Karburátor felújítás

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderátorok: SONI, Pudva, Bogyo28

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » hétf. nov. 16, 2009 10:13 pm

Na urak, az egész a "sötétkék MK1 újraélesztése" topikban kezdődött. Az ott leírt szopások vezettek oda, hogy most már rohadtul szeretnék rájönni arra, hogyan is lehet egy szar karbit rendesen felújítani házilag. egyenlőre az első próba alanyok a Ford V és a Ford VV egytorku karbik. Büntetőjogi felelőségem teljes tudatában kijelenthetem, hogy az egy másik topikban említett RO55 és viz keverékében való áztatás egy igazán szar karbinál nem sokat ér. egy fél majd azután újabb 2 napi ilyen löttyben való áztatás optikailag elég széppé varázsolta a karbit kivülröl, szép szürke fém szine lett, ám a müködéshez szükséges furatok valószinüleg még mindig nem a gyári tisztaságuak, mivel a karbi nem funkcionál. a Ford V karbi egyszerü mint a faék, tehát ez a legjobb tesztalany. az MK1-re felcsavarozva egy Ebay-ről beszerzett 0 km-s karbit pöcc-röff let a moci, tehát tuti a karbi a szar. uújabb ötlet érkezett, ami a következő: 5 lityi vízbe 2 evőkanál trisó, és ebben kell áztatni a karbit. ki fogom próbálni, és beszámolok az ügyről, mert most már nem hagy nyugodni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Hozzászólások: 1957
Csatlakozott: vas. szept. 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: TÉCSÉ » kedd nov. 17, 2009 9:22 am

Bogyo28 írta:Na urak, az egész a "sötétkék MK1 újraélesztése" topikban kezdődött. Az ott leírt szopások vezettek oda, hogy most már rohadtul szeretnék rájönni arra, hogyan is lehet egy szar karbit rendesen felújítani házilag. egyenlőre az első próba alanyok a Ford V és a Ford VV egytorku karbik. Büntetőjogi felelőségem teljes tudatában kijelenthetem, hogy az egy másik topikban említett RO55 és viz keverékében való áztatás egy igazán szar karbinál nem sokat ér. egy fél majd azután újabb 2 napi ilyen löttyben való áztatás optikailag elég széppé varázsolta a karbit kivülröl, szép szürke fém szine lett, ám a müködéshez szükséges furatok valószinüleg még mindig nem a gyári tisztaságuak, mivel a karbi nem funkcionál. a Ford V karbi egyszerü mint a faék, tehát ez a legjobb tesztalany. az MK1-re felcsavarozva egy Ebay-ről beszerzett 0 km-s karbit pöcc-röff let a moci, tehát tuti a karbi a szar. uújabb ötlet érkezett, ami a következő: 5 lityi vízbe 2 evőkanál trisó, és ebben kell áztatni a karbit. ki fogom próbálni, és beszámolok az ügyről, mert most már nem hagy nyugodni....
RO55-gázolaj kb fele-fele arányban , amit Szenyor Lakatos ajánlott nekem ...
A trisót nem csak beletenni kell a vízbe ! 4-5 evőkanál trisót felforralni kb 1 - 1.5 liter vízben és amikor teljesen feloldódott akkor higítani tovább (meleg) vízzel és ne ázzon fél napnál tovább majd alaposan átöblíteni többször - ezt pedig a hűtős javasolta Kőbányán ...
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.

Avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 798
Csatlakozott: hétf. jan. 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Kapcsolat:

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: daytona » kedd dec. 01, 2009 6:50 pm

A hetvegen ujitottam fel a 2.3 V6 Pierburg Solex 36 nevezetu csodajat, az egesz vasarnap raszantam. Leirhatom a reszleteket, ha valakit erdekel, van egy valag kepem is, de a vegeredmeny igy is sem lett 100%...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976

Avatar
Natalie Driver Gabe
élőszövetabelsőfémvázon
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: csüt. máj. 21, 2009 8:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Mindig Úton :)

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: Natalie Driver Gabe » kedd dec. 01, 2009 6:53 pm

Jöhetne a dolog :)
Mert nekem is ez van de va valami göthössége mert olyan néha mintha tempomatos lenne a szekér.
elfelejti ,ha leveszem a lábam a gázról akkor neki nem kéne a FORDulatot 2500 on tartani :lol:
"Fordever"
Capri Mk I.
1972
2.9 COSWORTH
24 V
B.O.B
:burnout:

Mert működik.

Ford Focus Mk1 Ghia
Transit coustom (Baby Falcon)

Avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 525
Csatlakozott: vas. aug. 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Érd,Budapest

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: Gáborka » hétf. szept. 13, 2010 8:35 pm

mondok egy szörnyűséget porrá szedtem az 1 torkú csodámat(minden mozdíthatót kikaptam belőle,nem volt sokminden...) és fogkefével és forró tusfürdös :h: oldattal halálra sikáltam a fuvókákat átpucoltam és íme a végeredmény:holnap lesznek képek (szerintem remek...müszerolajjal át takarítottam száradás után..) :-D
FORD CAPRI MK1 V4 1.7

Avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4630
Csatlakozott: kedd jún. 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Karcag

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: szszaby » hétf. szept. 13, 2010 8:51 pm

Gáborka írta:mondok egy szörnyűséget porrá szedtem az 1 torkú csodámat(minden mozdíthatót kikaptam belőle,nem volt sokminden...) és fogkefével és forró tusfürdös :h: oldattal halálra sikáltam a fuvókákat átpucoltam és íme a végeredmény:holnap lesznek képek (szerintem remek...müszerolajjal át takarítottam száradás után..) :-D
A végeredményben a szépsége vagy a motor működése jó? Mert nekem is így kezdődött aztán kukáztam.
Ford Capri MkI Essex

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » hétf. szept. 13, 2010 10:08 pm

külcsínyre szép karbit már sokat sikerült csinálnom, ám müködésképtelen egytorkum az van még bőven, mert az hogy szép tiszta mindenhol ahol látod az nem egyenlő a müködéssel (sajnos). azért várom az infókat. én ha nagyon elkeseredtem megpróbálom majd kifőzni, az anno egész jól bevált, és nemrég sikerült újjítani egy rezsót a műhelybe, ott lehet adni neki, itthon az asszony letiltott a karbi leves készítéséről a konyhában...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 775
Csatlakozott: kedd jan. 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: tomtom » kedd szept. 14, 2010 7:22 am

Bogyo28 írta:az asszony letiltott a karbi leves készítéséről a konyhában...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(amúgy egy lógó pillangósz. tengelynek kifejezetten jót tesz egy kis olajsár)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT

Avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 775
Csatlakozott: kedd jan. 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: tomtom » hétf. dec. 13, 2010 10:00 am

nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT

Avatar
Natalie Driver Gabe
élőszövetabelsőfémvázon
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: csüt. máj. 21, 2009 8:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Mindig Úton :)

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: Natalie Driver Gabe » hétf. dec. 13, 2010 10:12 am

tomtom írta:nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
Hoppá a kis cseles.
"Fordever"
Capri Mk I.
1972
2.9 COSWORTH
24 V
B.O.B
:burnout:

Mert működik.

Ford Focus Mk1 Ghia
Transit coustom (Baby Falcon)

Avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4630
Csatlakozott: kedd jún. 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Karcag

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: szszaby » hétf. dec. 13, 2010 10:45 am

tomtom írta:nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
Valami kép a beépítésről esetleg, meg hogy van helye neki?
Ford Capri MkI Essex

Avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 775
Csatlakozott: kedd jan. 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: tomtom » hétf. dec. 13, 2010 11:47 am

sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Csatolmányok
20101210(003).jpg
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT

Avatar
Natalie Driver Gabe
élőszövetabelsőfémvázon
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: csüt. máj. 21, 2009 8:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Mindig Úton :)

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: Natalie Driver Gabe » hétf. dec. 13, 2010 11:58 am

tomtom írta:sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Vajon ezek a méretek passzolnának a solexhez ????
Mert nagyon tetszik ez az eljárás. :mrgreen:
"Fordever"
Capri Mk I.
1972
2.9 COSWORTH
24 V
B.O.B
:burnout:

Mert működik.

Ford Focus Mk1 Ghia
Transit coustom (Baby Falcon)

Avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 775
Csatlakozott: kedd jan. 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: tomtom » hétf. dec. 13, 2010 12:05 pm

Natalie Driver Gabe írta:
tomtom írta:sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Vajon ezek a méretek passzolnának a solexhez ????
Mert nagyon tetszik ez az eljárás. :mrgreen:
passz. meg kell nézni. elvileg ua. a megoldás, de a rajzból nem kivehető, főleg nem e méret.
Csatolmányok
35EEITa.gif
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT

Avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 216
Csatlakozott: vas. jún. 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Zala megyében bárhol

Re: Karburátor felújítás

Hozzászólás Szerző: Zacy » kedd dec. 14, 2010 5:26 pm

A furatokat nem lehet máshogy kipucolni mint ecetes vízzel, a trisó is jó, de az oxidálja a karbit mindenhol, én is használtam, a kormot, kokszot mindent szépen kiszed, de a furatok falán lévő fehér porszerű oxidot nem bántja. Ecetbe bele kell mártani az egész karbit, és lehet nézni ahogy jön fel a fehér hab a furatokból. De előtte zsírtalanítani kell trisóval ( nem kell forralni a trisós vizet, csak simán egy zacskó trisó 5 liter forró vízbe, és bele kell dobni a karbit, ha az oldat kihűl, elveszti erejét). Trisó+ecet , utána kompresszorral, nagy nyomással egy fújatópisztollyal ki kell fújatni az összes furatot. A túlzott lúgos vagy savas áztatás tönkreteheti a meneteket! Én ezeket megcsináltam, a karbim most elmegy ha adok neki enni. Persze ezalatt nem azt értem hogy úgy képzeltem hogy 8 literből elmegy. Egy V6 min. 10 liter.....szerintem.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6

Válasz küldése