Hűtő

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hűtő

Post by Bogyo28 »

madi wrote:Sziasztok!

Tud valaki segíteni nekem hűtőventilátor ügyében.
Dugóban eléggé melegszik a vízem, és arra gondoltam teszek fel egy ventilátort a hűtőre.
Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? Ha valaki tud valami ventilátort javasolni vagy egyéb megoldást az megköszönném.

Madi
jobban jársz ha megcsináltatod a hűtődet. ha felraksz egy ventillátort, csak elodázod a bajt egy kicsit. valószinüleg már elég szar a hűtőd, azért melegszik, ezen átmenetileg segíthet egy plusz venti, de csak átmenetileg. ha a dugulás tovább nő (márpedig fog), akkor a plusz ventivel is kevés lesz a hűtés. de ha mindenképpen ventit akarsz, akkor elöször azt kell eldönteni hogy a gyári helyére vagy pluszba akarsz rakni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hűtő

Post by szszaby »

Hűtőjavítással a hűtős foglalkozik és a környékeden néz körbe ki foglalkozik ilyennel.
Időben nem sok, de általában másnapra szokott elkészülni, de ezt hűtőse válogatja.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Hűtő

Post by levelboss »

Kérdés. Ugye a capri hűtő teteje, és alja, amin a csőcsatlakozások is vannak, az réz!? A kérdés csupán arra vonatkozik, h ha nincsen rendesen lefestve, akkor kirohad-é, vagy sem?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Natalie Driver Gabe

Re: Hűtő

Post by Natalie Driver Gabe »

levelboss wrote:Kérdés. Ugye a capri hűtő teteje, és alja, amin a csőcsatlakozások is vannak, az réz!? A kérdés csupán arra vonatkozik, h ha nincsen rendesen lefestve, akkor kirohad-é, vagy sem?
´

Szigorúan SZVSZ
Szerintem nem annyira jellemző bár előfordulhat ha elég koros a hűtő.
De a dugulása az a csatornáiban lesz.
ki kellene venni és vagy el kell vinni egy hűtőshöz vagy
ki kell savas oldattal mosni csak ne túl savassal mert akkor haza is vághatod.
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Hűtő

Post by TÉCSÉ »

Natalie Driver Gabe wrote:
levelboss wrote:Kérdés. Ugye a capri hűtő teteje, és alja, amin a csőcsatlakozások is vannak, az réz!? A kérdés csupán arra vonatkozik, h ha nincsen rendesen lefestve, akkor kirohad-é, vagy sem?
´

Szigorúan SZVSZ
Szerintem nem annyira jellemző bár előfordulhat ha elég koros a hűtő.
De a dugulása az a csatornáiban lesz.
ki kellene venni és vagy el kell vinni egy hűtőshöz vagy
ki kell savas oldattal mosni csak ne túl savassal mert akkor haza is vághatod.
Lehet , hogy én értelmezem rosszul , de mintha 'Boss kérdése a külsejére vonatkozna ... :roll:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: Hűtő

Post by stpetya »

levelboss wrote:Kérdés. Ugye a capri hűtő teteje, és alja, amin a csőcsatlakozások is vannak, az réz!? A kérdés csupán arra vonatkozik, h ha nincsen rendesen lefestve, akkor kirohad-é, vagy sem?
A hűtőt én először felpolíroztam,kva szép volt,csak miután bekerült az autóba kb. 1 hónap alatt befoltosodott,zöldül-szürkül,úgyhogy jobb lefújni matt feketére..
Kirohadni biztos nem fog festés nélkül,csak csúnya lesz,bár elég gyakran ha pucolgatod..
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Hűtő

Post by levelboss »

Köszi!

Igen a kérdés a külsejére vonatkozott... mert ugye elvittem hűtőshöz, aki cakkpakk kicserélte a hűtőfelületét, tehát csak az alja, meg a teteje maradt a régi. Viszont vmivel lemaratta róla a festéket, aztán lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla, most meg az egészet le tudnám kapargatni. Főleg az alján szar. De már raknám be, nem akarok szarakodni vele,ha nem muszáj, mert ritkán van időm foglalkozni vele.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hűtő

Post by Tibi »

levelboss wrote: ...lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla...
Biztos azon ették a kolbászt, ilyenek ezek !
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hűtő

Post by Tibi »

Legutóbbi tartalmas hozzászólásomat próbálom semmissé tenni a következő furmányos kérdéssel :

Hol van ezekben a hűtő ?
Broadspeed mk1.jpg
3239376336363965.jpg
3239376336363965.jpg (24.65 KiB) Viewed 13302 times
1980 Capri MK3
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Hűtő

Post by Pudva »

Amit Speyer-ben láttunk mk3-s pálya Caprit, annak a hátsó sárvéfő felett volt...
update:
Azért csak ide teszem a képet, hogy hogyan is volt megoldva, még ha ez nem is 'buborék' mk1
Attachments
huto.jpg
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hűtő

Post by Tibi »

ezkenek teljesen zárt a sárvédője. "buborék caprik"
Lehet ezeknek is ott van de szerintem nem fér el és logikátlan. Az ezek utániak már mindenféle szellőzőkkel vannak ellátva. Gondolom hűtés és kaszni alól és / vagy abból történő levegőkiszopatás miatt.
1980 Capri MK3
Natalie Driver Gabe

Re: Hűtő

Post by Natalie Driver Gabe »

Nagyjából CSAK ide tudtam feltenni a kérdésem.
SSSSSOOOOOSSSSS
URAK !!!!
Segítenének hogy PONTOSAN miként kellene bekötnöm a 2.9 hez a vizet.

A jeléenség a következő.
Eldurrantja azt a vízcsövet ami a motor elejéből az olajhűtőbe megy .
eleinte azt hittem csak a cső a rossz de nem(3x nem lehet szar)
a bekötés hogy lenne a megfelelő.
Jelenleg úgy néz ki hogy :
-Elöl a vízpumpánál ami kijön lent a nagy cső alatt az megy hátra az olajhűtőbe.(ez durran el)
-Olajhűtőból a másik ami kijön megy a fűtésbe.
-Fűtésből ami kijön az megy a koporsójobb oldalán lévő csonkra.
-a vízpumpa ékszíjtárcsája mögött lévő csonk pediig a tágulási tartályra van kötve
-a a hűtőn lévő túlfolyó vagy mi össze van kötve a szuszogóval és úgy megy a tágulási tartályba.
De ez így akkor sem jó !!!!
Scorpio hűtőm van ami zárt rendszerrel működik.
a 2.3 nál sosem volt gondom vele
Továbbá mintha hamar melegedne a moci , ezért azon töprengek hogy nyár lévén mellőzöm a termosztátot.

HOGY KELLENE BEKÖTNI HOGY JÓ LEGYEN ??????
Attachments
2,9 betesz 013.jpg
2,9 betesz 014.jpg
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Hűtő

Post by daniv6 »

Nekem is Scorp hűtőm van aut váltó hűtővel.
Hűtő felső csonk :arrow: szívóteknő
Hűtő alsó csonk :arrow: blokk, de ebbe van bekötve a tágúlási tartály vastag alsó csöve is.
A tágulási tartály fölső vékonyabb csöve a hűtő felső csonkba van ágazva.
(A tágulási 3. csöve ami a kupak szelepe fölött van, az meg majd bejön az utastérbe párologtatónak :lol: )
A termosztátház és a vízpumpa egyik fölső csonkja - az alsó - (mert kettő van)gondoskodna a fűtésről.
csak azért is......batman
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hűtő

Post by Bogyo28 »

én mindenképp szétszedném a termosztát házat, nincs e teljes dugulás esetleg, meg megnézném az olajhűtőt és a fütőradiátort. mert ugye arra kergeti a vizet, de szétnyomja a csövet. remélhetőleg nem dolgozik semmi bele a vízkörbe, mert akkor a mocival lesz valami baj. nekem a kozé ugy van bekötve, ami teljesen egyezik vízpumpailag a sima 2.9-el, hogy az alsó vízcső, ami a hűtőre megy, az egy Y gyárilag, ide megy a tartály, meg a vízpumpa felső kis csöve is ide jön. ha gondolod ma este le tudom fotozni vagy átjöhetsz megnézni is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Hűtő

Post by daniv6 »

De ha mindenképp elektromos venti a vége; nekem sor 4nél úgy volt, hogy a hűtő elött a takarólemez aljára volt hegesztve egy olyan forma, mint amilyen a torták körül a karton (ha papírba kéred), és ebben volt egy asszem 4db narancssárga lapáttal ellátott régi fajta Ford Escort venti. Nekem működött, de mivel nem tudtam mi az a relé (most se) ezért kézi kapcsolós volt.
csak azért is......batman
Post Reply