Karburátor felújítás

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Karburátor felújítás

Post by Bogyo28 »

Na urak, az egész a "sötétkék MK1 újraélesztése" topikban kezdődött. Az ott leírt szopások vezettek oda, hogy most már rohadtul szeretnék rájönni arra, hogyan is lehet egy szar karbit rendesen felújítani házilag. egyenlőre az első próba alanyok a Ford V és a Ford VV egytorku karbik. Büntetőjogi felelőségem teljes tudatában kijelenthetem, hogy az egy másik topikban említett RO55 és viz keverékében való áztatás egy igazán szar karbinál nem sokat ér. egy fél majd azután újabb 2 napi ilyen löttyben való áztatás optikailag elég széppé varázsolta a karbit kivülröl, szép szürke fém szine lett, ám a müködéshez szükséges furatok valószinüleg még mindig nem a gyári tisztaságuak, mivel a karbi nem funkcionál. a Ford V karbi egyszerü mint a faék, tehát ez a legjobb tesztalany. az MK1-re felcsavarozva egy Ebay-ről beszerzett 0 km-s karbit pöcc-röff let a moci, tehát tuti a karbi a szar. uújabb ötlet érkezett, ami a következő: 5 lityi vízbe 2 evőkanál trisó, és ebben kell áztatni a karbit. ki fogom próbálni, és beszámolok az ügyről, mert most már nem hagy nyugodni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Karburátor felújítás

Post by TÉCSÉ »

Bogyo28 wrote:Na urak, az egész a "sötétkék MK1 újraélesztése" topikban kezdődött. Az ott leírt szopások vezettek oda, hogy most már rohadtul szeretnék rájönni arra, hogyan is lehet egy szar karbit rendesen felújítani házilag. egyenlőre az első próba alanyok a Ford V és a Ford VV egytorku karbik. Büntetőjogi felelőségem teljes tudatában kijelenthetem, hogy az egy másik topikban említett RO55 és viz keverékében való áztatás egy igazán szar karbinál nem sokat ér. egy fél majd azután újabb 2 napi ilyen löttyben való áztatás optikailag elég széppé varázsolta a karbit kivülröl, szép szürke fém szine lett, ám a müködéshez szükséges furatok valószinüleg még mindig nem a gyári tisztaságuak, mivel a karbi nem funkcionál. a Ford V karbi egyszerü mint a faék, tehát ez a legjobb tesztalany. az MK1-re felcsavarozva egy Ebay-ről beszerzett 0 km-s karbit pöcc-röff let a moci, tehát tuti a karbi a szar. uújabb ötlet érkezett, ami a következő: 5 lityi vízbe 2 evőkanál trisó, és ebben kell áztatni a karbit. ki fogom próbálni, és beszámolok az ügyről, mert most már nem hagy nyugodni....
RO55-gázolaj kb fele-fele arányban , amit Szenyor Lakatos ajánlott nekem ...
A trisót nem csak beletenni kell a vízbe ! 4-5 evőkanál trisót felforralni kb 1 - 1.5 liter vízben és amikor teljesen feloldódott akkor higítani tovább (meleg) vízzel és ne ázzon fél napnál tovább majd alaposan átöblíteni többször - ezt pedig a hűtős javasolta Kőbányán ...
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Karburátor felújítás

Post by daytona »

A hetvegen ujitottam fel a 2.3 V6 Pierburg Solex 36 nevezetu csodajat, az egesz vasarnap raszantam. Leirhatom a reszleteket, ha valakit erdekel, van egy valag kepem is, de a vegeredmeny igy is sem lett 100%...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: Karburátor felújítás

Post by Natalie Driver Gabe »

Jöhetne a dolog :)
Mert nekem is ez van de va valami göthössége mert olyan néha mintha tempomatos lenne a szekér.
elfelejti ,ha leveszem a lábam a gázról akkor neki nem kéne a FORDulatot 2500 on tartani :lol:
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: Karburátor felújítás

Post by Gáborka »

mondok egy szörnyűséget porrá szedtem az 1 torkú csodámat(minden mozdíthatót kikaptam belőle,nem volt sokminden...) és fogkefével és forró tusfürdös :h: oldattal halálra sikáltam a fuvókákat átpucoltam és íme a végeredmény:holnap lesznek képek (szerintem remek...müszerolajjal át takarítottam száradás után..) :-D
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Karburátor felújítás

Post by szszaby »

Gáborka wrote:mondok egy szörnyűséget porrá szedtem az 1 torkú csodámat(minden mozdíthatót kikaptam belőle,nem volt sokminden...) és fogkefével és forró tusfürdös :h: oldattal halálra sikáltam a fuvókákat átpucoltam és íme a végeredmény:holnap lesznek képek (szerintem remek...müszerolajjal át takarítottam száradás után..) :-D
A végeredményben a szépsége vagy a motor működése jó? Mert nekem is így kezdődött aztán kukáztam.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Karburátor felújítás

Post by Bogyo28 »

külcsínyre szép karbit már sokat sikerült csinálnom, ám müködésképtelen egytorkum az van még bőven, mert az hogy szép tiszta mindenhol ahol látod az nem egyenlő a müködéssel (sajnos). azért várom az infókat. én ha nagyon elkeseredtem megpróbálom majd kifőzni, az anno egész jól bevált, és nemrég sikerült újjítani egy rezsót a műhelybe, ott lehet adni neki, itthon az asszony letiltott a karbi leves készítéséről a konyhában...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

Bogyo28 wrote:az asszony letiltott a karbi leves készítéséről a konyhában...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(amúgy egy lógó pillangósz. tengelynek kifejezetten jót tesz egy kis olajsár)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Natalie Driver Gabe

Re: Karburátor felújítás

Post by Natalie Driver Gabe »

tomtom wrote:nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
Hoppá a kis cseles.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Karburátor felújítás

Post by szszaby »

tomtom wrote:nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
Valami kép a beépítésről esetleg, meg hogy van helye neki?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Attachments
20101210(003).jpg
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Natalie Driver Gabe

Re: Karburátor felújítás

Post by Natalie Driver Gabe »

tomtom wrote:sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Vajon ezek a méretek passzolnának a solexhez ????
Mert nagyon tetszik ez az eljárás. :mrgreen:
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Karburátor felújítás

Post by tomtom »

Natalie Driver Gabe wrote:
tomtom wrote:sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Vajon ezek a méretek passzolnának a solexhez ????
Mert nagyon tetszik ez az eljárás. :mrgreen:
passz. meg kell nézni. elvileg ua. a megoldás, de a rajzból nem kivehető, főleg nem e méret.
Attachments
35EEITa.gif
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: Karburátor felújítás

Post by Zacy »

A furatokat nem lehet máshogy kipucolni mint ecetes vízzel, a trisó is jó, de az oxidálja a karbit mindenhol, én is használtam, a kormot, kokszot mindent szépen kiszed, de a furatok falán lévő fehér porszerű oxidot nem bántja. Ecetbe bele kell mártani az egész karbit, és lehet nézni ahogy jön fel a fehér hab a furatokból. De előtte zsírtalanítani kell trisóval ( nem kell forralni a trisós vizet, csak simán egy zacskó trisó 5 liter forró vízbe, és bele kell dobni a karbit, ha az oldat kihűl, elveszti erejét). Trisó+ecet , utána kompresszorral, nagy nyomással egy fújatópisztollyal ki kell fújatni az összes furatot. A túlzott lúgos vagy savas áztatás tönkreteheti a meneteket! Én ezeket megcsináltam, a karbim most elmegy ha adok neki enni. Persze ezalatt nem azt értem hogy úgy képzeltem hogy 8 literből elmegy. Egy V6 min. 10 liter.....szerintem.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
Post Reply