Page 1 of 2

Sor4 Pinto gyujtás

Posted: Mon Jan 18, 2010 8:55 am
by Natalie Driver Gabe
a tiéd mechanikus vagy jeladós ??
:-?

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Mon Jan 18, 2010 8:56 pm
by sony5
Natalie Driver Gabe wrote:a tiéd mechanikus vagy jeladós ??
:-?
elektromos(jeladós)

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Tue Jan 19, 2010 9:04 am
by Natalie Driver Gabe
Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.
:laza:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Tue Jan 19, 2010 12:53 pm
by Bogyo28
Natalie Driver Gabe wrote:Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.
:laza:
főleg ha a sierra jeladós gyujtást használják TFI gyujtásmodul nékül (sajnos nem kevesen szokták, mert szikra ugye van, csak nincs vezérelve), akkor nem csodálom ha nem ment. pedig a jeladóssal fényévekkel jobb a gyujtás, csak nagyon ritka pintóhoz az olyan gyujtás, ami hall jeladós és vákumos az előgyujtás vezérlése. mert ha jeladós, de nincs rajta vákum akkor EFI nélkül kár összerakni, szar lesz. jójaza elektronika, az nem kopik, nem kell félni tőle....

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Tue Jan 19, 2010 8:24 pm
by sony5
mi is eza TFI gyújtásmodul? :oops:
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Tue Jan 19, 2010 11:02 pm
by Bogyo28
sony5 wrote:mi is eza TFI gyújtásmodul? :oops:
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)
az a kérdés, hogy van e vákum az elosztón, mert ha nincs akkor nem változik az előgyujtás a fordulatszám függvényében, tehát pl belövöd a gyujtást alapjáraton x fokra, és a teljes fordulatszám tartományban ugyanennyi lesz, pedig a felső tartományokban huszonix fok szokott lenni alapjáraton meg 10 alatt... A TFI modulon is lehet Motorcraft felirat, meg a sima 7 vezetékes vákumos elektronikáján is. tehát a lényeg a vákum léte vagy nem léte. létezett ugyan egy féle elektromos gyujtás ami computer éa vákum nélkül szabályozta az előgyujtást, de ez csak egy spéci elektronikával volt szerelve, ami legtöbbször az 1.8-s sierrákon volt, különös ismertető jele a léptetőmotoros karbi. ezen mindent ez az elektronika vezérel a gyujtást és a karbi egy részét is, van levegő és vízhőmérő a szívosorben, egy elég szar valami, nem hiszem hogy neked ez lenne.

TFI modul, ez egy utángyártott darab, az a tipus ami a gyujtáselosztóra szokott lenni szerelve, ami külön van az ugyanigy néz ki csak a felső 3 csati nincs rajta, mindkettő létezik szürkében is:
tfi.jpg
tfi.jpg (16.68 KiB) Viewed 12343 times

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Tue Jan 19, 2010 11:34 pm
by Bogyo28
neked szerintem ez lehet most fenn:
gyujtás.jpg
gyujtás.jpg (15.57 KiB) Viewed 12340 times
de ha ilyen van akkor az gáz:
tfi2.jpg
tfi2.jpg (4.49 KiB) Viewed 12340 times

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 12:17 am
by sony5
nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 8:18 am
by Nitrobuster
sony5 wrote:nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!
Ez teljesen jó! ;-)

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 9:21 am
by szszaby
Most akkor ami a Fordokban szokott lenne tekercses gyújtás elosztó és a hall jeladós elektronikája között mi a különbség?
Csak a vezetékek száma? A tekercses az kettő a hall-os az három vezetékes, mármint a jeladó része.

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 10:01 am
by Natalie Driver Gabe
nekem a nagyon gáz volt fenn.
Ki is vágtam mint a taknyot :evil:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 11:31 am
by Blant
A hallosnak kell egy 12V vagy 5V állandó tápfesz.
Amire még érdemes figyelni, a megszakítós gyújtótekercs primer ellenállása 1,2-1.5 (esetleg 1,8) Ohm, míg az elektronikusoké 0,8-1,2 körül van. Szokott gond lenni, (pl nálam is), hogy nem cserélik a trafót és nem fut fel a primerfeszültség elég gyorsan a nagyobb ellenállás miatt, így magas fordulaton bizonytalan a gyújtás. Ránézésre is meg lehet állapítani, mert az elektronikushoz valón van egy kiöntés a nagyfesz. kimenet felett (egy luk, általában van rajta valami védő cucc).

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 11:53 am
by holecz
Semmit sem látok.. :-?

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 12:04 pm
by nyujoe
...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő??? :mrgreen:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Posted: Wed Jan 20, 2010 12:10 pm
by Natalie Driver Gabe
nyujoe wrote:...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő??? :mrgreen:
Ki kell dobni :twisted:

Mechanikust neki.
Oszt jó idő :lol: :lol: