Generátor bekötés

Otthoni szerelési tippek elektromosság témában...

Moderátorok: SONI, Pudva, Bogyo28

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Generátor bekötés

Hozzászólás Szerző: noko01 » szer. dec. 24, 2008 9:16 am

Nem tudna valaki felteni képet 2.9 Efi scorpio generátorának hátuljáról, hogy a vezetékek bekötése jól látszódjon?? Érdekelne továbbá, hogy a motoron lévő vastag fekete testkábelből (ez. kb. 80 cm hosszú) hová megy a leágazott vékonyabb, szintén fekete.
Üdv. F

Avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4630
Csatlakozott: kedd jún. 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Karcag

Re: képek

Hozzászólás Szerző: szszaby » szer. dec. 24, 2008 12:47 pm

Ha testkábel nem megy külön a kasztnira akkor oda kell kötni.
Ford Capri MkI Essex

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » szer. dec. 24, 2008 12:51 pm

Nem ennyire egyszerű, mert a motor ki lett szerelve és másik gépre kerül. Egyelőre semmi kábel, mindent újra kellhúzni. A régi köteg megvan, a nehezen érthető dolgok felcimkézve, de ez kimarat, és az idő homályába veszett a megoldás. A legjobb egy fénykép lenne, aról rögtön látnám mi a helyzet.
Azért köszi, üdv.: f

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: képek

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » csüt. dec. 25, 2008 11:29 pm

ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzá :lol: hogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?

a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
ap.jpg
ap.jpg (10.72 KiB) Megtekintve 5989 alkalommal
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
R6.jpg
R6.jpg (2.97 KiB) Megtekintve 5988 alkalommal
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 532
Csatlakozott: vas. okt. 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Kapcsolat:

Re: képek

Hozzászólás Szerző: capriv6 » pén. dec. 26, 2008 10:26 am

:ole:

Avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 216
Csatlakozott: vas. jún. 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Zala megyében bárhol

Re: képek

Hozzászólás Szerző: Zacy » pén. dec. 26, 2008 1:06 pm

Bogyo28 írta:ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzá :lol: hogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?

a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
ap.jpg
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
R6.jpg
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...

Ez igaz, egy Efit átvezetékelni még úgy is raccos ha megvan a köteg....nemhogy anélkül
Ford Capri MkII 1977 2.0V6

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 5:33 pm

Nem ennyire gáz a helyzet. Íme néhány fotó a projectről és a kérdésben szereplő generátorról. A motort sajnos nem én bontottam ki, ezért van az, hogy a egyes helyeken bizonytalan vagyok. A bekarikázott vezetékeknek nem tudom a helyét, de egy részük biztosan a generátorhoz megy. De hogy ott melyik pólusra, azt nem tudom. Amúgy a project egy airboat volt, és remélem lesz is még. A vékonyabb (éstöbbségben lévő) vezetékek jól fel voltak cimkézve, de a vastagak nem (gondolom aki a bontást végezte, annak egyértelműek voltak, de én nem szeretném hazavágni az elektronikát egy mellényúlással.
Ennek tükrében kérem a segítségeteket.
Csatolmányok
Kép 044.jpg
Kép 044.jpg (83.1 KiB) Megtekintve 5875 alkalommal

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 5:34 pm

Berikázva a kérdéses pontok és vezetékek
Csatolmányok
Kép 042.jpg

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 5:34 pm

..
Csatolmányok
Kép 043.jpg
Kép 043.jpg (60 KiB) Megtekintve 5866 alkalommal

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 5:35 pm

..
Csatolmányok
Kép 045.jpg

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 5:38 pm

És a már működő gép
Csatolmányok
cece.JPG
cece.JPG (74.02 KiB) Megtekintve 5881 alkalommal

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 5:40 pm

Hát a V8 azért mégiscsak tekintélyt parancsol. Főleg így , karbival 450 lóerőnél.
Csatolmányok
Kép 051.jpg
Kép 051.jpg (63.61 KiB) Megtekintve 5878 alkalommal
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára noko01 pén. dec. 26, 2008 6:28 pm-kor.

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 5:41 pm

Próbajáratás közben. Ma.
Csatolmányok
Kép 052.jpg

noko01
márokosanistudnézni
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: képek

Hozzászólás Szerző: noko01 » pén. dec. 26, 2008 8:02 pm

..és újra a ford
Csatolmányok
Kép 046.jpg
Kép 046.jpg (59.26 KiB) Megtekintve 5848 alkalommal

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: képek

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » szomb. dec. 27, 2008 7:10 pm

a fent leírtaknál egyszerübben nem tudom leírni... lehet egyszerübb ha elviszed egy villamosságis emberhez és összedrótozza neked 3 perc alatt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Válasz küldése