2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by afbalint »

Sziasztok,
elvi alapon erdekel, hogy ha a 2.3-as hengerfej szelepekkel + 35/35 EEIT karbi kerul fel a 2.0 V6 blokkra, akkor 1. normalisan mukodik-e (miert ne mukodne, nem?), 2. nyerek-e valami plusz teljesitmenyt?
Illetve ha csak a 32/32 EEIT karbit cserelem ki a nagyobbra, az hasznalhat-e valamit?
En ugy tudom - lehet, hogy szarul -, hogy a ket blokk teljesitmenye kozotti kulonbsegeert alapvetoen nem a nagyobb loketterfogat, hanem a nagyobb szelepek + nagyobb karbi a felelos.

elore is koszi,
afbalint
bandi
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by TomiCaPri »

Elviekben biztos hogy kell lennie teljesítmény növekedésnek, mert a zsigákra is valamiért ráteszik a két dupla 40es wébert :roll:
Egyik barátommal tanakodtunk ilyesmin, hogy hogy lehetne a 6 hengerre megoldani a megfelelő karbikialakítást, voltak elvetemült ötletek is, mint pl 6 kis motorkarburátor, vagy 3 duplatorkú karbi, de ezeknek a méretezését sajnos nem vágom, sem a közel 40 fős szerelőosztályom :?
Ugyanakkor a 2.0 és a 2.3 között szerintem ami elég nagy kölünbség, az a kompresszió, ami (nekünk sajnos) a 2.3-as javára szól :roll:
2.0 : 8,2
2.3 : 9.0
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Dartonit »

Úgy tudom a hengerfejeket nem lehet cserélgetni, max a szelepeket, ami portolás nélkül nem sokat ér.
A karbicsere is jelent teljesítménynövekedést (ha ugyanígy a szívócsatornák méretét is növeled), de amíg nem babrálod a vezérlést (veztengely), nem tolod ki a fordulatszámtartományt(forgótömeg csökkentés) +kipuffrendszer, ne számolj nagy dolgokkal. max 10hp
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Süni »

Azért a 40-es fekvőkhöz a Zsigákra jár nagyobb szelep, meg más veztengely is.
Itten e a sokkarbi :

http://www.ricwood.com/JPEGS/set2_jpegs/v6engine.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by proteus »

2.0-es motorra felmegy a 2.3-as hengerfej.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Blant »

felmegy és jól lecsökken a kompresszió szerintem. nagyobb az égéstér a 2,3asnál (folydékkal kimérhető,) és akkor az inkább minusz lóerő is lehet.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Marco »

Hi All!! Nem tudjátok véletlen hogy felkerült e a 2.3as hengerfej és a karbi? Mert én vettem meg tőle a kocsit és nem nagyon tudom elérni és hátha tudtok erről valami infót! Thx! :ru:
1979 Sárgaság 2.0 v6
zeuszmotoros

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by zeuszmotoros »

A zsigákra nagyob nyitású vez tengely kerül ha nagyobb Webert akar igazán kihasználni valaki.
A 2.0-es Capri motor hengerfalát kell megmérni milyen vastag és ki lell számolni elbírja-e ha fel lenne fúrva 2.3 ra.Aztán nagyobb fengerfej és karbi és tuti lesz.Persze ha csak hengerfelyet akarsz rátenni,akkor a blokból kell lesíkoltatni vagy 1.5mm-t.És ha beleérnének a szelepek a dugóba akkor azokat zsebelni kellene.Ha persze lehet és nem vékony a tetejük.Szóval amit a zsigával megtanultam azt is lehet használni nyugodtan, mert ez is motor az is motor csak más a neve.

Egyébként ha valaki finomítani,tuningolni szeretne szivesen segitek benne.Hajtókar könnyités,polírozás,grammolás.Úgy látom a Capri jól tuningolható.
Legutóbbi tervem egy turbo,befecskendező lada lett volna de eladták sajnos a donort. :(
Ja és ha esetleg homokfúvatni kell azt is vállalok nemsokára.
Iván

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Iván »

a ét lityik capri hengerfala nem elég vastag.az enyém utolsó túlméreten van ami 93 mm és igy is csak 2.1
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by szszaby »

A tied nem utolsó túlméreten van hanem extra méretre van fúrva. 90,82 ről lett 93-ra fúrva.
Szerintem meg a 2.0 V6 el kell hogy bírja a 6mm-es túlfúrást. Nekem az 1.3 V4 ugyanezzel a dugóval volt szerelve és az elbírta volna a 90-est. A V6 meg ugyanaz csak két hengerrel több.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Kenny »

Iván wrote:a ét lityik capri hengerfala nem elég vastag.az enyém utolsó túlméreten van ami 93 mm és igy is csak 2.1
Bizony, az nem túlméret, hanem a 2.8 V6 alapméretes dugók. De lehet 94mm-es túlméretes dugót is beletenni.
93mm-es dugóval 2091cc
94mm-es dugóval 2136cc

Viszont nagyobb löketű főtengellyel(88mm), 94mm-es dugóval 2443cc lehet kihozni a Pinto-ból. Ajánlott a 205-s blokk.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by szszaby »

2.8-nak nem túlméret, de a pintónak az. Meg ez nem sima dugó, mert magasabb a teteje, és emiatt nem kellett a blokkból levenni.
Ford Capri MkI Essex
zeuszmotoros

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by zeuszmotoros »

Hello Iván,neked milyen autód van?Motor milyen van benne?
Iván

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Iván »

nekem egy mk1 furt 2.0literes van.igy 2.1-es a block.sor4/pintó/
máma állitottunk szelephézagot rajta..meg körbenéztük egy kicsit igy is meg úgyis meg mindenhogy.csak arra sikerült rájönni hogy a karbiból fröcsög a benzin...semmi extra csak zuhanyozni lehetne alatta.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Post by Bogyo28 »

zeuszmotoros wrote:A zsigákra nagyob nyitású vez tengely kerül ha nagyobb Webert akar igazán kihasználni valaki.
A 2.0-es Capri motor hengerfalát kell megmérni milyen vastag és ki lell számolni elbírja-e ha fel lenne fúrva 2.3 ra.Aztán nagyobb fengerfej és karbi és tuti lesz.Persze ha csak hengerfelyet akarsz rátenni,akkor a blokból kell lesíkoltatni vagy 1.5mm-t.És ha beleérnének a szelepek a dugóba akkor azokat zsebelni kellene.Ha persze lehet és nem vékony a tetejük.Szóval amit a zsigával megtanultam azt is lehet használni nyugodtan, mert ez is motor az is motor csak más a neve.

Egyébként ha valaki finomítani,tuningolni szeretne szivesen segitek benne.Hajtókar könnyités,polírozás,grammolás.Úgy látom a Capri jól tuningolható.
Legutóbbi tervem egy turbo,befecskendező lada lett volna de eladták sajnos a donort. :(
Ja és ha esetleg homokfúvatni kell azt is vállalok nemsokára.
ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply