2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
p7Tomi
kopasz
Posts: 1
Joined: Tue Feb 03, 2009 10:38 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyáregyháza, Kecskemét

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by p7Tomi »

Hali Mindenkinek!

Engem is érdekelne 2.0 V6 "tuningja". Persze nem "szénné hegyezés"-ről lenne szó, hanem egyszerűen erő növelésről. Szeretném hamarosan generáloztatni a motoromat, és egyben egy kis tuningra is gondoltam.

Ha felfúratom 2.3-asra (D90-es furat), akkor meg lehet hagyni a jelenlegi hengerfejet, vagy azt mindenképp cserélni kell? A kompresszió viszony miatt kérdezem. Ha esetleg maradna a 2.0 hengerfej, akkor elvileg síkolás nélkül is nagyobb kompresszió jönne létre a hengerfejekben... :?:

Persze ez csak elmélet... :D Tud esetleg valaki pontos adatokat a 2.0 és 2.3 hengefej űrtartalmára és szelepméreteire?

A válaszokat előre is köszönöm.
Mész? Menny má' !
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Zacy »

A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Tibi »

"Frod" ? Amolyan kínais megoldás :)

Egyébként nem lehetne lemezből elkészíteni egy ilyen fedelet ? Vagy a kihívás miatt csinálod öntéssel ?
1980 Capri MK3
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Zacy »

Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by holecz »

Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.

A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Bogyo28 »

Zacy wrote:Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.
megint a szokásos kérdés: minek önteni ha van gyári? csak a 2.0 tuningból kiindulva....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Zacy »

holecz wrote:
Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.

A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!

Vót érezhető változás?
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by holecz »

Picivel jobb a sűrítési viszony.Meg egyébként sem árt lesíkoltatni az ilyen öreg öntöttvas hengerfejeket, elég szépen el tudnak "hajlani" idővel. :laza:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Zacy »

Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Bogyo28 »

Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
igen, pl nekem is van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Zacy »

Bogyo28 wrote:
Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
igen, pl nekem is van...
Engem érdekelne hozzá minden, gondolom azt a buta alakú rotort lehet hozzá kapni, elosztófedelet biztosan. Ahogy olvastam más a trafó is, meg itt ír valami triggerekről, azoknak az elosztóban kell lenniük, majd holnap megsasolom.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by daytona »

Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg :mrgreen: A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by German Capri »

daytona wrote:
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg :mrgreen: A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vas :ba:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by daytona »

Jaja, o az! :D
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by levelboss »

German Capri wrote:
daytona wrote:
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg :mrgreen: A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vas :ba:
Nem akarom senkinek elvenni a kedvét, de sztem az én 2.8 k-jetem is elforog 7000-et... az más kérdés, h nem szereti, és semmi értelme sincs. :roll:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Post Reply