gyújtás

Otthoni szerelési tippek elektromosság témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

gyújtás

Post by tomtom »

valakinek van plazmagyújtással kapcsolatos kivitelezési tapasztalata?

itt van egy leírás, kicsit kisipari megjelenésű, és ez az, ami nem tetszik benne (meg az sem, hogy a gyertyacsere = új copcó):

http://www.szuts.com/plasmabooster/

/de egyéb vélemények is érdekelnek a téma kapcsán. ha volt már róla szó, akkor bocsi, én még nem találkoztam vele.../
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: gyújtás

Post by nyujoe »

...érdekes, kíváncsi vagyok hol a bökkenő :mrgreen:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Natalie Driver Gabe

Re: gyújtás

Post by Natalie Driver Gabe »

tomtom wrote:

[url]http://www.szuts.com/plasmabooster/[/url../

Érdekes dolog .

De vajon mennyire tartós ??
Úgyértem egy motortérben azért mások a körülmények, egészek más hatások érnék mint egy azstalon.

de azért látványos a külömbség.
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: gyújtás

Post by patuha »

Olvastam róla. Van egy cég, aki gyárt ilyeneket, persze nem 800/darab áron (mint itt az alkatrészigény), hanem drágábban (Pulstar nevű cucc. Erről csinált valaki egy tesztet és arra a megállapításra jutott, hogy nem csinál semmi plusz dolgot.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gyújtás

Post by szszaby »

Natalie Driver Gabe wrote:
tomtom wrote:

[url]http://www.szuts.com/plasmabooster/[/url../

Érdekes dolog .

De vajon mennyire tartós ??
Úgy értem egy motortérben azért mások a körülmények, egészek más hatások érnék mint egy asztalon.

de azért látványos a különbség.
Meg sok autón el se fér ez a kütyü a gyertyán.
Ford Capri MkI Essex
Natalie Driver Gabe

Re: gyújtás

Post by Natalie Driver Gabe »

szszaby wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:
tomtom wrote:

[url]http://www.szuts.com/plasmabooster/[/url../

Érdekes dolog .

De vajon mennyire tartós ??
Úgy értem egy motortérben azért mások a körülmények, egészek más hatások érnék mint egy asztalon.

de azért látványos a különbség.
Meg sok autón el se fér ez a kütyü a gyertyán.
Hát igen a mérete sem egy elhyagolandó.
Talán a mi motorjainkon mék elférne , csak hát igen közel lenne a kipuhoz , s annak lehet nem örvendezne annyira.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gyújtás

Post by Bogyo28 »

elektronikai szempontból egyszerüen van megfogalmazva, de nagyjából jól le van írva a dolog. viszont szerintem a látványon kivül nem sok dolgot csinál. még ha az egészet beleintegrálnák a gyertyapipába, akkor azt mondanám hogy ok, hisen egy kondi a gyertyapipába építve senkit sem zavar, de ez a öntsük ki műgyantával nagyon mekk-mesteres megoldás. ráadásul szabadon marad a gyertya vége, és DOHC mocinál kivitelezhetetlen. ha megvenné a csávó 24 dollárért a megfelelő kondit, akkor elég lenne 1 db is, könnyebb lenne kivitelezni, még akár önthetne belőle a gertyára kupakot, amire rámenne a pipa. magyarul lehetne jobb kivitelezést is csinálni, igaz az nem 800 HUF. de szerintem az anno Süninél látott félgömb végü gyertya jobb találmány, ott nincs polus, ami zavarná a szikra érintkezését a közeggel, nem takar ki semmi. egy nagyobb feszültségű gyujtás rendszer reálisabb tuning, nem ilyen olcso, de gyári, és bevált.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gyújtás

Post by German Capri »

Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gyújtás

Post by Bogyo28 »

German Capri wrote:Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
ha lehet hinni az oldalon található infóknak, akkor nem. 12V-t írnak oda, a megszakítós capri meg 8V-os trafót igényelne. de ha megszakítós trafó kell, azt tudok neked adni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gyújtás

Post by German Capri »

Bogyo28 wrote:
German Capri wrote:Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
ha lehet hinni az oldalon található infóknak, akkor nem. 12V-t írnak oda, a megszakítós capri meg 8V-os trafót igényelne. de ha megszakítós trafó kell, azt tudok neked adni...
jaja megszakítóshoz kellene,akkor azt megköszönném,ha tudnánk eggyet boltolni!
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gyújtás

Post by Bogyo28 »

German Capri wrote:
Bogyo28 wrote:
German Capri wrote:Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
ha lehet hinni az oldalon található infóknak, akkor nem. 12V-t írnak oda, a megszakítós capri meg 8V-os trafót igényelne. de ha megszakítós trafó kell, azt tudok neked adni...
jaja megszakítóshoz kellene,akkor azt megköszönném,ha tudnánk eggyet boltolni!
csörgess meg vasárnap, hogy vegyem magamhoz.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gyújtás

Post by German Capri »

okés,akkor hívlak majd!köszönöm előre is!
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Post Reply