futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Re: futómű

Post by Kola »

Nnnna. Az a flo-flex, ami bent volt: deflex. Egy év után a többi is szét van repedezve. Rendeltem 2 garnitúrát gyári gumit, a bepréselésnél mindegyiknek ledaráltam a peremét. (Krova, satu, menetesszar, hidegen, melegen, zsírozva.... :( )
Rendeltem két lengőkar, szilentel, most ezek kerültek be.
F34D47D7-5449-4F9F-BF8C-FE9CB68ADD3C.jpeg
F34D47D7-5449-4F9F-BF8C-FE9CB68ADD3C.jpeg (81.19 KiB) Viewed 4405 times
Már csak a fék van hatra: ki kell varázsolnom egy berohadt dugattyut...
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: futómű

Post by Blant »

Hol rendelted a lengokarz? Mennyo volt?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Re: futómű

Post by Kola »

dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: futómű

Post by dkari »

Olvasgattam a futómű témát és találkoztam toronycsapággyal kapcsolatos írással. De sajnos konkrét leírást nem találtam illetve olyat igen ami Scorpio toronycsapágyat használt.
Én szerettem volna az eredeti gumibakokat megtartani a kinézetük miatt így azt faragtam át. Toronycsapágyat Sierráét vettem bár több ford típushoz is ezt hozza csak én így kerestem rá.

Mivel nem szervós gondoltam lesz haszna valami. tapasztalat hogy álló helyzetben könnyebb tekerni de leginkább poroszkálo sebességnél vettem észre hogy könnyebb a kormányt fordítani. Nagy sebességnél nemigen van érezhető változás.
A másik dolog hogy mivel az ültető rugó akkora hogy épp csak kitámaszt a két rugótányér között, toronycsapágy nélkül mikor fel volt emelve az autó és fordítottam a kormányon a rugót vitte magával. Most hogy tök könnyen elfordul minden egyben mozog :-)

Lényegében a gyári bakot alul szintbe esztergáltuk. (így nyertem 1cm-t hogy alacsonyabb legyen az eleje)
Ezt elméletileg elég lenne csak a csapágy vastagságának(kb 10mm) megfelelő részt leszedni hogy az beférjen.
A sierra toronycsapágyon is alakítani kellett mert csak 12,2mm volt a felső furat átmérője. Ez fel lett esztergálva 16mm-re hogy a 16-os teleszkóp szárra rámenjen.
A felső rugótányér is Sierráé (volt itthon). Itt a csapágy a saját helyén ül, plusz az ültető rugó miatt is kellett mert a Sierra tányér magasabb. Így pont megfelelő méret az ültető rugóhoz.
Teszek ide pár képet milyen megoldás lett.
Majd aki többet látott ilyet véleményezi hogy jó e vagy csak egy gyenge próbálkozás :-)

gumibak leesztergálva
gumibak leesztergálva
kepatmeretezes_hu_IMG_20181123_112234.jpg (38.98 KiB) Viewed 3996 times
Sierra toronycsapágy
Sierra toronycsapágy
kepatmeretezes_hu_IMG_20181123_112249.jpg (41.14 KiB) Viewed 3996 times
kb. összerakva
kb. összerakva
kepatmeretezes_hu_IMG_20181123_112359.jpg (36.09 KiB) Viewed 3996 times
Post Reply