elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: elektromossag

Post by Marco »

Bogyo28 wrote:
Marcocapri wrote:Szevasztok!

Gyanítom , hogy önindító problémám van. Beindítás után szokott olyat csinálni,hogy
nem indul be csak kattanást hallok a motor térből, aztán egyszer csak beindul . Azért gondolom az önindítót
mert akksi az új. De gondolom más is lehet bőven.....ezért érdeklődök mi lehet, vagy jó
fele tapogatózok?
nagyon valószínű, hogy az önindító tré. de ha már hozzányúlsz, érdemes kicserélni a vastag kábeleket is, 3x éves korukra már tudnak érdekességeket csinálni. ha kicseréled mind a kettőt 35 quadrátos kábelre, meg fogsz lepődni a különbségre. Soni se hitte el annó, de kérdezd meg róla, biztos elmondja...


Szerintem több mint valószínű ,hogy megfogadom a tanácsokat :) Hát én az elektromossághoz nem sokat értek úgyhogy lehet majd segítséget kérek ,mert nem szeretném még jobban elrontani. Már csak az a kérdés, hogy érdemes-e felújíttatni az önindítót vagy használtan venni. Nem tudom mik a tarifák ezen a téren.
Köszi srácok a válaszokat!
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Felújítani mindenképp mert akkor legalább felújított lesz nem egy másik használt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: elektromossag

Post by Tibi »

Én úgy emlékszek egy önindító felújítás kb 30ezres móka volt nekünk az egyik kisbusznál meg haverom is valami 27-et fizetett ha jók az emlékeim...ha csak a fele igaz akkor is érdemes megnézni a kábel csatlakozásakat, saruknál, ilyesmik.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Marcocapri wrote:Szerintem több mint valószínű ,hogy megfogadom a tanácsokat :) Hát én az elektromossághoz nem sokat értek úgyhogy lehet majd segítséget kérek ,mert nem szeretném még jobban elrontani. Már csak az a kérdés, hogy érdemes-e felújíttatni az önindítót vagy használtan venni. Nem tudom mik a tarifák ezen a téren.
Köszi srácok a válaszokat!
ha te csinálod meg magadnak akkor olcsobb, ha megcsináltatod akkor attól függ mennyire szar a tied, mit kell kicserélni benne, elérheti akár a 30 pénzt is. Machine kolléga jobban képben van az árakkal, lehet ő tud nyilatkozni a témában. ha csak a bronzperselyeket kell cserélni meg beégett az érintkezőpogácsa az nem nagy gond, de ha a bendixet is meg minde szart cserélni kell az már több is lehet. a használtról én is lebeszélnélek, mert ugyan van jópár darab nekem is, de senki nem garantálja hogy nem lesz két hét mulva ugyanilyen az is. megoldás lehet még az, hogy ha most abszolut nem indít és kell az autó, ekkor venni egy használt cuccot, és amikor lesz pénz, akkor megcsinálni a régit, és azt visszatenni. ez költségesebb, de kevesebb indulópénzzel kivitelezhető.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: elektromossag

Post by Machine »

Bogyo28 wrote:Szerintem több mint valószínű ,hogy ha te csinálod meg magadnak akkor olcsobb, ha megcsináltatod akkor attól függ mennyire szar a tied, mit kell kicserélni benne, elérheti akár a 30 pénzt is. Machine kolléga jobban képben van az árakkal, lehet ő tud nyilatkozni a témában. ha csak a bronzperselyeket kell cserélni meg beégett az érintkezőpogácsa az nem nagy gond, de ha a bendixet is meg minde szart cserélni kell az már több is lehet. a használtról én is lebeszélnélek, mert ugyan van jópár darab nekem is, de senki nem garantálja hogy nem lesz két hét mulva ugyanilyen az is. megoldás lehet még az, hogy ha most abszolut nem indít és kell az autó, ekkor venni egy használt cuccot, és amikor lesz pénz, akkor megcsinálni a régit, és azt visszatenni. ez költségesebb, de kevesebb indulópénzzel kivitelezhető.
Ha te szeretnéd megcsinálni, akkor írd meg az indítómotor Bosch számát,
és összeírom, hogy mennyi lenne a kopó alkatrész anyagár.
"The highway still leads to hell"
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: elektromossag

Post by Marco »

Machine wrote:
Bogyo28 wrote:Szerintem több mint valószínű ,hogy ha te csinálod meg magadnak akkor olcsobb, ha megcsináltatod akkor attól függ mennyire szar a tied, mit kell kicserélni benne, elérheti akár a 30 pénzt is. Machine kolléga jobban képben van az árakkal, lehet ő tud nyilatkozni a témában. ha csak a bronzperselyeket kell cserélni meg beégett az érintkezőpogácsa az nem nagy gond, de ha a bendixet is meg minde szart cserélni kell az már több is lehet. a használtról én is lebeszélnélek, mert ugyan van jópár darab nekem is, de senki nem garantálja hogy nem lesz két hét mulva ugyanilyen az is. megoldás lehet még az, hogy ha most abszolut nem indít és kell az autó, ekkor venni egy használt cuccot, és amikor lesz pénz, akkor megcsinálni a régit, és azt visszatenni. ez költségesebb, de kevesebb indulópénzzel kivitelezhető.
Ha te szeretnéd megcsinálni, akkor írd meg az indítómotor Bosch számát,
és összeírom, hogy mennyi lenne a kopó alkatrész anyagár.


Hát én nem állnék neki megcsinálni inkább, majd rábíznám másra... Amit Bogyó mondott inkább azt jelölném most meg.
Most menne kéne majd vele és annyi lovetta nem lesz, szóval ha van valakinek egy akkor érdekelne. Akár Bogyó úré is, ha beszarik beszarik...... Köszi Machine azért! :)
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Marcocapri wrote:
Machine wrote:
Bogyo28 wrote:Szerintem több mint valószínű ,hogy ha te csinálod meg magadnak akkor olcsobb, ha megcsináltatod akkor attól függ mennyire szar a tied, mit kell kicserélni benne, elérheti akár a 30 pénzt is. Machine kolléga jobban képben van az árakkal, lehet ő tud nyilatkozni a témában. ha csak a bronzperselyeket kell cserélni meg beégett az érintkezőpogácsa az nem nagy gond, de ha a bendixet is meg minde szart cserélni kell az már több is lehet. a használtról én is lebeszélnélek, mert ugyan van jópár darab nekem is, de senki nem garantálja hogy nem lesz két hét mulva ugyanilyen az is. megoldás lehet még az, hogy ha most abszolut nem indít és kell az autó, ekkor venni egy használt cuccot, és amikor lesz pénz, akkor megcsinálni a régit, és azt visszatenni. ez költségesebb, de kevesebb indulópénzzel kivitelezhető.
Ha te szeretnéd megcsinálni, akkor írd meg az indítómotor Bosch számát,
és összeírom, hogy mennyi lenne a kopó alkatrész anyagár.


Hát én nem állnék neki megcsinálni inkább, majd rábíznám másra... Amit Bogyó mondott inkább azt jelölném most meg.
Most menne kéne majd vele és annyi lovetta nem lesz, szóval ha van valakinek egy akkor érdekelne. Akár Bogyó úré is, ha beszarik beszarik...... Köszi Machine azért! :)
én szerdán megyek legközelebb az alkatrészek közelébe, ha akkor este rámszolsz, akkor nagy esélye van annak hogy magamhoz tudjak venni egy szimpatikus darabot, és utánna pesten tudunk valahol találkozni. 6 pénz jó lesz?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: elektromossag

Post by Marco »

Oké rendben, ha küldesz egy tel számot akkor majd csörgetlek!
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: elektromossag

Post by Tibi »

Marcocapri wrote:Oké rendben, ha küldesz egy tel számot akkor majd csörgetlek!
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... 1&Itemid=6" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: elektromossag

Post by Marco »

Tibi wrote:
Marcocapri wrote:Oké rendben, ha küldesz egy tel számot akkor majd csörgetlek!
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... 1&Itemid=6" onclick="window.open(this.href);return false;

:metla: Köszönet!
1979 Sárgaság 2.0 v6
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by Bubor »

Modernizáltam :-D
A bimetálos indexrelé helyett ( oly bágyatag volt, hogy jóindulat kellett hozzá, hogy észrevegye az ember, hogy indexel egyáltalán) az alábbit szereltem be:
- persze a csatlakozókat is megpucoltam...
Attachments
tele mindenféle érdekes dologgal...<br />és működik!
tele mindenféle érdekes dologgal...
és működik!
i relé.jpg (32.14 KiB) Viewed 13011 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Bubor wrote:Modernizáltam :-D
A bimetálos indexrelé helyett ( oly bágyatag volt, hogy jóindulat kellett hozzá, hogy észrevegye az ember, hogy indexel egyáltalán) az alábbit szereltem be:
- persze a csatlakozókat is megpucoltam...
ha nem ledes izzókat tettél bele akkor felesleges volt a jóval drágább ledes relét beletenni, de persze attól még ez is teljesen jó, csak drágább mint egy egyszerü nem bimetálos.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: elektromossag

Post by Natalie Driver Gabe »

Hello
Valaki meg tudná mondani hogy a boa EC 4 es kompiján melyik kábelről lehetne a fordulatszámmérőnek a jelet levenni? :ru:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:Hello
Valaki meg tudná mondani hogy a boa EC 4 es kompiján melyik kábelről lehetne a fordulatszámmérőnek a jelet levenni? :ru:
capri fordulátszámmérőhőz egyikről sem. a trafóra menő 3 szálrál lehet levenni, 3 dióda és 3 ellenállsá megfelelő bekötésével:

http://autosportlabs.net/File:Tach_adapter_sch.png" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: elektromossag

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Hello
Valaki meg tudná mondani hogy a boa EC 4 es kompiján melyik kábelről lehetne a fordulatszámmérőnek a jelet levenni? :ru:
capri fordulátszámmérőhőz egyikről sem. a trafóra menő 3 szálrál lehet levenni, 3 dióda és 3 ellenállsá megfelelő bekötésével:

http://autosportlabs.net/File:Tach_adapter_sch.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Köszönöm

Sajnos nekem a gyari ora nem muxik.
Egy kulon homasitas ora van beépítve.
Azt szeretném ujra munkara bírni.
Valaki mintha emlitette volna hogy az ecurol is lehet jelet venni
.
Post Reply