hogy a becsöpögést ellenőrizzem.
Töltök fel képeket és videót a tesztről, mert végig dokumentáltam.
Szívesen elmennék hozzád megnézni a motort és diagnosztikai méréseket elvégezni, mert van egy pár dolog, ami okozhatja az olajszint növekedést.
Mekkora teljesítménynövekedésre számítasz? Lehet, hogy a 2.9 injektorok is ellátják a motort elegendő nyállal, mert az ECU (még ez a faék agyú is) változtatja a befecskendezési időt (mennyiséget) a mért paramétereknek megfelelően.
Ami még nagyon el tudja vinni a befecskendezési mennyiséget, az a tüzelőanyag rendszernyomás.
Már fél bár nyomásnövekedés is látványos plusz mennyiséget produkál. A találkozón említetted, hogy a nyomásszabályzón szeretnél állítani, hogy többet kapjon a motor. Nagyobb injektor + nagyobb tüzelőanyag nyomás = ku..v@ sok nyál a motorban. Alapjáraton a nyomásszabályzó csökkenti a rendszernyomást, ezért lehet egyenletes „szép” alapjárat, de amikor a MAP/MAF és TPS közli az üzemanyagigényt az ECU nak, na akkor lehet már gond a mennyiséggel.
"The highway still leads to hell"
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Machine wrote:
White Shark wrote:Ebben az esetben ,amit felvázoltál ,mit kéne látnom a dugattyúkon ,ill a hengerfalon ,mert erre utaló nyomok nincsenek ,de az hogy nem zártak az injektorok az szinte biztos ,a megszorulások pedig a hűtővíz hiányából és túlmelegedésből voltak ,ezt a tömítésre fognám ,a hőterhelésről csak annyit a vízpumpa szinte megsült ,két kézzel is nehéz elforgatni és érdekes hangokat ad ( egy napot ment ).
A dugattyú teteje fényes, tiszta, esetleg fehér, a hengerfalon a kenés hiánya miatt a gyűrűk mozgásirányú karcokat hagynak, foltos kopásnyomok lehetnek.

Az injektor közös csövet (rail) fordítsd ki, és a gyújtás ráadásakor nem szabad spriccelniük, amelyik ereszt, az maradt nyitva.
Ezeket az injektorokat újítottam fel?- mert minden injektor kb. fél órát volt a tesztpadon változó befecskendezési idővel és kitöltési tényezővel vezérelve, valamint fél órát voltak rendszernyomás alatt, hogy a becsöpögést ellenőrizzem.
Töltök fel képeket és videót a tesztről, mert végig dokumentáltam.
Szívesen elmennék hozzád megnézni a motort és diagnosztikai méréseket elvégezni, mert van egy pár dolog, ami okozhatja az olajszint növekedést.
Mekkora teljesítménynövekedésre számítasz? Lehet, hogy a 2.9 injektorok is ellátják a motort elegendő nyállal, mert az ECU (még ez a faék agyú is) változtatja a befecskendezési időt (mennyiséget) a mért paramétereknek megfelelően.
Ami még nagyon el tudja vinni a befecskendezési mennyiséget, az a tüzelőanyag rendszernyomás.
Már fél bár nyomásnövekedés is látványos plusz mennyiséget produkál. A találkozón említetted, hogy a nyomásszabályzón szeretnél állítani, hogy többet kapjon a motor. Nagyobb injektor + nagyobb tüzelőanyag nyomás = ku..v@ sok nyál a motorban. Alapjáraton a nyomásszabályzó csökkenti a rendszernyomást, ezért lehet egyenletes „szép” alapjárat, de amikor a MAP/MAF és TPS közli az üzemanyagigényt az ECU nak, na akkor lehet már gond a mennyiséggel.
A dugattyútető kormos az égéstérnél ,foltos kopásnyom nincs ,nem ezeket újítottad fel ,azok most kerülnek bele majd ha kész lesz ,a rendszernyomás kisebb az előírtnál ,alapjáraton 2,2 bar fordulaton 2,6 bar ,sajna csak ennyit nyom a szivattyúm ,csináltam emelt nyomású szabályzót ,és ekkor derült ki hogy feleslegesen ha a szivattyú halódik.Amit mondtál ,holnap visszakötöm a rail csövet megnézem mi történik !
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by szszaby »

Machine wrote: Az nem lehet, hogy túl sok tüzelőanyagot kap a motor, és a henger faláról lemossa a motorolajat?- az expanzió ütem során nem ég el maradéktalanul, és az eredményezheti a motorolaj szintnövekedést, viszkozitás csökkenését, és nagyobb hő terhelést (akár megszorulhat a motor)
Nagyobb hőterhelést nem kap ha dús a keverék, épp ellenkezőleg ha leszegényedik a keverék akkor van gond.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Machine »

szszaby wrote:
Machine wrote: Az nem lehet, hogy túl sok tüzelőanyagot kap a motor, és a henger faláról lemossa a motorolajat?- az expanzió ütem során nem ég el maradéktalanul, és az eredményezheti a motorolaj szintnövekedést, viszkozitás csökkenését, és nagyobb hő terhelést (akár megszorulhat a motor)
Nagyobb hőterhelést nem kap ha dús a keverék, épp ellenkezőleg ha leszegényedik a keverék akkor van gond.
A kiemelt rész következményére írtam a nagyobb hőterhelést ;-)
"The highway still leads to hell"
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Visszakötöttem az egész szívósort ,benne a railcsővel ,többször rátettem a gyújtást ,szivattyú dolgozott ,megállt ,a hat injektorból max 2db minimálisan könnyezett ,hangsúlyozom minimálisan ,vagyis ,se spriccelés ,se folyás ,enyhe könnyezés ,akkor most mi van ?
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by szszaby »

White Shark wrote:Visszakötöttem az egész szívósort ,benne a railcsővel ,többször rátettem a gyújtást ,szivattyú dolgozott ,megállt ,a hat injektorból max 2db minimálisan könnyezett ,hangsúlyozom minimálisan ,vagyis ,se spriccelés ,se folyás ,enyhe könnyezés ,akkor most mi van ?
Gebasz. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Visszakötöttem az egész szívósort ,benne a railcsővel ,többször rátettem a gyújtást ,szivattyú dolgozott ,megállt ,a hat injektorból max 2db minimálisan könnyezett ,hangsúlyozom minimálisan ,vagyis ,se spriccelés ,se folyás ,enyhe könnyezés ,akkor most mi van ?
te írtad le pár sorral feljebb, hogy 30 %-al több nyálat akartál adni neki, és ezért nagyobb az injector. ha nincs hozzá annyival több levegő, akkor nem fog elégni, és az olajban köt ki. azzal hogy csak adsz neki benzint, sokat nem érsz el, max csak benzines olajat. rá kellene tenni egy szélessávú lambdát, és megnézni mennyit kap, ha 0.9 alá is bemegy akkor biztos hogy sokat kap...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

A lambda ötlet jó ,de biztos hogy eldolgozza ,ez már a második ilyen motor amit 168-as injektorokkal építettem 138-as gyáriak helyett, és az előző szépen muzsikál ,máshol keresem a gebaszt .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Mivel nem találom a gebaszt ,feltételezem valahol hajszálrepedés van a blokkon ,így újratábla ,kezdem elölről ,kerestem egy jó nagy vállú blokkot ,összeszedtem a hozzávalókat és irány a gépműhely.
DSCF3294.JPG
DSCF3294.JPG (89.68 KiB) Viewed 9541 times
DSCF3295.JPG
DSCF3295.JPG (110.87 KiB) Viewed 9541 times
DSCF3296.JPG
DSCF3296.JPG (112.32 KiB) Viewed 9541 times
DSCF3297.JPG
DSCF3297.JPG (113.67 KiB) Viewed 9541 times
DSCF3298.JPG
DSCF3298.JPG (112.46 KiB) Viewed 9541 times
DSCF3299.JPG
DSCF3299.JPG (112.34 KiB) Viewed 9541 times
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Mivel továbbra sem hagy nyugodni a dolog, hogy el....tam valamit tovább bontottam a blokkot ,levettem a vízpumpát ,hát érdekes kép tárult elém ,erre adjon magyarázatot valaki ,ez a vízpumpa max 1-órát ment .A lapátokat a blokkból mágnessel halásztam ki .
DSCF3300.JPG
DSCF3300.JPG (75.26 KiB) Viewed 9525 times
DSCF3301.JPG
DSCF3301.JPG (110.89 KiB) Viewed 9525 times
DSCF3302.JPG
DSCF3302.JPG (88.07 KiB) Viewed 9525 times
DSCF3303.JPG
DSCF3303.JPG (89.12 KiB) Viewed 9525 times
DSCF3304.JPG
DSCF3304.JPG (66.65 KiB) Viewed 9525 times
DSCF3305.JPG
DSCF3305.JPG (80.64 KiB) Viewed 9525 times
Post Reply