Milyen motor és hogyan?

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Peti wrote:
adren wrote: Ford Taurus SHO V6 1990 es évek motorja, de ez keresztben volt beépítve, az eredeti autóba, de a fotón van hosszba is.
Mit tudtok erről a motorról? Amit olvasok az, hogy nagy becsben van tartva. Hogy lehet egy kerszt motort manuális váltóval kiforgatni hosszába?
Valahogy így. ;-)
http://www.britishv8.org/Other/NormanRest.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Köszi szépen! itt látszik irja hogy... jo kis gépmunka, stb, de nem lehetetlen... nagyon szép motor, nagyon nagyon szép...
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Peti »

Ford Ranger/Mazda B3000 2wd váltó egy az egyben passzol rá.
01.JPG
Csak marha nehéz lesz ilyet találni.
Bogyó nemrég hírdetett egy ilyen mocit, talán még megvan.
Üdv
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Köszi a tippet, azóta is erről a motorról olvasgatok nézegetem. nekem angliából ha kikönyörgöm, felhajtják ha tudják a mocit és a váltót is , jó lenne nem gépmunkázni hanem mint fent is látszik pikk pakk...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

adren wrote:
p8040010.jpg
Sajna nagyon számit a pénz...
Ha ez bejönne akkor lemondok a karbiról érte...
Ford Taurus SHO V6 1990 es évek motorja, de ez keresztben volt beépítve, az eredeti autóba, de a fotón van hosszba is.
Mit tudtok erről a motorról? Amit olvasok az, hogy nagy becsben van tartva. Hogy lehet egy kerszt motort manuális váltóval kiforgatni hosszába?
Rettenet tetszik, kész vagyok tőle, kell nekem! (ha jó nekem )
Ez egy sima eu v6 költsègeinek legalább a duplája,mert pl a válto 150 körül szokott lenni.
Összwgben mennyit jelent az a számit a pènz, ha az tudott, akkor lehet megmondani hogy èrdemes e sovárogni rá
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Tibi »

Bogyó felajánlott neked egy konzultációt a műhelyben, ami lóvét ezalatt megspórolsz annak feléből veszünk egy hangárt ?
Áll az üzlet ?
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

Peti wrote: Bogyó nemrég hírdetett egy ilyen mocit, talán még megvan.
Üdv
Tévedés, nem én hirdettem. Az a fazon, akitől te is vetted a motort, az talált meg, mert csak arra emlékezett hogy valami capris ember vette meg tőle a régit, és megkért, hogy tegyem fel a forumba. Megadtam a számát is, de már rég volt, azóta az autómata törölte már a hirdetést. nem tudom megvan e még...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Bogyo28 wrote:
adren wrote:
p8040010.jpg
Sajna nagyon számit a pénz...
Ha ez bejönne akkor lemondok a karbiról érte...
Ford Taurus SHO V6 1990 es évek motorja, de ez keresztben volt beépítve, az eredeti autóba, de a fotón van hosszba is.
Mit tudtok erről a motorról? Amit olvasok az, hogy nagy becsben van tartva. Hogy lehet egy kerszt motort manuális váltóval kiforgatni hosszába?
Rettenet tetszik, kész vagyok tőle, kell nekem! (ha jó nekem )
Ez egy sima eu v6 költsègeinek legalább a duplája,mert pl a válto 150 körül szokott lenni.
Összwgben mennyit jelent az a számit a pènz, ha az tudott, akkor lehet megmondani hogy èrdemes e sovárogni rá
hehe jó fejek vagytok köszi szépen a törődést!!!
Szóval a "számit a pénz" az, hogy az ajánlott skorpio 2.8+ váltó és stb. pld mire megkapja a 3 dupla karbit, és felújitódik csendben a sarokban, benne lesz alaphangon 750.000 Ft-ba.
Ez nekem most sok. Ha egy ilyen szép (mint a ford SHO) injektoros motor, és váltó+ felujitás, végösszege 450.000 az már megéri. de ha 500 az is mert a maradék 300-250 ezer Ft az nekem jelentős, pld ennyibe kerül a teljes első osztályú bőrözése az utastérnek, a szőnyegezése és a csomagtartó szőnyegezése is, meg az esőponyva is benne van ebben az árban...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

adren wrote:
Bogyo28 wrote:
adren wrote:
p8040010.jpg
Sajna nagyon számit a pénz...
Ha ez bejönne akkor lemondok a karbiról érte...
Ford Taurus SHO V6 1990 es évek motorja, de ez keresztben volt beépítve, az eredeti autóba, de a fotón van hosszba is.
Mit tudtok erről a motorról? Amit olvasok az, hogy nagy becsben van tartva. Hogy lehet egy kerszt motort manuális váltóval kiforgatni hosszába?
Rettenet tetszik, kész vagyok tőle, kell nekem! (ha jó nekem )
Ez egy sima eu v6 költsègeinek legalább a duplája,mert pl a válto 150 körül szokott lenni.
Összwgben mennyit jelent az a számit a pènz, ha az tudott, akkor lehet megmondani hogy èrdemes e sovárogni rá
hehe jó fejek vagytok köszi szépen a törődést!!!
Szóval a "számit a pénz" az, hogy az ajánlott skorpio 2.8+ váltó és stb. pld mire megkapja a 3 dupla karbit, és felújitódik csendben a sarokban, benne lesz alaphangon 750.000 Ft-ba.
Ez nekem most sok. Ha egy ilyen szép (mint a ford SHO) injektoros motor, és váltó+ felujitás, végösszege 450.000 az már megéri. de ha 500 az is mert a maradék 300-250 ezer Ft az nekem jelentős, pld ennyibe kerül a teljes első osztályú bőrözése az utastérnek, a szőnyegezése és a csomagtartó szőnyegezése is, meg az esőponyva is benne van ebben az árban...
ha karbis, miért kell 3 dupla? egy új 38-as weberrel nagyon faszán tudna kinézni és menni is, és egyszerű is a dolog. meg van is itthon hozzá minden. és szerintem az 400k-ból simán megvan még ha hozzá kell nyulni a mocihoz akkor is, de ha első körben csak szépen lefested és a helyére rakod, hogy ki lehessen próbálni hogy hogyan viselkedik az autó, akkor kb 200k. jópár kör élményautózáshoz az is elég, és télen bele lehet vágni a moci felújításba, max a festéket bukod a projecten....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

Hasonlóképpen vélekedek én is ,no nem a közismert ortodox elektronika ellenességem miatt ,hanem mert a beruházáshoz befektetett energia és pénz ,nincs arányban azzal amit kapsz érte. Az injektoros motor csak minimális többletet ad teljesítményből a jó karbishoz képest ,a nagy különbség a fogyasztásban mutatkozik meg . A három karbis megoldás jó beállítás esetén sem lesz óriási lóerőlülönbség az egy karbishoz képest ,csak szívás összehangolni ,de a hangok azért ennél a megoldásnál odabasznak.Már én is elkezdtem egy ilyen motort ,minimális munka még van vele ,pont egy 2,9 ,három db 45 -ös álló Weber-rel ,ha kell lövök róla képet .( már ha képnek mondható amit én próbálok ezen a néven csinálni )Száz szónak is egy a vége ,az egy karbis a legjobb megoldás ,ezen belül a 2,8 gyári ,Capri ,Sierra ,Granada ,stb -stb .blokk .
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

White Shark wrote:Hasonlóképpen vélekedek én is ,no nem a közismert ortodox elektronika ellenességem miatt ,hanem mert a beruházáshoz befektetett energia és pénz ,nincs arányban azzal amit kapsz érte. Az injektoros motor csak minimális többletet ad teljesítményből a jó karbishoz képest ,a nagy különbség a fogyasztásban mutatkozik meg . A három karbis megoldás jó beállítás esetén sem lesz óriási lóerőlülönbség az egy karbishoz képest ,csak szívás összehangolni ,de a hangok azért ennél a megoldásnál odabasznak.Már én is elkezdtem egy ilyen motort ,minimális munka még van vele ,pont egy 2,9 ,három db 45 -ös álló Weber-rel ,ha kell lövök róla képet .( már ha képnek mondható amit én próbálok ezen a néven csinálni )Száz szónak is egy a vége ,az egy karbis a legjobb megoldás ,ezen belül a 2,8 gyári ,Capri ,Sierra ,Granada ,stb -stb .blokk .

A karbi sajnos (és lehet engem megkövezni) 95%-ban a szépsége és a hangja miatt kellene,
nem valami jobbsága miatt, az EFI ellenében. Nézegettem én rengeteg EFI-s motort, és a legszebb ez volt, a Ford SHO V6.
Annyira szépnek látom, hogy tán szebb is mint a karbis, csupán csak a szoborszerüsége miatt, és ezt sajna fel kell vállalnom, hogy ebbe a gömbölyű szivarba ez a motor veszettűl nézne ki, és döbbenetes lenne, meghökkentő, egyedi.
De persze ha mire idejön, és váltó is kerekedik hozzá és felújítódik ha kell és ha kiderül, hogy az alkatrészek beszerezhetetlenek, azok ha van horror áruak, akkor el kellene vetni, mert nem éri meg.
Tudom, egyedi az drága, rizikós, hosszú munka és nyögvenyelős.
Így van ez a szakmámban is, nem is csodálkozom ezen itt sem, autó téren...

Löhetnél képet, látod nagyon érdekel a kinézet, kiváncsi vagyok, köszi ha raksz ide be fotót-
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Dozer »

Bakker ebbe az SHO ba belészerettem első látásra, hogy a fenébe nem találkoztam még ezzel soha?
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Dozer wrote:Bakker ebbe az SHO ba belészerettem első látásra, hogy a fenébe nem találkoztam még ezzel soha?
akkor nem vagyok egyedül...
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Peti »

Dozer wrote:Bakker ebbe az SHO ba belészerettem első látásra, hogy a fenébe nem találkoztam még ezzel soha?
Talán azért kedves Dozer kollega, mert amikor évekkel ezelőtt bereklámoztam az ön által "üzemltetett" fórumon, oda sem bagóztál..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Dozer »

volt némi magánéleti problémám 1-2 évig, nem fórumoztam sajnos.
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

Dozer wrote:volt némi magánéleti problémám 1-2 évig, nem fórumoztam sajnos.
eléggé el voltál tünve, de így most már értem.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply