NO MOKING / General Moking Rules

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

NO MOKING / General Moking Rules

Post by vasparipa »

Gyerekek, ha nem gond indítanék egy ilyen topicot, mert az utóbbi időben elég felkapott lett a téma (Tibi Úrnak hála :ru: :lol: :-D ) Ide kerülhetne minden olyan háztáji-barkács, garázs- kucig, sufni- tuning, amely szakmai, és (vagy) esztétikai szempontokat mellőzve, mégis működőképes konstrukció,(vagy csak nevetséges) esetleg szerelést segítő "mesterfogás". Fényképeket, videókat, "műszaki" leírásokat várunk!
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MÓKING

Post by szszaby »

97-ben amikor a vettem a Caprit, elmentem a balcsira vele és nagy örömömre széthult az elosztóm alaplapja, vagyis erősen lötyögött a házban. Mivel a haza nagyon messze volt még és az autót használni nem nagyon lehetett a folyton változó előgyújtás miatt becsavartam az alaplap és a ház közzé egy lemezcsavart ami rögzítette az egészet. Kókány módszer volt de hazahozott és még egy jó darabig (kb egy évig) így jártam vele, tökéletesen járt vele a moci.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: MÓKING

Post by vasparipa »

szszaby wrote:97-ben amikor a vettem a Caprit, elmentem a balcsira vele és nagy örömömre széthult az elosztóm alaplapja, vagyis erősen lötyögött a házban. Mivel a haza nagyon messze volt még és az autót használni nem nagyon lehetett a folyton változó előgyújtás miatt becsavartam az alaplap és a ház közzé egy lemezcsavart ami rögzítette az egészet. Kókány módszer volt de hazahozott és még egy jó darabig (kb egy évig) így jártam vele, tökéletesen járt vele a moci.
Hasznos túlélő-trükk, többek közt ilyenekre gondoltam. :-D
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MÓKING

Post by levelboss »

Sajnos úgy tűnik, h erősen a móking áldozata lettem, mert mint tudhatjuk, a mók, csak mókot szül. :-D

Szóval ugye van a mók hátsó hidam. Nem is lenne azzal baj, csak hát ugye nem Capri. Na ugye a probléma ott kezdődött, h kilógott a kasztniból a 7-es felnivel a kerék. De persze az is csak az egyik oldalon... valami ismét nem gyári... :roll: :lol: Na de mindegy túltettem magamat rajta, lélekben feldolgoztam, h le kell mondanom a 7-es RS felnik okozta örömökről, ugyh elkezdődött a kerékcsere program. Sikerült is boltolni egy 6-os RS-t, mert azzal már nem fog kilógni, de addig is felraktam a kocsira a pót ghia garnitúrámat, ami fel is van gumizva. Gondoltam, a kocsi úgyse jár (miért is lenne jó?!), jó az arra. Csak hát időközben a kocsi lassan, de alakult, míg végül járóképessé nem vált. Na elkövettem azt a zöldfülű hibát, h nem bírtam magammal, és mikor jó lett a kocsi egyből tettem vele egy kis karikát itt a kis utcákban. Csak, mikor már hazafele mentem, eszembe jutott, h nincsenek rendesen ráhúzva a kerékcsavarok (mert mikor felraktam őket nem úgy terveztem, h hónapokba kerül az új felni). Ajjaj... Na mindegy, másnap meghúztam őket, h menjek ki a benzinkútra. Erre odafele az úton szól nekem egy autós kolléga, h ugye tudom, h a jobb hátsó kerék összevissza jár?! Hát nem tudtam... Indulás haza. Megnéztem, tényleg nagyon dúrván 8-as volt benne, de nagyon nagyon. Aztán lassan összeállt a kép, h gyanús is volt, h a ghia felniket nem tudom rendesen rátépni a dobra. Ez azért volt, mert az amcsi híd dobjának a külső pereme kb 1mm-el kijjebb áll, mint az agy része, és a ghia felninek meg nincs az agyrészén ilyen lépcső, vagy hogy is mondjam, szóval a kerék nem az agyrészen feküdt föl, hanem a küllők értek hozzá a dob külső részének, középen meg nem. Ugyh nyilván ebből adódóan valahogy lett a féltengely agy részében, abban a lemez részen ahonnan lógnak ki a tőcsavarok kb 1 mm nyolcas. Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd, mert a kerék az ugye gyári volt. Aztán lehet, h most majd ki kell szedni a féltengelyt, meg kell esztergálni azt a lapos agy részt, és talán a tehermentesítőt is, és akkor lehet oda távtartót is heftölni, ugyh MÓK, MÓK, MÓK!

Just MÓKING! :lol: :burnout:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: MÓKING

Post by Tibi »

levelboss wrote:...Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd...
azért nem igazán ez okozta a problémát, meg köllött volna nézni. Azt hiszem lassan össze kell állítani az Általános Mókolási Szabályok című dokumentumot. Tehát ÁMSZ. A külföldiek kedvéért GMR. Genereal Moking Rules !
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MÓKING

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
levelboss wrote:...Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd...
azért nem igazán ez okozta a problémát, meg köllött volna nézni. Azt hiszem lassan össze kell állítani az Általános Mókolási Szabályok című dokumentumot. Tehát ÁMSZ. A külföldiek kedvéért GMR. Genereal Moking Rules !
ez annyira tetszik, hogy a cím javítva... 8-)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

Tokajban lett végül kép az offom ablaktörlő javításáról ? Talán az is beférne ide :-D
1980 Capri MK3
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: MÓKING

Post by stpetya »

Tibi wrote:
levelboss wrote:...Ez nem történhetett volna meg, ha nem mók a híd...
azért nem igazán ez okozta a problémát, meg köllött volna nézni. Azt hiszem lassan össze kell állítani az Általános Mókolási Szabályok című dokumentumot. Tehát ÁMSZ. A külföldiek kedvéért GMR. Genereal Moking Rules !
Szép de hálátlan feladatot veszel a válladra a megírásával mert egy emberöltő kevés az összegyüjtéséhez :-)
Nálam a főtengelycsapágy volt kihézagolva soproni sörösdoboz szeleteivel,a futómű koronásanyáin meg sasszeg helyett facsavart küldtek át biztosítónak a mókhercegek :mrgreen:
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MÓKING

Post by Bogyo28 »

stpetya wrote:Szép de hálátlan feladatot veszel a válladra a megírásával mert egy emberöltő kevés az összegyüjtéséhez :-)
Nálam a főtengelycsapágy volt kihézagolva soproni sörösdoboz szeleteivel,a futómű koronásanyáin meg sasszeg helyett facsavart küldtek át biztosítónak a mókhercegek :mrgreen:
fénykép nincs véletlenül róla? ugy lenne az igazi...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: MÓKING

Post by stpetya »

Bogyo28 wrote:
stpetya wrote:Szép de hálátlan feladatot veszel a válladra a megírásával mert egy emberöltő kevés az összegyüjtéséhez :-)
Nálam a főtengelycsapágy volt kihézagolva soproni sörösdoboz szeleteivel,a futómű koronásanyáin meg sasszeg helyett facsavart küldtek át biztosítónak a mókhercegek :mrgreen:
fénykép nincs véletlenül róla? ugy lenne az igazi...
Sajnos akkor nem készült kép róla,de a csapágyra rendesen rácsodálkoztam,nem esett le egyből,hogy miért van rajta a blokk felöli oldalán,ahol nem kopott,hogy "sörgyár rt"
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by stpetya »

De hogy kép is legyen,van pár nem gyenge:
Attachments
5654.JPG
1244.JPG
4545.JPG
2154.JPG
2544.JPG
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by vasparipa »

stpetya wrote:De hogy kép is legyen,van pár nem gyenge:
IGEN-IGEN-IGEN!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

Lehet azt, hogy csak saját vagy közeli hozzátartozók mókjait tegyük közzé ? Így jobb lenne az okosság és a hülyeség aránya, mert fwd-s póverpojntból hamar tele lehet tolni a fórumot. Pl 'boss Úr igen tanulságos történetet írt le nekünk.
1980 Capri MK3
Natalie Driver Gabe

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Natalie Driver Gabe »

Pár hete öltem meg a difim, Blant-nak hála let új.
de nam sokkal a beszerelés után kiderült hogy be kellene hézagolni mert enyhész hangja van mikor lassítok a vassal. _Hál istennek többet gyorsítok a vassal mint lassítok (hiába a negatív gyorsítás nem pálya).
nos miután már nem bírtam idegekkel neki is láttam volna a hézagolásnak.
az én elvem az volt hogy
1 féltengely + difi KI
2 csapágy le
3 hézagoló lemezek levétele feltétele után difi vissza
oszt nézzük mennyire lötyög :)

Nagyon gyorsan rájöttem hogy meg fogok őszülni mire ezt eképpen beállítom.
Úgyhogy jött a kérdés: Mi a B terv.
Csapágy megint le !!
Összes hézagoló lemez KI !! csapágy vissza .
ezzek után difi is visszakerült, s ezek után lehetett a napkereket ide oda tologatni a hídban jobbra balra.
de még mindig nem volt HÉZAGOLT.
Szerencsére kallódtak az akna körül mindenféle féktisztítós és festékes flakonok amikből egy ügyes olló segítségével gyorsan hezagoló lemezkét tudtam gyártani. röpke anyázás s próbálkozás után sikerült majdnem tökéletesre beállítani.
Nem lett olyan szar mint volt de sokkal jobb mint előtte.
Mondjuk viccesen nézett ki a BERNER feliratú gyűrű a hátsó hídban.
Natalie Driver Gabe

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Natalie Driver Gabe »

De szerintem ide lenne való megemlíteni az örökk témát a Caprimmal kapcsolatban.
a legendás IDE kábelem is.
Mivel mikor megvettem a drágám kábel csak 2 sínben volt benne s abszollút de rendszertelenül.
S mivel nem akartam volna valami zsiguli vagy egyéb kábelköteget beléintegrálni ezért lett egy lapkábelezése ami annyiban tér el a normál kábelkötegektől hogy a kapcsolási rajz nem szinekkel hanem számokkla van tarkítva.
:laza:
Post Reply