szorított difi

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

szorított difi

Post by gigford »

Elkészült a szorított difim,csekély 4 óra alatt be is szereltem egymagam,akna nélkül, csak két bakon volt emelve a hátulja.
Ez a műtét péntek este történt,mert tegnap voltam nyíregyházán gyorsulási versenyen és kellett a kétkerékhajtás 8)

A korábbi versenyeken elért legjobb időm 11.5 volt, most ezzel a difivel meg kb 185ös 13 slickel 10.6 os nettó időt mentem.

Ha valakit érdekel ilyen szorított difi, akkor szóljon mert olyan 10ezerért megcsinálja az, aki a hefejemet újította. Azért mondom, hogy kb 10ezer, mert nekem haveri alapon fele ennyibe volt, de másnak drágábban csinálja.

Aki nem ismeri mi az a szorított difi:

-egy hézagoló (szorító) karikával oldják meg a kétkerékhajtást.
-lehetővé teszi a hagyományos difi funkcióját, vagyis kanyarban a két kerék közt fellépő fordulatszám különbséget, azonban úgy viselkedik mint egy lamellás sper, tehát utcán is teljesen használható.
-hátránya hogy kb 8-10ezer km után teljesen elkopik ez a szorítás és visszaáll hagyományos difivé.
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

:roll: És hova megy a fémforgács?tesztek be mágnest v.mi?
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

trafo2000 wrote::roll: És hova megy a fémforgács?tesztek be mágnest v.mi?
Azért "forgács"-ról itt nem lehet beszélni szerintem, inkább szemcsékről.
Nincs semmi mágnes, oda megy a kopott fém ahova akar :)
De amúgy a mágnes, nem is rossz ötlet, habár kérdés az hogy érdemes-e annyira óvni mágnessel a kopástól egy pár ezer forintos difit.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Önzárási tényezője 3 és 5% között van.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

gigford wrote:
trafo2000 wrote::roll: És hova megy a fémforgács?tesztek be mágnest v.mi?
Azért "forgács"-ról itt nem lehet beszélni szerintem, inkább szemcsékről.
Nincs semmi mágnes, oda megy a kopott fém ahova akar :)
De amúgy a mágnes, nem is rossz ötlet, habár kérdés az hogy érdemes-e annyira óvni mágnessel a kopástól egy pár ezer forintos difit.Óvni mindenképp érdemes.Pár ezer ft?Ha újítod a csapágyak darabja 10000ft és a difiben van 4.Ha bontott hidat raksz be az is munka,a szimmering nem olcsó és a bele való olaj is 4ropi.Mágnes pl van a Chevykben is,ez tetszett úgyhogy én raktam a hídjaimba.
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Ezt nemtom hogy csináltam.Nem látszik az idézet.
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

De azért érthető :!: A mágnest a csavarra raktad? Hogy rögzítetted?
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Megfúrod az olajleeresztő csavart és beletolsz egy henger alakú mágnest.A többit a fizika elintézi.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

Nitrobuster wrote:Megfúrod az olajleeresztő csavart és beletolsz egy henger alakú mágnest.A többit a fizika elintézi.
Értem én, de mi az a fizika?? Csavar netán :lol: :lol: :idea:
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

A mágnes nem csak a fogaskerék darabokat vonza hanem a csavart is.
Ezért ha betolod valószínüleg ott is marad.Egyébként ezt motor restaurátor létedre tudhatnád. :wink:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

Nitrobuster wrote:A mágnes nem csak a fogaskerék darabokat vonza hanem a csavart is.
Ezért ha betolod valószínüleg ott is marad.Egyébként ezt motor restaurátor létedre tudhatnád. :wink:
Utoljára a Moszkvicsunknál volt mágnes a leeresztő csavarban, de fizika ott sem volt benne. :wink: :lol:

Azt meg nem is tudtam, hogy a csavar ilyen vonzó is lehet :P :shock:
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Mutassa már meg valaki nekem hogy a Capri diffin holvan a leeresztöcsavar?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

hát ha a hátulján kicsavarod azt a pár csavart, akkor az olaj leeresztődik... :lol:
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Hát ha az Atlas diffire gondolsz azon persze nincs gyárilag, de ha a szakik speert is tudtak bele rakni, akkor gondolom egy csavar már nem okoz nagy gondot.Egyébként akárcsak az angol váltón az angol diffin is van olajleeresztő csavar.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Az olajcseréhez le kell szedni a hátsó fedelet így ennek a belsejére csavaroztam a mágnest.
Post Reply