Szerintetek???

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Szerintetek???

Post by nyujoe »

Gáborka wrote:
szszaby wrote:A kar az gyári mert az enyém ugyanígy néz ki és nekem is folyton leesett. Én úgy oldottam meg, hogy a végét megfúrtam és vágtam bele egy M6-os menetet és bele egy csavar. Így odaszorítja a kart a mechanika tengelyéhez. Meghúzva és nincs gond vele, kb 8 éve így van.
ez remek megoldás :metla: követem a leírtakat (ez vajon nekik miért nem jutott az eszükbe?)
köszönet :pia:
...eszükbe jutott, csak később az mk2-mk3 már ilyen :-)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Szerintetek???

Post by szszaby »

NO MOKING topikban ismertetve van a rögzítés.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Szerintetek???

Post by Bogyo28 »

Gáborka wrote:
Bogyo28 wrote:
Gáborka wrote:mk1-en milyen ablaktörlővel lehet a gyárit helyettesíteni ?(már ez sem gyári viszont ugyanaz a ricnis része csak szétkopott...nem tudom milyen volt :-( (azt azért hozzátenném ,hogy ilyen kretén megoldással még nem találkoztam,elkopik az ablaktörlő belső háza és atomjaira hullik az egész.Az ablaktörlő leesik a szerkezet rudazata meg megy a műszerfal háta mögé :h: jó kis móka,egy nyamvadt zégert rávarázsolhattak volna)
ha Valaki elárulná azt boldogan venném :ru:
belső mechanikám az van nem kevés, azt tudok adni 2 fagyiért ha kell. én még szétesni nem láttam ilyet, de hát 40 éves korára már elkophat valami.... a kölső kar az azt hiszem ua mint az MK1 fiesta....
Köszönöm nekem is van kettő a csonkra húztam egy jobb spiáter ricnis vackot és a csoda pillatatragasztóval olyan mint 40 éve volt ,akkor megnézem a fiestát :ru: ...esteleg megvan még az a szép műszerfalad?Ha igen mennyi lenne az ára?(az enyémről lehetetlen leszedni a kib..körömlakott vagy mit jön vele minden...)
ha az MK1 műszerfalra gondolsz az már nincs meg...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: Szerintetek???

Post by Gáborka »

:-( igen arra gondoltam ,sajnálom,de biztos jó helyre került..azért köszi
igazából a számlapok keletek volna ,met az enyémek érdekesen néznek ki :h:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Szerintetek???

Post by nyujoe »

Szerintetek, a két ülés között, nekem egészen pontosan a könyöklőben miért melegszik?
1: kipufogó
2: ott van a kardán tehermentesítő csuklója és az halt meg, ezért a súrlódástól melegszik
3: ?
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Szerintetek???

Post by Tibi »

A könyöklőd melegszik ?????? Az a felnyithatós ?
1980 Capri MK3
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Szerintetek???

Post by nyujoe »

Tibi wrote:A könyöklőd melegszik ?????? Az a felnyithatós ?
...bezony :roll:
...hűtőtáskám nincs, de éthordó doboz van :lol:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Szerintetek???

Post by Bogyo28 »

nekem a kipuff melege igen erősen jön fel a szakadt váltószoknya melett. mivel nincs könyöklő, ezért csak simán érzem a meleget. neked gondolom a könyöklődhöz vezeti a hőt a cucc. váltón rajta van a karnál a gumi basz?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Szerintetek???

Post by daniv6 »

Heló
Hogy kell beindítani és bejáratni egy felújított motort? (Milyen időtartamban, milyen fordulaton, meddig nem lehet menni vele...stb.
Azé kérdezem meg itt, mert eddig mindenki máshogy mondta, úh most már nem tudom.
(ha minden jól megy, jövőhét után fog sor kerülni rá)
csak azért is......batman
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Szerintetek???

Post by nyujoe »

Bogyo28 wrote:nekem a kipuff melege igen erősen jön fel a szakadt váltószoknya melett. mivel nincs könyöklő, ezért csak simán érzem a meleget. neked gondolom a könyöklődhöz vezeti a hőt a cucc. váltón rajta van a karnál a gumi basz?
...rajta van, én jóval hátrébb érzem, de valszeg akkor a kipuff lessz az...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Szerintetek???

Post by Bogyo28 »

daniv6 wrote:Heló
Hogy kell beindítani és bejáratni egy felújított motort? (Milyen időtartamban, milyen fordulaton, meddig nem lehet menni vele...stb.
Azé kérdezem meg itt, mert eddig mindenki máshogy mondta, úh most már nem tudom.
(ha minden jól megy, jövőhét után fog sor kerülni rá)
Én úgy tudom, hogy normál használat a legjobb. Első indítás előtt addig tekertetni az önindítóval, amíg meg nem jön a mutatón az olajnyomás, amíg ez nincs meg addig lerhúzott gyujtással vagy benga nélkül. legjobb hogy addig ne legyen benne a gyertya, úgy könnyebben teker az önindító. aztán ha már megy, akkor országúton 80 körül. állítólag az alapjárat sem jó, meg nagyon pörgetni sem.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Szerintetek???

Post by tomtom »

igen, a lényeg, hogy a beindítás után ne szabadon pörögjön, hanem finoman terhelve kell vele menni egy fél órát minimum, utána meg használni kell kímélően, aztán az első olajcsere után (1500-3000km) rendeltetésszerűen lehet már használni :burnout:
(ralis cimbik arra esküsznek, hogy indítás (bemelegedés) után azonnal határolásig forgatni kell, mert ha azt kibírja, akkor a pályán se lesz vele baj ;-) . mondjuk én ezt nem ajánlom :lol: )
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Natalie Driver Gabe

Re: Szerintetek???

Post by Natalie Driver Gabe »

tomtom wrote:
(ralis cimbik arra esküsznek, hogy indítás (bemelegedés) után azonnal határolásig forgatni kell, mert ha azt kibírja, akkor a pályán se lesz vele baj ;-) . mondjuk én ezt nem ajánlom :lol: )
Én ezt úgy tudtam hogy 10 percig kell határon terhelni .
Ha utáni ais ó akkor nem lesz gond
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Szerintetek???

Post by szszaby »

Az első ezer km-en max 80-90-nel aztán lehet növelni a sebességet és 2000km után olajat cserélni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Szerintetek???

Post by Süni »

szszaby wrote:Az első ezer km-en max 80-90-nel aztán lehet növelni a sebességet és 2000km után olajat cserélni.
Ez azért hülyeség, mert 2-esben is lehet 80-al menni, meg 5-ben is. Inkább a fordulatra kell figyelni, ne huzasd ki az első 2000km-en.
Post Reply