futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Udv

Bocs hogy belepofázok....
Már találkoztam olyannal hogy a lenégcsillapító patron mozgott a gólyalábban..
figyeljetek erre is!!!
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Asszem megcsináltam :-D megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban 8-) viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

bdavid wrote:Asszem megcsináltam :-D megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban 8-) viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:
bdavid wrote:Asszem megcsináltam :-D megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban 8-) viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .

ha jók az infóim, új poli van benne. ha ilyen hibák lettek elkövetve a nemrégi összerakástól, akkor tényleg szedd darabokra és rakd össze újra JÓL!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: futómű

Post by Töcs »

Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:
bdavid wrote:Asszem megcsináltam :-D megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban 8-) viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .

ha jók az infóim, új poli van benne. ha ilyen hibák lettek elkövetve a nemrégi összerakástól, akkor tényleg szedd darabokra és rakd össze újra JÓL!
Úgyúgy. Sajnos régi vasnál nem érdemes szerelőhöz hordani, nem azért mert elveszik minden pénzed, hanem mert szarabbul csinálják meg mint te, akár értesz hozzá akár nem. Itt meg sok ember (de mégtöbb állat :burnout: ) van aki segít. Én is mondtam hogy végig kéne nézni a szerelő meghúzott-e mindent normálisan, persze ott nálatok az aknában csak toporogtam mert én sem értek hozzá :lol: és asszem azt a csavart pont nem néztük...
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:
bdavid wrote:Asszem megcsináltam :-D megrángattam a stabrudat a lengőkar és a felfogatása között, na a bal oldalon laza volt... meghúztam az anyát ami a lengőkarhoz rögzíti, utána már feszes volt. Mentem vele egy jó nagy kört, M0-án is, nagy sebességnél sem rázott be a szokott helyeken, kanyarokban 8-) viszont már majdnem hazaértem amikor mégis rázott egyet, de nem a szokott intenzitással és nagyon rövid ideig. Szóval nemtom most mi van, használni fogom és majd meglátjuk, lehet van valahol még egy apróbb hiba a futóműben és ezt se értem hogy lazult meg mert rajta volt a biztosító pecek.
Nem az anya lazult meg ,a stabszilent idomult ,kopott, öregedett .Plusz aki előtte összerakta ,nem húzta le fixre ,mert itt is távtartó van ,maxig meg kell húzni ,és a gumi végzi utána a dolgát.Az szokott még előfordulni ,hogy a távtartó elrohad (egy vékonyfalú cső ) és utána megrogyik ,na az gáz ,akkor is lóg .

ha jók az infóim, új poli van benne. ha ilyen hibák lettek elkövetve a nemrégi összerakástól, akkor tényleg szedd darabokra és rakd össze újra JÓL!
Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.

Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.

Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Bogyo28 wrote:
bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.

Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?
Jólvan. Köszi, nem kellesz egyelőre, hacsak nem kezd újra rázni :-D
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Bogyo28 wrote:
bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.

Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?
Hát Bogyo, lehet hogy mégis kell a segítséged... Ráz továbbra is de nagyon ritkán, 20 km alatt 1x, enyhe kormányfordításra, és nem is tudom bármikor előcsalni...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

bdavid wrote:
Bogyo28 wrote:
bdavid wrote:Igen poli van benne, meghúztam a másik oldalit is meg végignézem z összes csavart amit látok még. Hát először nem rázott, szóval a szilent formálódás miatt lehetett tényleg.

Az alapján indultam el Töccsel nézegettük h mi lehet laza. Hát kezdem lassan átlátni h mi hol merre hogyan. Igyekszem mostmár tényleg én szerelni a kocsit, vagy a segítségetekkel mert híján vagyok a szerszámoknak is... De legalább már megvan hozzá a Haynes manual. Meg nem ismerem a tipikus hibát h mi a jelenség oka, dehát erre van a fórum.
a capri elég faék egyszerűségü szerkezet, egy pár kulcsal és egy dugókulcs készlettel szinte minden megcsinálható rajta. ha valami nem világos mégse, akkor kérdezz nyugodtan. nekem még annyi kérdésem lenne, hogy most ebben a témában akkor kellek én most vagy sem?
Hát Bogyo, lehet hogy mégis kell a segítséged... Ráz továbbra is de nagyon ritkán, 20 km alatt 1x, enyhe kormányfordításra, és nem is tudom bármikor előcsalni...
egyeztessünk majd telefonon, és ránézünk akkor. a ránézés teljes szétszedést jelent per pill...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Bogyo28 wrote: egyeztessünk majd telefonon, és ránézünk akkor. a ránézés teljes szétszedést jelent per pill...
Oké. Á nem értem én ezt, már majdnem 100 km-ert mentem vele múlt hétvége óta, 2x rázott be a Lágymányosi hídon ráadásul, nem is nagy tempónál, az m0-án nem rázott, és azon a szakaszon se ahol múltkor Töccsel próbálgattuk. Mit gondolsz érdemes így még közlekedni vele addig? Egyébként itt nálunk a garázsban csak akkor lehet lemászni az aknába ha ki van tolva a hátulja az udvarra, és napokra vagy hetekre éjszakára nem szívesen hagynám nyitva a garázst. Bár ha fel van emelve az eleje akkor talán csukott ajtónál is le lehet mászni alá, még nem próbáltam.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

bdavid wrote:
Bogyo28 wrote: egyeztessünk majd telefonon, és ránézünk akkor. a ránézés teljes szétszedést jelent per pill...
Oké. Á nem értem én ezt, már majdnem 100 km-ert mentem vele múlt hétvége óta, 2x rázott be a Lágymányosi hídon ráadásul, nem is nagy tempónál, az m0-án nem rázott, és azon a szakaszon se ahol múltkor Töccsel próbálgattuk. Mit gondolsz érdemes így még közlekedni vele addig? Egyébként itt nálunk a garázsban csak akkor lehet lemászni az aknába ha ki van tolva a hátulja az udvarra, és napokra vagy hetekre éjszakára nem szívesen hagynám nyitva a garázst. Bár ha fel van emelve az eleje akkor talán csukott ajtónál is le lehet mászni alá, még nem próbáltam.
azt hogy biztonságos e vala közlekedni, azt én innen nem tudom megállapítani, azt csak te tudod. ha ugy érzed, hogy veszélyes, vagy esetleg gond lehet belőle, akkor ne menjél vele. ha csak néha ráz, de nem esel le vele az útról, és kell az autó, akkor meg használd.

a futómű szét és össze az egy du, gond akkor van ha kell bele alkatrész. lehet egyik du meglátogatlak aztán megnézzük hogy mi merre legyen. beszéljünk kedden.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Bogyo segítségével sikerült kideríteni a rázás okát... Tavaly lettek kicserélve a lengőkarok az erősített, poliszilentes Rallydesign változatra, nos ezzel volt a gond mivel a belső szilentek belseje oválisra tágult a csap körül. Bogyo megállapítása szerint azért tudott elnyúlni befelé mivel néhány milliméterrel rövidebbek voltak a szilentek így középen rés maradt köztük, mint az az egyik képen is látszik berakott állapotban. Szóval elég érdekes hiba, de legalább egyszerű és kiderült :-D
Attachments
_CSC0087.jpg
_CSC0088.jpg
_CSC0089.jpg
_CSC0092.jpg
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: futómű

Post by Pudva »

Akkor "Örülünk Vincent"?!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Pudva wrote:Akkor "Örülünk Vincent"?!
Örülünk :-D csak lehet hogy érdemes lenne felülvizsgálnia a lengőkarjait ha valaki vett nemrégiben (az elmúlt 1 évben) rallydesignosat. Fogok nekik írni, kíváncsi vagyok hogy csak engem sikerült-e megszivatniuk ezzel vagy mindenkinek ilyen rossz mérettel árulják azóta.
Post Reply