Karburátor felújítás

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Karburátor felújítás

Post by daytona »

tomtom: klassz munka!!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

egyszerűségében a szépsége. :laza:
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Karburátor felújítás

Post by proteus »

Valaki megírná a 32/36 DGAV fúvóka méreteit 2.0-hez?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Karburátor felújítás

Post by proteus »

1st choke 2nd choke
Vent 26mm 27mm
Idle 45 45
Main 135 130
Air Cor 170 125
Emul F66 F66
AccPmp 55 40

Ezek stimmelnek?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

proteus wrote:1st choke 2nd choke
Vent 26mm 27mm
Idle 45 45
Main 135 130
Air Cor 170 125
Emul F66 F66
AccPmp 55 40

Ezek stimmelnek?
alapkonfignak jó, de ha kompressziót növeltél meg szelepméretekkel variáltál akkor nagyobb alapjárati kellhet (50, vagy akár 55re felfúrva) és kisebb féklevegő (165/120), de játszani kell....
az úszó 41mm, ha réz, ha műa., akkor 35mm karbifedél tömítés nélkül mérve.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Karburátor felújítás

Post by proteus »

Nem variáltam semmit, úgyhogy akkor ezekhez fogom tartani magam. Közben találtam egy ilyet is:

Capri 1600 pinto 32/36 dgav

venturi size...........26......27
idle jet................45......45
main jet..............137.....125
air corrector.........170.....120
emulsion tube.......F50.....F50
accelerator pump...45.....45


Capri 2000 pinto 32/36 dgav

Venturi Size.........26......27
Idle Jet...............45......45
Main Jet..............135....130
Air Corrector........170....125
Emulsion Tube......F66....F66
Accelerator Pump...55.....40
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

a fentiek miatt f50-es keverőcsövet hajtok már kb 2 éve, de még csak olyannal sem beszéltem, aki látott volna... :neutral:
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Karburátor felújítás

Post by proteus »

Martonvásáron próbáltad?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Karburátor felújítás

Post by Süni »

proteus wrote:Martonvásáron próbáltad?
:eznemigaz:
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

Süni wrote:
proteus wrote:Martonvásáron próbáltad?
:eznemigaz:

még süni "hozzászólása" előtt felhívtam őket, azt kérték, hogy telózzak fél3 körül. azt mondta, akivel beszéltem, hogy még sose rendeltek ilyet, de utána néz...
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Karburátor felújítás

Post by White Shark »

Ebben az évben ne várd hogy visszahívjanak!(de jövőre sem)
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

nekem kellett visszahívni, és f50 nem, de f30-ig rendelhető cakkompakk postával, potom 6000huf/db egységáron. :shock:
szóval itt folytatnám:
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... &start=375
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

hétvégén kicsit játszottam, lásd alább.

előzmény.
a taut 90%-ban városban használom. (azon kevesek közé sorolom magam, akiknek oldtimer a rohangálósa. 8-) ) azonban 430 ft-os benyánál vak szeretetem némi utálattal párosul a városi 9,5 vagy az fölötti fogyasztástól (érdekes, kint 6,5.). az alsó fordulatszám tartomány nyomatékhiánya sem tetszett igazából. dgav 32/36-tal pörögtem, és elkezdtem keresgélni egyéb lehetőségeket a problematika megoldására, úgy, hogy azért ne butítsam halálba a kis 1.6 hc pintot. a ford vv volt az egyik ötlet, de erről letettem, miután belefutottam ebbe a cikkbe:
http://www.geree.hu/2011/02/futarkodas- ... #more-2998
"a gond ..." kezdetű mondat tántorított el végleg.
próbaképp előhalásztam a sufniból egy 32 dgas-t, hétvégi hülyülésnek jó lesz. ( egy éve ki akartam próbálni valójában :-) )
mivel tudtam, hogy nem fog stimmelni az 1.6-ra a gyári fuvóka konfig, kicsit tájékozódtam, hogy milyen módosítással lehet jó kis cm3-re. eredetileg 2.0 v6 grancira volt rakva.
folyt.köv.
Attachments
tehát a karbi 32-es kilépővel, 23-as venturival rendelkezik.
tehát a karbi 32-es kilépővel, 23-as venturival rendelkezik.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

ebből adódóan, a mellékelt táblázat a 32 dgev készletét "súgta".
http://www.gracieland.org/cars/techtalk/weboem.html
a fúvókák méretei egyébként azonosságot mutatnak, fő/féklevegő=120/160 alapj.:45, keverő: f50
az aux. venturi fantázianevű fúvóka azonban 3,5-es, ami ugyan van, de a belépő furata nekem rossz helyen van.
Attachments
a bal oldali a 3.5-ös, a jobb a 4.5-ös
a bal oldali a 3.5-ös, a jobb a 4.5-ös
20130311333a.jpg
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

ezért a karbi kilépő furatát egy maróval lejjebb kellett tágítanom, ekép:
Attachments
20130311329a.jpg
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply