Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Geree »

szszaby wrote:Újabb mocikban már nem láttam e fajta dugót.
Kicsit kotorásztam a neten, és valóban Neked volt igazad. A mai motorok
esetében másképp oldják meg ezt a problémát. Régen a dugó palástja
körbeért. S mivel csapszegirányban a dugóban jóval több anyag volt,
ezért abba az irányban többet is akart tágulni. Ezért próbálkoztak a
szabályzott hőtágulással.
Old_piston.JPG
Old_piston.JPG (16.11 KiB) Viewed 10364 times
De aztán rájöttek, hogy a dugót csak csapszegre merőleges irányban éri
erő, csak ott van szükség szoknyára, így a csapszeg irányból elvették az
anyagot.
Modern_piston.jpg
És egy F1-es technika:
F1_piston.jpg
Ez utóbbi két képe látszik, hogy totál elvettek minden anyagot a csapszeg
irányában a palást körüli területről, így a hőtágulás eme problémája kvázi
megszűnt létezni. A palást is minimalizált lett a súrlódás végett. A középre
hozott csapszegtámasztás pedig jobban, egyenletesebben veszi fel az erőt
a dugótetőről. Régebben még totál a palástnál volt a csapszeg alátámasztása,
ergo a dugótető közepe egyfajta boltozatként lógott a leveegőben, sokkal
könnyebben felmelegedett és akár átégett. Így konstrukciósan kijavítottak
egy pár korábbi problémát és még a gyártást is olcsóbbá tudták tenni...
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Előrelépés történt ,hengerfej kiköbölve ,50 ccm ,ez azt jelenti ,hogy a gyári adatok hamisak ,ez a motor az életbe sem volt 9,5:1 sűrítési aránnyal összerakva .Mikor Krisztián utánaszámolt és ugyanez jött ki neki ,egy kicsit hitetlenkedtem ,furcsának találtam miért ad meg a gyár hamis adatokat ,és ezt még most sem értem.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Összeállt a blokk .
DSCF3127.JPG
DSCF3127.JPG (113.65 KiB) Viewed 10284 times
DSCF3128.JPG
DSCF3128.JPG (98.61 KiB) Viewed 10284 times
DSCF3129.JPG
DSCF3129.JPG (111.43 KiB) Viewed 10284 times
DSCF3130.JPG
DSCF3130.JPG (114.22 KiB) Viewed 10284 times
DSCF3131.JPG
DSCF3131.JPG (107.85 KiB) Viewed 10284 times
DSCF3132.JPG
DSCF3132.JPG (103.83 KiB) Viewed 10284 times
DSCF3133.JPG
DSCF3133.JPG (100.34 KiB) Viewed 10284 times
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by TÉCSÉ »

Mi pedig itt várunk Rád a szomszédban ....... :evil: :twisted: :evil:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by capriv6 »

Udv
Gratula a kitartáshoz....
Eredeti cuccokal mennyi akkor a sürítési arány?
Mennyi lett igy a sűrítési arány? sikerült 11:1 megvalósítani? mokoltad a HF égésteret?
végkomp. nyomást számoltál??
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

A sűrítési arány 10,400 : 1 a skorpió tömítéssel , a végnyomást nem tudom hogy kell számolni ,de nemsokára húzok rá egy váltóharangot ,megforgatom még itt a földön és rögtön kiderül .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

capriv6 wrote:Udv
Gratula a kitartáshoz....
Eredeti cuccokal mennyi akkor a sürítési arány?
Mennyi lett igy a sűrítési arány? sikerült 11:1 megvalósítani? mokoltad a HF égésteret?
végkomp. nyomást számoltál??
Az eredeti cuccokról csak annyit ,gyakorlatilag mindent 2,8 ból pótoltam ,a dugó, a hajtókar,a fix szelepemelőtőkék abból vannak ,a vezérműtengely a lehető legnagyobb került bele ezért a kompresszió kb 10 és 11 közé fog esni. Sajnos elmértem magam ,a gépműhelyben ahol a bronz támcsapágyat készítették jót akartak ,megleppelték a hajtókarokat és sajnos 3 századdal alákerült menni az alapméretnek ,és első túlméretre kellett szabályoztatnom + csapágy .A hengerfejhez nem nyúltam ,maradt eredetibe ,csak a dugókból lett lemarva 65 század (2,8). Az eredeti sűrítési arányt le sem merem írni ,hátha valaki megcáfol hogy rosszul számoltam ,hadd maradjak abba a tudatba hogy ez így jó.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Ma megmértem a kompressziót ,kb ahogy vártam 5 hengerben 9,5 egyben 10 ,lehet abban volt egy kis oil .
DSCF3134.JPG
DSCF3134.JPG (113.08 KiB) Viewed 10218 times
DSCF3135.JPG
DSCF3135.JPG (110.87 KiB) Viewed 10218 times
DSCF3136.JPG
DSCF3136.JPG (113.76 KiB) Viewed 10218 times
DSCF3137.JPG
DSCF3137.JPG (112.28 KiB) Viewed 10218 times
DSCF3138.JPG
DSCF3138.JPG (110.05 KiB) Viewed 10218 times
DSCF3139.JPG
DSCF3139.JPG (111.56 KiB) Viewed 10218 times
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Pudva »

Még egy kis tehnika, hátha nem olvas mindenki TC-t:
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... csapagyak/" onclick="window.open(this.href);return false;
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by daytona »

Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

daytona wrote:Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:
Hogy gyárilag mennyi azt nem tudom ,de mértem már szerintem jónak mondott motort amibe átlagba 12-12,5 bar sűrítési végnyomások voltak ,gyári vezérműtengellyel . Talán más gyári motort használó ,2,9 tulajdonos tud erre válaszolni ,nálam mind piszkált.A szlalom autóba csak a hengerfejjel játszottam ,abba csak 288-as tengely van ,így átlagba 10,5 bar lett a végeredmény . A legkíváncsibb a háromkarbisra leszek ,annál a blokkból ,és a hengerfejekből is lett levéve ,a gyári dugattyú mellett ,300-as tengellyel ,de azt még nem tudom megmérni ,míg a Krisztián motorjáról kapott láncvezetőt rá nem teszem .
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by capriv6 »

Megkaptad a láncvezetőt??
Bogyonak odaadtam..
Már kíváncsian várom a végnyomásodat.... :pia:

White Shark wrote:
daytona wrote:Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:
Hogy gyárilag mennyi azt nem tudom ,de mértem már szerintem jónak mondott motort amibe átlagba 12-12,5 bar sűrítési végnyomások voltak ,gyári vezérműtengellyel . Talán más gyári motort használó ,2,9 tulajdonos tud erre válaszolni ,nálam mind piszkált.A szlalom autóba csak a hengerfejjel játszottam ,abba csak 288-as tengely van ,így átlagba 10,5 bar lett a végeredmény . A legkíváncsibb a háromkarbisra leszek ,annál a blokkból ,és a hengerfejekből is lett levéve ,a gyári dugattyú mellett ,300-as tengellyel ,de azt még nem tudom megmérni ,míg a Krisztián motorjáról kapott láncvezetőt rá nem teszem .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

capriv6 wrote:Megkaptad a láncvezetőt??
Bogyonak odaadtam..
Már kíváncsian várom a végnyomásodat.... :pia:

White Shark wrote:
daytona wrote:Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:
Hogy gyárilag mennyi azt nem tudom ,de mértem már szerintem jónak mondott motort amibe átlagba 12-12,5 bar sűrítési végnyomások voltak ,gyári vezérműtengellyel . Talán más gyári motort használó ,2,9 tulajdonos tud erre válaszolni ,nálam mind piszkált.A szlalom autóba csak a hengerfejjel játszottam ,abba csak 288-as tengely van ,így átlagba 10,5 bar lett a végeredmény . A legkíváncsibb a háromkarbisra leszek ,annál a blokkból ,és a hengerfejekből is lett levéve ,a gyári dugattyú mellett ,300-as tengellyel ,de azt még nem tudom megmérni ,míg a Krisztián motorjáról kapott láncvezetőt rá nem teszem .
Megkaptam ,köszönöm ,holnap lesz egy kis időm tolok rá egy harangot ,megforgatom ,megmérem ,de szerintem az is 10 és 11 közé fog esni .Te megmérted már ?
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by capriv6 »

Hamarosan már én is ott tartok... :ba:
REmélhetőleg lessz (csütörtökön) kartelem is igy már mérni is tudok...
:burnout:
Egyenlőre az acomrol UV miatt leégett a bőr...
ugy nézek ki mint egy vörös rák... :oops:
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Mivel ma gyereknap van ,megajándékoztam magam egy motorcserével.Tegnap már kivettem ,kicseréltem a régit ,és megkapta az előbb látott új kísérleti darabot ,de későn végeztem így csak egy rövid indításra volt lehetőségem szomszédaim örömére .Mivel a koncepció változott ,és az ecut fordulatszámmal kapcsolatban nem tudom becsapni ,más irányt céloztam meg . Ez a motor nem kapott könnyített lendkereket ,kicsit visszavettem az injektorokból ,most 10% -kal nagyobb van bent mint a gyári ,és az 5,14 -es difi miatt magyobb kerekek kerültek fel ,maradt a nyomatékkal való kísérletezés.Elvetettem a két oldal kipufogóinak egyben való kivezetését ,most oldalanként egy 51mm-es üres cső végzi el ezt a feladatot,nem lett halk ,de a minimális 80 cm az öntvény csonktól így is meg van .Visszakapta a gyári gázmechanikát ,most sokkal lassabban veszi a lapot ,de azért határozott. Kis fordulaton egészségeset füstöl (feketét ) de utána az ecu korrigál és eltűnik a füst,viszont kétoldalon enyhe lángcsóva jelzi hogy jó irányba haladok ,vagyis az üzemanyag hiánytól (és a 100 oktánszámú benzintől )nem fognak elégni az átalakított 2.8 dugattyúk (és nem mellesleg rohadtul tetszik )A puding próbája az evés ,ha éles körülmények között kibír egy óra üzemidőt már nyertem ,ha mást nem is, kiderül mi a gyengéje .Ha beválik sem állok meg ,kísérletezem tovább ,mindíg van jobb !
Post Reply