Page 1 of 50

futómű

Posted: Fri Aug 26, 2005 6:11 pm
by gizmo
Ilyen még nem volt, és úgy gondolom elég visszatérő téma sajnos a futómű...

Részemről jelenleg két gondom van az első futóművel:

- bizonyos sebességeknél ráz a kormány (pl.:50-70ig),
- fékezésnél szintén kitépi a kezemből magát a kormány

ami meg lett csinálva már idén:
- lengőkarok cserélve,
- 4db új gátló,
- két első rugó új,
- stabkar, lengőkar szilentek polietirén-re cserélve,
- fákbetétek cserélve,
- futóműállítás

most már csak két dolgot tudok elképzelni:
- a felnik (centírozás, görgőzés), bár alig 1 évesek,
- féktárcsa csere v. felszabályozás

a tapasztalatok:

- olasz lengőkart SOHA! (a szilent benne bírt 1hónapot, a gömbfej szintén...
- a polietirén szilentek jók, feszesebb, szárazabb érzés :laza:

Posted: Fri Aug 26, 2005 7:11 pm
by Nitrobuster
Lehet kormánymű is.

Posted: Fri Aug 26, 2005 7:15 pm
by gizmo
Nitrobuster wrote:Lehet kormánymű is.
azt nem kéne... ki volt szedve, 3 kormányműves is visszaadta, hogy nem vállalja. Nem találtak hozzá felújítókészletet, és ki van kopva a háza. :?

Posted: Fri Aug 26, 2005 7:58 pm
by Bogyo28
mennyit mész az autóval?

ugyanis elég közel lakunk, kb ugyanolyan szar utakon megyünk, nekem pedig a nem gyári lengőkar is elég jól birta. 4 éve volt bent, most vettem másikat, kicseréltem, de mikor kiszedtem jöttem rá hogy még felesleges volt, nem az kopogott. A mostani sem gyári benne, de még egész jó. én mondjuk nem megyek sokat az autóval, ezért kérdezem, nem lehet hogy valami szétrázza a futóműben a dolgokat? azt hiszem nekem spanyol lengőkarom van/volt, az lehet hogy jobb mint az olasz? (ezt nem nagyon hiszem)

Posted: Fri Aug 26, 2005 9:25 pm
by Kola
Nekem ami ezt csinálta -a stab. szilent mellett- az a kormánymű FELFOGATÁSA. Maga a kormánymű okés volt, de alul a csavarozás/hegesztés szinte teljesen el volt repedve-törve. Még jó, hogy nem történt baj :nem:

Sz.tem ezt nézd meg (alulról), CO-t neki, oszt jó lesz (ha ez a baj).

Posted: Fri Aug 26, 2005 9:37 pm
by Bogyo28
nekem is volt érdekes, minden első elöre vagy hátra indulásnál és fékezésnél hatalmasat kattant elöl valami. minden szilent, gömbfej, legökar csere után is, rugok gátlók jók. végén kiderült, hogy a stabrud ahol a kasznihoz van fogatva, ott 2 csavar ki volt lazulva, de csak annyira hogy kézzel nem lehetett mozgatni, csak aknán látszott hogy fékezésnél megmozdul. fél évbe telt mire megtaláltuk. mondjuk ebböl is látsik mennyire nem értek hozzá :shock:

Posted: Sat Aug 27, 2005 10:32 am
by gizmo
Köszi srácok, ezeket is megnézzük! :idea:
Változó hogy mennyit megyek, valamikor a hétvégén belemegy 100-150km, sajnos igen nagyrészt bp... sok szentendrei út, üllői, soroksári... kár iss sorolni, mindegyik szar :?
a 15ös krómfelni mondjuk nem egy könnyű viselet :shock:

Posted: Sun Aug 28, 2005 10:23 pm
by Blant
A legviccesebb akkor is az enyém.
Szinte minden ki lett scerélve elöl, rúgó, lengéscsillapító, Lengőkar és ha meglökdöstem a gumi pereménél oldalra kopogott mint állat. Mondom mi a fene lóghat. Érezni az autón nem éreztem semmi bajt. Már majdnem kerékcsapágyat cseréltem, mikor rájöttem, hogy A lökdösésnél az aksi verődik a doblemeznek és onnan ahng... :oops:

Posted: Thu Jan 19, 2006 9:41 am
by FehérCapri Sanca
Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:

Posted: Wed Mar 22, 2006 12:17 am
by szszaby
FehérCapri Sanca wrote:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:
Alufelni van rajta?
Nekem mióta az van rajta enyhe jobbos kanyarban 60-nál rázza a kormányt.

Posted: Wed Mar 22, 2006 1:01 pm
by Bogyo28
FehérCapri Sanca wrote:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:
Fönök, erre van külön topik, kitárgyalva minden dolgot, sőt itthoni megoldás is lesz belőle. Olvasson néha az úr...

Rázás okai meg lehetnek:

szar felni, szar gumi, szar gömbfejek, szar pogácsa, szar kormánymü stb...

Posted: Wed Mar 22, 2006 5:20 pm
by CAPRI-3
bogyo28 wrote:
FehérCapri Sanca wrote:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?

Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát... :cry:
Fönök, erre van külön topik, kitárgyalva minden dolgot, sőt itthoni megoldás is lesz belőle. Olvasson néha az úr...

Rázás okai meg lehetnek:

szar felni, szar gumi, szar gömbfejek, szar pogácsa, szar kormánymü stb...
itthoni megoldás van már, Lasti kocsija alatt megtekinthető.
de ezt Sanca is pontosan tudja.

a rázás más téma, mivel Lasti kocsija még épűl, ezért a gyakorlatban nem tudjuk, hogy a megtámasztás jótékony hatással van erre is, vagy "CSAK" ultrabrutálkurvajó :)

Posted: Tue May 02, 2006 1:00 pm
by Blant
Hy!

Ki tud óbudán jó futómű beállítós helyet?

Mibe kerül kb egy ilyen műtét?
A hátsó futóműn lehet állítani a Caprin?

Üdv!

B

Posted: Tue May 02, 2006 2:47 pm
by szszaby
A hátsón nem lehet mert merev hidas.

Posted: Tue May 02, 2006 10:32 pm
by Bogyo28
Blant wrote:Hy!

Ki tud óbudán jó futómű beállítós helyet?

Mibe kerül kb egy ilyen műtét?
A hátsó futóműn lehet állítani a Caprin?

Üdv!

B
az autonet viszonylag normális. legalábbis amikor annyira szar volt a Kovi kormányműve, hogy nem lehetett rendesen beállítani a futóművet annyira kotyogott, akkor szoltak hogy ez igy nem jó és nem kértek pénzt. máshol már lehet hogy állítanak valamit, és levesznek pénzre, azt hadd menjen.