Sor4 Pinto gyujtás

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Natalie Driver Gabe

Sor4 Pinto gyujtás

Post by Natalie Driver Gabe »

a tiéd mechanikus vagy jeladós ??
:-?
User avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 249
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:17 am

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by sony5 »

Natalie Driver Gabe wrote:a tiéd mechanikus vagy jeladós ??
:-?
elektromos(jeladós)
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
Natalie Driver Gabe

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Natalie Driver Gabe »

Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.
:laza:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.
:laza:
főleg ha a sierra jeladós gyujtást használják TFI gyujtásmodul nékül (sajnos nem kevesen szokták, mert szikra ugye van, csak nincs vezérelve), akkor nem csodálom ha nem ment. pedig a jeladóssal fényévekkel jobb a gyujtás, csak nagyon ritka pintóhoz az olyan gyujtás, ami hall jeladós és vákumos az előgyujtás vezérlése. mert ha jeladós, de nincs rajta vákum akkor EFI nélkül kár összerakni, szar lesz. jójaza elektronika, az nem kopik, nem kell félni tőle....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 249
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:17 am

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by sony5 »

mi is eza TFI gyújtásmodul? :oops:
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Bogyo28 »

sony5 wrote:mi is eza TFI gyújtásmodul? :oops:
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)
az a kérdés, hogy van e vákum az elosztón, mert ha nincs akkor nem változik az előgyujtás a fordulatszám függvényében, tehát pl belövöd a gyujtást alapjáraton x fokra, és a teljes fordulatszám tartományban ugyanennyi lesz, pedig a felső tartományokban huszonix fok szokott lenni alapjáraton meg 10 alatt... A TFI modulon is lehet Motorcraft felirat, meg a sima 7 vezetékes vákumos elektronikáján is. tehát a lényeg a vákum léte vagy nem léte. létezett ugyan egy féle elektromos gyujtás ami computer éa vákum nélkül szabályozta az előgyujtást, de ez csak egy spéci elektronikával volt szerelve, ami legtöbbször az 1.8-s sierrákon volt, különös ismertető jele a léptetőmotoros karbi. ezen mindent ez az elektronika vezérel a gyujtást és a karbi egy részét is, van levegő és vízhőmérő a szívosorben, egy elég szar valami, nem hiszem hogy neked ez lenne.

TFI modul, ez egy utángyártott darab, az a tipus ami a gyujtáselosztóra szokott lenni szerelve, ami külön van az ugyanigy néz ki csak a felső 3 csati nincs rajta, mindkettő létezik szürkében is:
tfi.jpg
tfi.jpg (16.68 KiB) Viewed 12265 times
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Bogyo28 »

neked szerintem ez lehet most fenn:
gyujtás.jpg
gyujtás.jpg (15.57 KiB) Viewed 12262 times
de ha ilyen van akkor az gáz:
tfi2.jpg
tfi2.jpg (4.49 KiB) Viewed 12262 times
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 249
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:17 am

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by sony5 »

nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!
Attachments
5544-lg.jpg
5544-lg.jpg (29.47 KiB) Viewed 12254 times
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Nitrobuster »

sony5 wrote:nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!
Ez teljesen jó! ;-)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by szszaby »

Most akkor ami a Fordokban szokott lenne tekercses gyújtás elosztó és a hall jeladós elektronikája között mi a különbség?
Csak a vezetékek száma? A tekercses az kettő a hall-os az három vezetékes, mármint a jeladó része.
Ford Capri MkI Essex
Natalie Driver Gabe

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Natalie Driver Gabe »

nekem a nagyon gáz volt fenn.
Ki is vágtam mint a taknyot :evil:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Blant »

A hallosnak kell egy 12V vagy 5V állandó tápfesz.
Amire még érdemes figyelni, a megszakítós gyújtótekercs primer ellenállása 1,2-1.5 (esetleg 1,8) Ohm, míg az elektronikusoké 0,8-1,2 körül van. Szokott gond lenni, (pl nálam is), hogy nem cserélik a trafót és nem fut fel a primerfeszültség elég gyorsan a nagyobb ellenállás miatt, így magas fordulaton bizonytalan a gyújtás. Ránézésre is meg lehet állapítani, mert az elektronikushoz valón van egy kiöntés a nagyfesz. kimenet felett (egy luk, általában van rajta valami védő cucc).
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by holecz »

Semmit sem látok.. :-?
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by nyujoe »

...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő??? :mrgreen:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Natalie Driver Gabe

Re: Laci Pöttyös Caprija

Post by Natalie Driver Gabe »

nyujoe wrote:...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő??? :mrgreen:
Ki kell dobni :twisted:

Mechanikust neki.
Oszt jó idő :lol: :lol:
Post Reply