Generátor bekötés

Otthoni szerelési tippek elektromosság témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Generátor bekötés

Post by noko01 »

Nem tudna valaki felteni képet 2.9 Efi scorpio generátorának hátuljáról, hogy a vezetékek bekötése jól látszódjon?? Érdekelne továbbá, hogy a motoron lévő vastag fekete testkábelből (ez. kb. 80 cm hosszú) hová megy a leágazott vékonyabb, szintén fekete.
Üdv. F
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: képek

Post by szszaby »

Ha testkábel nem megy külön a kasztnira akkor oda kell kötni.
Ford Capri MkI Essex
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

Nem ennyire egyszerű, mert a motor ki lett szerelve és másik gépre kerül. Egyelőre semmi kábel, mindent újra kellhúzni. A régi köteg megvan, a nehezen érthető dolgok felcimkézve, de ez kimarat, és az idő homályába veszett a megoldás. A legjobb egy fénykép lenne, aról rögtön látnám mi a helyzet.
Azért köszi, üdv.: f
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: képek

Post by Bogyo28 »

ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzá :lol: hogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?

a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
ap.jpg
ap.jpg (10.72 KiB) Viewed 14879 times
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
R6.jpg
R6.jpg (2.97 KiB) Viewed 14878 times
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: képek

Post by capriv6 »

:ole:
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: képek

Post by Zacy »

Bogyo28 wrote:ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzá :lol: hogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?

a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
ap.jpg
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
R6.jpg
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...

Ez igaz, egy Efit átvezetékelni még úgy is raccos ha megvan a köteg....nemhogy anélkül
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

Nem ennyire gáz a helyzet. Íme néhány fotó a projectről és a kérdésben szereplő generátorról. A motort sajnos nem én bontottam ki, ezért van az, hogy a egyes helyeken bizonytalan vagyok. A bekarikázott vezetékeknek nem tudom a helyét, de egy részük biztosan a generátorhoz megy. De hogy ott melyik pólusra, azt nem tudom. Amúgy a project egy airboat volt, és remélem lesz is még. A vékonyabb (éstöbbségben lévő) vezetékek jól fel voltak cimkézve, de a vastagak nem (gondolom aki a bontást végezte, annak egyértelműek voltak, de én nem szeretném hazavágni az elektronikát egy mellényúlással.
Ennek tükrében kérem a segítségeteket.
Attachments
Kép 044.jpg
Kép 044.jpg (83.1 KiB) Viewed 14765 times
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

Berikázva a kérdéses pontok és vezetékek
Attachments
Kép 042.jpg
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

..
Attachments
Kép 043.jpg
Kép 043.jpg (60 KiB) Viewed 14756 times
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

..
Attachments
Kép 045.jpg
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

És a már működő gép
Attachments
cece.JPG
cece.JPG (74.02 KiB) Viewed 14771 times
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

Hát a V8 azért mégiscsak tekintélyt parancsol. Főleg így , karbival 450 lóerőnél.
Attachments
Kép 051.jpg
Kép 051.jpg (63.61 KiB) Viewed 14768 times
Last edited by noko01 on Fri Dec 26, 2008 6:28 pm, edited 1 time in total.
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

Próbajáratás közben. Ma.
Attachments
Kép 052.jpg
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

..és újra a ford
Attachments
Kép 046.jpg
Kép 046.jpg (59.26 KiB) Viewed 14738 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: képek

Post by Bogyo28 »

a fent leírtaknál egyszerübben nem tudom leírni... lehet egyszerübb ha elviszed egy villamosságis emberhez és összedrótozza neked 3 perc alatt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply