futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderátorok: SONI, Pudva, Bogyo28

Avatar
gizmo
Überführer
Hozzászólások: 1359
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Kapcsolat:

futómű

Hozzászólás Szerző: gizmo » pén. aug. 26, 2005 6:11 pm

Ilyen még nem volt, és úgy gondolom elég visszatérő téma sajnos a futómű...

Részemről jelenleg két gondom van az első futóművel:

- bizonyos sebességeknél ráz a kormány (pl.:50-70ig),
- fékezésnél szintén kitépi a kezemből magát a kormány

ami meg lett csinálva már idén:
- lengőkarok cserélve,
- 4db új gátló,
- két első rugó új,
- stabkar, lengőkar szilentek polietirén-re cserélve,
- fákbetétek cserélve,
- futóműállítás

most már csak két dolgot tudok elképzelni:
- a felnik (centírozás, görgőzés), bár alig 1 évesek,
- féktárcsa csere v. felszabályozás

a tapasztalatok:

- olasz lengőkart SOHA! (a szilent benne bírt 1hónapot, a gömbfej szintén...
- a polietirén szilentek jók, feszesebb, szárazabb érzés :laza:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC

Avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: pén. dec. 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Nitrobuster » pén. aug. 26, 2005 7:11 pm

Lehet kormánymű is.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar

Avatar
gizmo
Überführer
Hozzászólások: 1359
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gizmo » pén. aug. 26, 2005 7:15 pm

Nitrobuster írta:Lehet kormánymű is.
azt nem kéne... ki volt szedve, 3 kormányműves is visszaadta, hogy nem vállalja. Nem találtak hozzá felújítókészletet, és ki van kopva a háza. :?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » pén. aug. 26, 2005 7:58 pm

mennyit mész az autóval?

ugyanis elég közel lakunk, kb ugyanolyan szar utakon megyünk, nekem pedig a nem gyári lengőkar is elég jól birta. 4 éve volt bent, most vettem másikat, kicseréltem, de mikor kiszedtem jöttem rá hogy még felesleges volt, nem az kopogott. A mostani sem gyári benne, de még egész jó. én mondjuk nem megyek sokat az autóval, ezért kérdezem, nem lehet hogy valami szétrázza a futóműben a dolgokat? azt hiszem nekem spanyol lengőkarom van/volt, az lehet hogy jobb mint az olasz? (ezt nem nagyon hiszem)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 221
Csatlakozott: vas. dec. 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Dunakanyar-Kismaros

Hozzászólás Szerző: Kola » pén. aug. 26, 2005 9:25 pm

Nekem ami ezt csinálta -a stab. szilent mellett- az a kormánymű FELFOGATÁSA. Maga a kormánymű okés volt, de alul a csavarozás/hegesztés szinte teljesen el volt repedve-törve. Még jó, hogy nem történt baj :nem:

Sz.tem ezt nézd meg (alulról), CO-t neki, oszt jó lesz (ha ez a baj).

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » pén. aug. 26, 2005 9:37 pm

nekem is volt érdekes, minden első elöre vagy hátra indulásnál és fékezésnél hatalmasat kattant elöl valami. minden szilent, gömbfej, legökar csere után is, rugok gátlók jók. végén kiderült, hogy a stabrud ahol a kasznihoz van fogatva, ott 2 csavar ki volt lazulva, de csak annyira hogy kézzel nem lehetett mozgatni, csak aknán látszott hogy fékezésnél megmozdul. fél évbe telt mire megtaláltuk. mondjuk ebböl is látsik mennyire nem értek hozzá :shock:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
gizmo
Überführer
Hozzászólások: 1359
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gizmo » szomb. aug. 27, 2005 10:32 am

Köszi srácok, ezeket is megnézzük! :idea:
Változó hogy mennyit megyek, valamikor a hétvégén belemegy 100-150km, sajnos igen nagyrészt bp... sok szentendrei út, üllői, soroksári... kár iss sorolni, mindegyik szar :?
a 15ös krómfelni mondjuk nem egy könnyű viselet :shock:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC

Avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: vas. dec. 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Blant » vas. aug. 28, 2005 10:23 pm

A legviccesebb akkor is az enyém.
Szinte minden ki lett scerélve elöl, rúgó, lengéscsillapító, Lengőkar és ha meglökdöstem a gumi pereménél oldalra kopogott mint állat. Mondom mi a fene lóghat. Érezni az autón nem éreztem semmi bajt. Már majdnem kerékcsapágyat cseréltem, mikor rájöttem, hogy A lökdösésnél az aksi verődik a doblemeznek és onnan ahng... :oops:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.

Avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: kedd dec. 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: FehérCapri Sanca » csüt. jan. 19, 2006 9:41 am

Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:
BOSS MK III

Avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4629
Csatlakozott: kedd jún. 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Karcag

Hozzászólás Szerző: szszaby » szer. márc. 22, 2006 12:17 am

FehérCapri Sanca írta:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:
Alufelni van rajta?
Nekem mióta az van rajta enyhe jobbos kanyarban 60-nál rázza a kormányt.
Ford Capri MkI Essex

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » szer. márc. 22, 2006 1:01 pm

FehérCapri Sanca írta:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:
Fönök, erre van külön topik, kitárgyalva minden dolgot, sőt itthoni megoldás is lesz belőle. Olvasson néha az úr...

Rázás okai meg lehetnek:

szar felni, szar gumi, szar gömbfejek, szar pogácsa, szar kormánymü stb...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 427
Csatlakozott: vas. dec. 05, 2004 12:21 pm

Hozzászólás Szerző: CAPRI-3 » szer. márc. 22, 2006 5:20 pm

bogyo28 írta:
FehérCapri Sanca írta:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:
Fönök, erre van külön topik, kitárgyalva minden dolgot, sőt itthoni megoldás is lesz belőle. Olvasson néha az úr...

Rázás okai meg lehetnek:

szar felni, szar gumi, szar gömbfejek, szar pogácsa, szar kormánymü stb...
itthoni megoldás van már, Lasti kocsija alatt megtekinthető.
de ezt Sanca is pontosan tudja.

a rázás más téma, mivel Lasti kocsija még épűl, ezért a gyakorlatban nem tudjuk, hogy a megtámasztás jótékony hatással van erre is, vagy "CSAK" ultrabrutálkurvajó :)

Avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: vas. dec. 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Blant » kedd máj. 02, 2006 1:00 pm

Hy!

Ki tud óbudán jó futómű beállítós helyet?

Mibe kerül kb egy ilyen műtét?
A hátsó futóműn lehet állítani a Caprin?

Üdv!

B
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.

Avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4629
Csatlakozott: kedd jún. 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Karcag

Hozzászólás Szerző: szszaby » kedd máj. 02, 2006 2:47 pm

A hátsón nem lehet mert merev hidas.
Ford Capri MkI Essex

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » kedd máj. 02, 2006 10:32 pm

Blant írta:Hy!

Ki tud óbudán jó futómű beállítós helyet?

Mibe kerül kb egy ilyen műtét?
A hátsó futóműn lehet állítani a Caprin?

Üdv!

B
az autonet viszonylag normális. legalábbis amikor annyira szar volt a Kovi kormányműve, hogy nem lehetett rendesen beállítani a futóművet annyira kotyogott, akkor szoltak hogy ez igy nem jó és nem kértek pénzt. máshol már lehet hogy állítanak valamit, és levesznek pénzre, azt hadd menjen.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Válasz küldése