Milyen motor és hogyan?

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

hehe. részletezd... akár van esély arra is hogy egyben bejönne angliábol egy komplett. az lenne a legjobb, max kiárulom ami marad vagy megy vasba ha totál gáz a maradék.
én akarom felujitani, vagyis hozni vinni mert persze nem autoszerelő vagyok, max szét meg összerakok segitséggel. nem ugy gondolnám, hogy betolom, megcsinálják kifizetem elhúzok vele, arra nincs pezeta, de élvezni is fogom minden részét (remélem :-) )
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

pld van most egy skorpio ghia 2.9 manuális váltóval, eladó komplett autó.
ócó, szóval nem tudom, mivel amugy is veszek karbit rá lehet ez jo választás lenne, azt irja 150 paci az egy 550 kg-os autónak még sok is. de ti meg azt mondjátok nem pörgős, az mit jelent? nem jól gyorsul? lomha?
én nem akarom üveghangon huzatni, a motorokban is inkább a chopper és effélék tetszenek, és nem a speedbikék.
meg is vehetném, szóval kellene egy kis löket :-)

ennek már asszem láncos a vezérműje.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

adren wrote:pld van most egy skorpio ghia 2.9 manuális váltóval, eladó komplett autó.
ócó, szóval nem tudom, mivel amugy is veszek karbit rá lehet ez jo választás lenne, azt irja 150 paci az egy 550 kg-os autónak még sok is. de ti meg azt mondjátok nem pörgős, az mit jelent? nem jól gyorsul? lomha?
én nem akarom üveghangon huzatni, a motorokban is inkább a chopper és effélék tetszenek, és nem a speedbikék.
meg is vehetném, szóval kellene egy kis löket :-)

ennek már asszem láncos a vezérműje.
Igen láncos ,szerintem igen megbízható ,jó vezérlés ,a gyengéje a hidrótőke ,de az kiváltható a 2,8 manuális tőkéjével ami 1000 év meg kettő ha mindíg van benn olaj.Azért ez a veszek rá karbit nem ilyen egyszerű,a koporsófedél ( szívósor ) átalakításával jár .Nem lehetetlen ,mert már páran csináltak ,én is, csak költséges .És nem lomha ,csak a jelenlegi efi ecu 5800 fordulat fölé nem enged ,az pedig rendes teljesítmény eléréséhez nem elég ,persze az 550 kg autót a 150 paripa szét fogja tépni ,ahoz bőven elég . Ha pedig mindenképp karbisra akarod és túljutottál a szívósor kérdésen ,úgy is lesz benn egy rendes gyújtás ,azt meg oda teszed fordulat ügyileg ahova akarod ,szerintem ez valahol 6500 környélén maximális ennek a motornak. A 2,9 manuális váltóval igen ritka ,ha jó az ára ( neked ) ne habozz ,vedd meg . Én egy ideje piszkálgatom ezeket a motorokat ,kevés látszattal ,azt már tudom mit nem bírnak ,mit nem lehet velük csinálni ,arra rájöttem ezzel az ecuval semmit ,ha időm engedi lassan rá kéne jönnöm hogy lehetne jó is ,ha gondolod ebben segíteni tudok .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Tibi »

White Shark wrote: Ez a full motorfelújítás 200 ezerből csak abban az esetben állja meg a helyét ha te csinálod ,ha gondolod részletezem az árakat .
én tudom de azért szerintem sokan szívesen látnák. Szóval érdemes lenne bedobni ide.
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

Tibi wrote:
White Shark wrote: Ez a full motorfelújítás 200 ezerből csak abban az esetben állja meg a helyét ha te csinálod ,ha gondolod részletezem az árakat .
én tudom de azért szerintem sokan szívesen látnák. Szóval érdemes lenne bedobni ide.
Ha nem kell hengert fúrni ,és maradnak az eredeti dugattyúk akkor ezekkel kell számolni .Kinek mije jó de vegyük a legrosszabb lehetőséget .Az árak tájékoztató jellegűek ,kinek hol milyen kedvezménye van most nem játszik ,sok olyan termék van amit nem lehet már megvenni . Gyertyák 6000
elosztófedél 7494
rotor 945
gyújtáskábel készlet 9287
olajszűrő 1275
olaj 5000
ékszíjak generátor 1228
szervó 3500
főtengelycsapágy 12028
8112
hengerfejcsavarok készlet 3466
komplett tömítéskészlet 30452
vezérműlánc 3594
vezérműkerék 1 1935
2 3470
feszítő 4822
vezető 1768
gyűrűk 28000
főtengely köszörülés 16000
komplett hengerfejek felújítása 40000
blokk síkolás 14000
ezek együtt 202376 akkor ha jók a támcsapágyak ,mert azt nem mindíg kapni ,vagy csak az egyik fajtát ,egybe vagy különtámost .
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Igen láncos ,szerintem igen megbízható ,jó vezérlés ,a gyengéje a hidrótőke ,de az kiváltható a 2,8 manuális tőkéjével ami 1000 év meg kettő ha mindíg van benn olaj.Azért ez a veszek rá karbit nem ilyen egyszerű,a koporsófedél ( szívósor ) átalakításával jár .Nem lehetetlen ,mert már páran csináltak ,én is, csak költséges .És nem lomha ,csak a jelenlegi efi ecu 5800 fordulat fölé nem enged ,az pedig rendes teljesítmény eléréséhez nem elég ,persze az 550 kg autót a 150 paripa szét fogja tépni ,ahoz bőven elég . Ha pedig mindenképp karbisra akarod és túljutottál a szívósor kérdésen ,úgy is lesz benn egy rendes gyújtás ,azt meg oda teszed fordulat ügyileg ahova akarod ,szerintem ez valahol 6500 környélén maximális ennek a motornak. A 2,9 manuális váltóval igen ritka ,ha jó az ára ( neked ) ne habozz ,vedd meg . Én egy ideje piszkálgatom ezeket a motorokat ,kevés látszattal ,azt már tudom mit nem bírnak ,mit nem lehet velük csinálni ,arra rájöttem ezzel az ecuval semmit ,ha időm engedi lassan rá kéne jönnöm hogy lehetne jó is ,ha gondolod ebben segíteni tudok .[/quote

néztem a sima injektoros változatot, nem randa az sem szépet kitisztitva a motort, szép kábelek, stb. de azért inkább a karbi, mert az illik jobban egy olyan autóhoz ami 1950 ben futott a versenypályákon. (szivar autó)
már beszéltem a tulajjal elzarándokolok jövő héten és beröffentjük. nagyon köszönöm a hozzászólásokat,
mindenki segítségét, remélem március 10-e környékén már szerelni fogom... :-)
izgulok, klassz lesz!!!
5800 az sok, bár eddig volt 6 autóm, különfélék és szerintem 3500 fölé még a kis bertónét sem engedtem...
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

Pedig ez a motor ott kezd élni ,ha rájössz az ízére (mármint a "v" motornak ) te is ezt fogod mondani .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

A motor felújítós árajánlat részből kihagytam a vezérműtengely ,és hidrótőke részt .Mivel én nem építek vissza csak mechanikus tőkét ,és tengelyeim is vannak ,ez nekem nem költség ,de ha valaki ragaszkodok hozzá ez is kb tengelyfelújítás 30000 ,hidrótőkék 12 db szintén 30000 .
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by daytona »

Meg mindig nem ertem, hogy miert nem tetszik a 2.9 EFI rendszere...Szerintem egesz szepre sikerult a szivosor, maga az EEC IV teljesen jol uzemel, nem annyira veszes bekotni. Ha jo a gyari 150 lo, akkor ez egy jo megoldas. Ha latsz olcso Scorpiot ezzel a mocival es kezivaltoval, vedd meg!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

Annyi csak, hkgy ez az épitettmautom, 1955 ös F1 hangulatu szivarauto. Akkor nemigen voltak injektorosmrendszerek.
Emiatt, meg a karbik hörgö hanga, szépsége, mechanikus kinetikus szoborkinézete miatt kell a karbi.
Egy Napier szivarauto hangulata miatt.
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by TÉCSÉ »

adren wrote:Annyi csak, hkgy ez az épitettmautom, 1955 ös F1 hangulatu szivarauto. Akkor nemigen voltak injektorosmrendszerek.
Emiatt, meg a karbik hörgö hanga, szépsége, mechanikus kinetikus szoborkinézete miatt kell a karbi.
Egy Napier szivarauto hangulata miatt.
Már amikor másodszor leírtad is értettük , hogy szivarautó ... azóta kb. 37 alkalommal hívtad fel erre a csöppet sem lankadó figyelmünket ... még1X emlékeztetsz rá minket elmegyek Hollóbizbaszra és elszívom , s nem lesz többé autentikusságbeli probléma .... :evil: :pia:
Magához a projecthez sok szerencsét és még több kitartást .... itt mindenki kíváncsi lesz rá , ha valaha egyáltalán elkészül ;-)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

karbis témához:

új karbi nem olcso, használt jó nincs. megtartani a jó gyári EFI-t nagyjából semmi. ha kell van karbis szívosorom, de a 2.9-re azt kicsit faragni kell, meg ha ledobod róla az EFI-t, kell majd hozzá gyujtásvezérlő is, amit szintén tudok adni.

külföldről én nem hoznék komplett autót, moci és váltó is van itthon, fel is tudják újítani. alkatrész szintén van. ha esetleg a 2.9 nem jön össze, érdemes elgondolkoznod a 2.8-on, arra egyszerübb karbit rakni és a gyujtással is egyszerübb megoldást találni, mert volt belőle gyárilag vákumos elektromos, míg a 2.9-hez csak EFI által vezérelt gyujtás létezik gyáriban, faragni kell a karbishoz. 2.8 mocit asszem tudok is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

Egy nagyon fontos dolgot elfelejtettem: nem èn találtam ki, de nagy igazság, ezekben a dolgokban a legdrágább dolog a kapkodás. Jobban jársz, ha rászányz egy kis időt hogy mik a lehetősègek, minek mi az elönye ès a hátránya, ès utánna vásárolsz. A 2.9 lehet hogy most olcso, de ha karbisan akarod összerakni sok lehet a járulèkos költsèg. Mondjuk ha a pènz nem számit akkor nem szoltam...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
adren
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Sat Mar 01, 2014 1:30 am

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by adren »

p8040010.jpg
p8040010.jpg (53.73 KiB) Viewed 6873 times
Sajna nagyon számit a pénz...
Ha ez bejönne akkor lemondok a karbiról érte...
Ford Taurus SHO V6 1990 es évek motorja, de ez keresztben volt beépítve, az eredeti autóba, de a fotón van hosszba is.
Mit tudtok erről a motorról? Amit olvasok az, hogy nagy becsben van tartva. Hogy lehet egy kerszt motort manuális váltóval kiforgatni hosszába?
Rettenet tetszik, kész vagyok tőle, kell nekem! (ha jó nekem )
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Peti »

adren wrote: Ford Taurus SHO V6 1990 es évek motorja, de ez keresztben volt beépítve, az eredeti autóba, de a fotón van hosszba is.
Mit tudtok erről a motorról? Amit olvasok az, hogy nagy becsben van tartva. Hogy lehet egy kerszt motort manuális váltóval kiforgatni hosszába?
Valahogy így. ;-)
http://www.britishv8.org/Other/NormanRest.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
Post Reply