Sor4 Pinto gyujtás

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderátorok: SONI, Pudva, Bogyo28

Avatar
Natalie Driver Gabe
élőszövetabelsőfémvázon
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: csüt. máj. 21, 2009 8:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Mindig Úton :)

Sor4 Pinto gyujtás

Hozzászólás Szerző: Natalie Driver Gabe » hétf. jan. 18, 2010 8:55 am

a tiéd mechanikus vagy jeladós ??
:-?
"Fordever"
Capri Mk I.
1972
2.9 COSWORTH
24 V
B.O.B
:burnout:

Mert működik.

Ford Focus Mk1 Ghia
Transit coustom (Baby Falcon)

Avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 249
Csatlakozott: vas. márc. 30, 2008 12:17 am

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: sony5 » hétf. jan. 18, 2010 8:56 pm

Natalie Driver Gabe írta:a tiéd mechanikus vagy jeladós ??
:-?
elektromos(jeladós)
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII

Avatar
Natalie Driver Gabe
élőszövetabelsőfémvázon
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: csüt. máj. 21, 2009 8:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Mindig Úton :)

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Natalie Driver Gabe » kedd jan. 19, 2010 9:04 am

Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.
:laza:
"Fordever"
Capri Mk I.
1972
2.9 COSWORTH
24 V
B.O.B
:burnout:

Mert működik.

Ford Focus Mk1 Ghia
Transit coustom (Baby Falcon)

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » kedd jan. 19, 2010 12:53 pm

Natalie Driver Gabe írta:Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.
:laza:
főleg ha a sierra jeladós gyujtást használják TFI gyujtásmodul nékül (sajnos nem kevesen szokták, mert szikra ugye van, csak nincs vezérelve), akkor nem csodálom ha nem ment. pedig a jeladóssal fényévekkel jobb a gyujtás, csak nagyon ritka pintóhoz az olyan gyujtás, ami hall jeladós és vákumos az előgyujtás vezérlése. mert ha jeladós, de nincs rajta vákum akkor EFI nélkül kár összerakni, szar lesz. jójaza elektronika, az nem kopik, nem kell félni tőle....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 249
Csatlakozott: vas. márc. 30, 2008 12:17 am

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: sony5 » kedd jan. 19, 2010 8:24 pm

mi is eza TFI gyújtásmodul? :oops:
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » kedd jan. 19, 2010 11:02 pm

sony5 írta:mi is eza TFI gyújtásmodul? :oops:
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)
az a kérdés, hogy van e vákum az elosztón, mert ha nincs akkor nem változik az előgyujtás a fordulatszám függvényében, tehát pl belövöd a gyujtást alapjáraton x fokra, és a teljes fordulatszám tartományban ugyanennyi lesz, pedig a felső tartományokban huszonix fok szokott lenni alapjáraton meg 10 alatt... A TFI modulon is lehet Motorcraft felirat, meg a sima 7 vezetékes vákumos elektronikáján is. tehát a lényeg a vákum léte vagy nem léte. létezett ugyan egy féle elektromos gyujtás ami computer éa vákum nélkül szabályozta az előgyujtást, de ez csak egy spéci elektronikával volt szerelve, ami legtöbbször az 1.8-s sierrákon volt, különös ismertető jele a léptetőmotoros karbi. ezen mindent ez az elektronika vezérel a gyujtást és a karbi egy részét is, van levegő és vízhőmérő a szívosorben, egy elég szar valami, nem hiszem hogy neked ez lenne.

TFI modul, ez egy utángyártott darab, az a tipus ami a gyujtáselosztóra szokott lenni szerelve, ami külön van az ugyanigy néz ki csak a felső 3 csati nincs rajta, mindkettő létezik szürkében is:
tfi.jpg
tfi.jpg (16.68 KiB) Megtekintve 4767 alkalommal
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » kedd jan. 19, 2010 11:34 pm

neked szerintem ez lehet most fenn:
gyujtás.jpg
gyujtás.jpg (15.57 KiB) Megtekintve 4764 alkalommal
de ha ilyen van akkor az gáz:
tfi2.jpg
tfi2.jpg (4.49 KiB) Megtekintve 4764 alkalommal
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 249
Csatlakozott: vas. márc. 30, 2008 12:17 am

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: sony5 » szer. jan. 20, 2010 12:17 am

nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!
Csatolmányok
5544-lg.jpg
5544-lg.jpg (29.47 KiB) Megtekintve 4756 alkalommal
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII

Avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: pén. dec. 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Nitrobuster » szer. jan. 20, 2010 8:18 am

sony5 írta:nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!
Ez teljesen jó! ;-)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar

Avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: kedd jún. 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Karcag

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: szszaby » szer. jan. 20, 2010 9:21 am

Most akkor ami a Fordokban szokott lenne tekercses gyújtás elosztó és a hall jeladós elektronikája között mi a különbség?
Csak a vezetékek száma? A tekercses az kettő a hall-os az három vezetékes, mármint a jeladó része.
Ford Capri MkI Essex

Avatar
Natalie Driver Gabe
élőszövetabelsőfémvázon
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: csüt. máj. 21, 2009 8:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Mindig Úton :)

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Natalie Driver Gabe » szer. jan. 20, 2010 10:01 am

nekem a nagyon gáz volt fenn.
Ki is vágtam mint a taknyot :evil:
"Fordever"
Capri Mk I.
1972
2.9 COSWORTH
24 V
B.O.B
:burnout:

Mert működik.

Ford Focus Mk1 Ghia
Transit coustom (Baby Falcon)

Avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Hozzászólások: 1381
Csatlakozott: vas. dec. 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Blant » szer. jan. 20, 2010 11:31 am

A hallosnak kell egy 12V vagy 5V állandó tápfesz.
Amire még érdemes figyelni, a megszakítós gyújtótekercs primer ellenállása 1,2-1.5 (esetleg 1,8) Ohm, míg az elektronikusoké 0,8-1,2 körül van. Szokott gond lenni, (pl nálam is), hogy nem cserélik a trafót és nem fut fel a primerfeszültség elég gyorsan a nagyobb ellenállás miatt, így magas fordulaton bizonytalan a gyújtás. Ránézésre is meg lehet állapítani, mert az elektronikushoz valón van egy kiöntés a nagyfesz. kimenet felett (egy luk, általában van rajta valami védő cucc).
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.

Avatar
holecz
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 1602
Csatlakozott: csüt. márc. 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Gyöngyös-Szücsi

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: holecz » szer. jan. 20, 2010 11:53 am

Semmit sem látok.. :-?
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..

Avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 770
Csatlakozott: hétf. dec. 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Tartózkodási hely: Zselickislak

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: nyujoe » szer. jan. 20, 2010 12:04 pm

...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő??? :mrgreen:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4

Avatar
Natalie Driver Gabe
élőszövetabelsőfémvázon
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: csüt. máj. 21, 2009 8:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Mindig Úton :)

Re: Laci Pöttyös Caprija

Hozzászólás Szerző: Natalie Driver Gabe » szer. jan. 20, 2010 12:10 pm

nyujoe írta:...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő??? :mrgreen:
Ki kell dobni :twisted:

Mechanikust neki.
Oszt jó idő :lol: :lol:
"Fordever"
Capri Mk I.
1972
2.9 COSWORTH
24 V
B.O.B
:burnout:

Mert működik.

Ford Focus Mk1 Ghia
Transit coustom (Baby Falcon)

Válasz küldése