2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Zacy »

daytona wrote:
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg :mrgreen: A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
Ez így igaz....engem is a 2.0V6 érdekel...pedig van haveromnak mustang mocija váltóval difivel mindennel együtt....bele lehetne faragni de engem az a motor érdekel ami gyárilag benne volt....
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by paniperda »

Olvasgatva ezt a régi topic-ot, mi a vége? Sikerült 2.0át felfúrni 2.3ra, és megy meg jó? Tudja valaki a story végét?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by Bogyo28 »

paniperda wrote:Olvasgatva ezt a régi topic-ot, mi a vége? Sikerült 2.0át felfúrni 2.3ra, és megy meg jó? Tudja valaki a story végét?
szerintem nem lehet, meg nem is érdemes. ha már fúrás, akkor max 2.8 vagy 2.9. 2.0-ra pénzt költeni nincs sok értleme, és a block sem bír el túl sok fúrást.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by Tibi »

Bogyo28 wrote:
szerintem nem lehet, meg nem is érdemes. ha már fúrás, akkor max 2.8 vagy 2.9. 2.0-ra pénzt költeni nincs sok értleme, és a block sem bír el túl sok fúrást.
ja, a fúró sem forog olcsóbban egy 2.0-ban mint egy 2.9-ben.
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by White Shark »

Tibi wrote:
Bogyo28 wrote:
szerintem nem lehet, meg nem is érdemes. ha már fúrás, akkor max 2.8 vagy 2.9. 2.0-ra pénzt költeni nincs sok értleme, és a block sem bír el túl sok fúrást.
ja, a fúró sem forog olcsóbban egy 2.0-ban mint egy 2.9-ben.
A különbség 2,2 mm ,az oldalanként 1,1mm ezt még elbírná de minek ?
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by paniperda »

Tanulva a múltból inkább kérdezek. :-)

Most minden lehetőséget végigszámolok, pro-kontra lehet, nem lehet. Nem kell nekem nagy erő és gyorsulás, csak egy picit több, mint az a hajdanán volt 90 paci.

Ez amolyan 'elvi kérdés' :-D , nem szeretnék 2.8-at. 2.0 vagy felfúrt 2.3 vagy 2.3. Ezek jönnek szóba. Szóval ezért érdekel, hogy sikerült-e valakinek.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:
Tibi wrote:
Bogyo28 wrote:
szerintem nem lehet, meg nem is érdemes. ha már fúrás, akkor max 2.8 vagy 2.9. 2.0-ra pénzt költeni nincs sok értleme, és a block sem bír el túl sok fúrást.
ja, a fúró sem forog olcsóbban egy 2.0-ban mint egy 2.9-ben.
A különbség 2,2 mm ,az oldalanként 1,1mm ezt még elbírná de minek ?
azért elég kockázatos, mert az több mint a negyedik túlméret, több mint annak a kétszerese, ha ott már túl vékony lesz az anyag és nem bírja el, akkor kár volt azt a 150-et rádobni a gépműhelyre...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by Tibi »

A 2.8 moci sem fogja azért hátratörni a nyakad kigyorsításkor de hát te tudod mit akarsz. Valahol W.S. kilistázta mi mennyibe került de a lényeg, hogy 200k+ Ft-ról van szó. A 90 lovas és a 150 lovas is pontosan ugyanannyiba kerül és ugyanannyit fogyaszt.
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by White Shark »

paniperda wrote:Tanulva a múltból inkább kérdezek. :-)

Most minden lehetőséget végigszámolok, pro-kontra lehet, nem lehet. Nem kell nekem nagy erő és gyorsulás, csak egy picit több, mint az a hajdanán volt 90 paci.

Ez amolyan 'elvi kérdés' :-D , nem szeretnék 2.8-at. 2.0 vagy felfúrt 2.3 vagy 2.3. Ezek jönnek szóba. Szóval ezért érdekel, hogy sikerült-e valakinek.
Elöször ,de azután már szeretnél megint egy kicsivel jobbat ,és megint egy kicsivel jobbat ,és így tovább sosem lesz vége .Hallgass ránk ,tégy bele egy 2,3-mat ,ha kinövöd még nagyobbat .A kicsit reszelni nem kifizetődő ,sok járulékos költség ,egyik tünet hozza a másikat ,a végeredmény úgy is a nagyobb köbcenti lesz .Ha te abban gondolkodsz ,amit leírtál akkor baj van ,MEGFERTŐZŐDTÉL.!A bajság neve lóerők utáni vágy .Fertőző ,de nem gyógyítható ezt JÓL ELKAPTAD . :ba: :burnout:
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:szerintem nem lehet, meg nem is érdemes. ha már fúrás, akkor max 2.8 vagy 2.9. 2.0-ra pénzt költeni nincs sok értleme, és a block sem bír el túl sok fúrást.
Tibi wrote:ja, a fúró sem forog olcsóbban egy 2.0-ban mint egy 2.9-ben.
White Shark wrote:A különbség 2,2 mm ,az oldalanként 1,1mm ezt még elbírná de minek ?
Bogyo28 wrote:azért elég kockázatos, mert az több mint a negyedik túlméret, több mint annak a kétszerese, ha ott már túl vékony lesz az anyag és nem bírja el, akkor kár volt azt a 150-et rádobni a gépműhelyre...
Simán működne, a pintóba bevarrt 2,8 dugó ugyanez a szitu ,és hány megy kifogástalanul .A 90,8 ba a 93,03 ,és a pintó hengerfala sem vastagabb . Amit Sanyinak csináltam az azért nem utcai körülmények között kapja ,és még a mechanikával nem volt semmi baj ,még hengerfejezni sem kellett soha ,pedig Sanyi 7000 fölé is forgatja.
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by paniperda »

Ha már nagyot szeretnék, akkor a 3.0 essex V6 érdekelhetne még 38 dgas karbival. De gondolom ilyen motor nincs sehol..

Mivel restaurálni szeretném, 78-ban ezek a modellek futottak:
2.0 S 1981 ccm 90 LE 3.44 áttét
2.3 S 2274 ccm 114 LE 3.22 áttét
3.0 S 2945 ccm 138 LE 3.09 áttét

Ezek közül a 2.3 az optimális. Szerintem. 2.8 nem volt, tehát nem játszik. :nem:
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by White Shark »

paniperda wrote:Ha már nagyot szeretnék, akkor a 3.0 essex V6 érdekelhetne még 38 dgas karbival. De gondolom ilyen motor nincs sehol..

Mivel restaurálni szeretném, 78-ban ezek a modellek futottak:
2.0 S 1981 ccm 90 LE 3.44 áttét
2.3 S 2274 ccm 114 LE 3.22 áttét
3.0 S 2945 ccm 138 LE 3.09 áttét

Ezek közül a 2.3 az optimális. Szerintem. 2.8 nem volt, tehát nem játszik. :nem:
Rosszul gondolod.
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by paniperda »

White Shark wrote:Rosszul gondolod.
Van 3.0 V6 mocid? :ru:
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by Pudva »

paniperda wrote:2.3 S 2274 ccm 114 LE 3.22 áttét
Ezek közül a 2.3 az optimális...
Nekem alapból iyen volt, imádtam!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukod

Post by paniperda »

Pudva wrote:
paniperda wrote:2.3 S 2274 ccm 114 LE 3.22 áttét
Ezek közül a 2.3 az optimális...
Nekem alapból iyen volt, imádtam!
:burn:

Már nem?
Post Reply