Page 1 of 3

Karburátor felújítás

Posted: Mon Nov 16, 2009 10:13 pm
by Bogyo28
Na urak, az egész a "sötétkék MK1 újraélesztése" topikban kezdődött. Az ott leírt szopások vezettek oda, hogy most már rohadtul szeretnék rájönni arra, hogyan is lehet egy szar karbit rendesen felújítani házilag. egyenlőre az első próba alanyok a Ford V és a Ford VV egytorku karbik. Büntetőjogi felelőségem teljes tudatában kijelenthetem, hogy az egy másik topikban említett RO55 és viz keverékében való áztatás egy igazán szar karbinál nem sokat ér. egy fél majd azután újabb 2 napi ilyen löttyben való áztatás optikailag elég széppé varázsolta a karbit kivülröl, szép szürke fém szine lett, ám a müködéshez szükséges furatok valószinüleg még mindig nem a gyári tisztaságuak, mivel a karbi nem funkcionál. a Ford V karbi egyszerü mint a faék, tehát ez a legjobb tesztalany. az MK1-re felcsavarozva egy Ebay-ről beszerzett 0 km-s karbit pöcc-röff let a moci, tehát tuti a karbi a szar. uújabb ötlet érkezett, ami a következő: 5 lityi vízbe 2 evőkanál trisó, és ebben kell áztatni a karbit. ki fogom próbálni, és beszámolok az ügyről, mert most már nem hagy nyugodni....

Re: Karburátor felújítás

Posted: Tue Nov 17, 2009 9:22 am
by TÉCSÉ
Bogyo28 wrote:Na urak, az egész a "sötétkék MK1 újraélesztése" topikban kezdődött. Az ott leírt szopások vezettek oda, hogy most már rohadtul szeretnék rájönni arra, hogyan is lehet egy szar karbit rendesen felújítani házilag. egyenlőre az első próba alanyok a Ford V és a Ford VV egytorku karbik. Büntetőjogi felelőségem teljes tudatában kijelenthetem, hogy az egy másik topikban említett RO55 és viz keverékében való áztatás egy igazán szar karbinál nem sokat ér. egy fél majd azután újabb 2 napi ilyen löttyben való áztatás optikailag elég széppé varázsolta a karbit kivülröl, szép szürke fém szine lett, ám a müködéshez szükséges furatok valószinüleg még mindig nem a gyári tisztaságuak, mivel a karbi nem funkcionál. a Ford V karbi egyszerü mint a faék, tehát ez a legjobb tesztalany. az MK1-re felcsavarozva egy Ebay-ről beszerzett 0 km-s karbit pöcc-röff let a moci, tehát tuti a karbi a szar. uújabb ötlet érkezett, ami a következő: 5 lityi vízbe 2 evőkanál trisó, és ebben kell áztatni a karbit. ki fogom próbálni, és beszámolok az ügyről, mert most már nem hagy nyugodni....
RO55-gázolaj kb fele-fele arányban , amit Szenyor Lakatos ajánlott nekem ...
A trisót nem csak beletenni kell a vízbe ! 4-5 evőkanál trisót felforralni kb 1 - 1.5 liter vízben és amikor teljesen feloldódott akkor higítani tovább (meleg) vízzel és ne ázzon fél napnál tovább majd alaposan átöblíteni többször - ezt pedig a hűtős javasolta Kőbányán ...

Re: Karburátor felújítás

Posted: Tue Dec 01, 2009 6:50 pm
by daytona
A hetvegen ujitottam fel a 2.3 V6 Pierburg Solex 36 nevezetu csodajat, az egesz vasarnap raszantam. Leirhatom a reszleteket, ha valakit erdekel, van egy valag kepem is, de a vegeredmeny igy is sem lett 100%...

Re: Karburátor felújítás

Posted: Tue Dec 01, 2009 6:53 pm
by Natalie Driver Gabe
Jöhetne a dolog :)
Mert nekem is ez van de va valami göthössége mert olyan néha mintha tempomatos lenne a szekér.
elfelejti ,ha leveszem a lábam a gázról akkor neki nem kéne a FORDulatot 2500 on tartani :lol:

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Sep 13, 2010 8:35 pm
by Gáborka
mondok egy szörnyűséget porrá szedtem az 1 torkú csodámat(minden mozdíthatót kikaptam belőle,nem volt sokminden...) és fogkefével és forró tusfürdös :h: oldattal halálra sikáltam a fuvókákat átpucoltam és íme a végeredmény:holnap lesznek képek (szerintem remek...müszerolajjal át takarítottam száradás után..) :-D

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Sep 13, 2010 8:51 pm
by szszaby
Gáborka wrote:mondok egy szörnyűséget porrá szedtem az 1 torkú csodámat(minden mozdíthatót kikaptam belőle,nem volt sokminden...) és fogkefével és forró tusfürdös :h: oldattal halálra sikáltam a fuvókákat átpucoltam és íme a végeredmény:holnap lesznek képek (szerintem remek...müszerolajjal át takarítottam száradás után..) :-D
A végeredményben a szépsége vagy a motor működése jó? Mert nekem is így kezdődött aztán kukáztam.

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Sep 13, 2010 10:08 pm
by Bogyo28
külcsínyre szép karbit már sokat sikerült csinálnom, ám müködésképtelen egytorkum az van még bőven, mert az hogy szép tiszta mindenhol ahol látod az nem egyenlő a müködéssel (sajnos). azért várom az infókat. én ha nagyon elkeseredtem megpróbálom majd kifőzni, az anno egész jól bevált, és nemrég sikerült újjítani egy rezsót a műhelybe, ott lehet adni neki, itthon az asszony letiltott a karbi leves készítéséről a konyhában...

Re: Karburátor felújítás

Posted: Tue Sep 14, 2010 7:22 am
by tomtom
Bogyo28 wrote:az asszony letiltott a karbi leves készítéséről a konyhában...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(amúgy egy lógó pillangósz. tengelynek kifejezetten jót tesz egy kis olajsár)

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Dec 13, 2010 10:00 am
by tomtom
nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Dec 13, 2010 10:12 am
by Natalie Driver Gabe
tomtom wrote:nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
Hoppá a kis cseles.

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Dec 13, 2010 10:45 am
by szszaby
tomtom wrote:nem saját az ötlet, de azért leírom. dgv karbi pillangószelep tengely lógását gépi munka nélkül meg lehet szüntetni tengelyenként 2 db mr 128 2z golyóscsapágy beépítésével. a biztonság kedvéért raktam bele még oldalanként egy-egy 8x12es szimmeringet.
pöpec. 8-)
Valami kép a beépítésről esetleg, meg hogy van helye neki?

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Dec 13, 2010 11:47 am
by tomtom
sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Dec 13, 2010 11:58 am
by Natalie Driver Gabe
tomtom wrote:sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Vajon ezek a méretek passzolnának a solexhez ????
Mert nagyon tetszik ez az eljárás. :mrgreen:

Re: Karburátor felújítás

Posted: Mon Dec 13, 2010 12:05 pm
by tomtom
Natalie Driver Gabe wrote:
tomtom wrote:sajnos nem a makróra van kiélezve a teló kamerája, pedig próbáltam dokumentálni az eseményeket.
a jobb oldalon már a beépített csapágy a tengellyel. sztem látszik, hogy mi a trükk. ebbe a furatos részben eredetileg a műanyag tömítőgyűrű van a kis rugóval, aminek a kiváltása megtörténik a hack-kel.
egy jó tanács, arra az esetre, ha vki rávetemedik erre a melóra:
az egész művelet kb. fél óra, DE!
a pill. szelepet 2 db m4x5 csavar rögzíti, mint tudjuk. mivel gyárilag ezeknek a vége el van ütve, kicsavaráskor lenyalódik a menet lényeges része. szerencsére a tengely anyaga matekabb, mint a csavaré.
na, ilyet (kicsi átmérőjű, lapos lencse fejű) pont nem lehet vásárolni. sehol. a 4 db legyártása (én m4x6 imbuszból álltam neki a fejátmérő miatt) potom 2,5 órát igényelt. lehet, hogy túlprecízkedtem a dolgot, de abból indultam ki, hogy ha már közel hangsebességgel jön-megy a levegő, akkor minimum a gyári befoglaló méretek legyenek az irányadók.
tehát aki nekiáll, először a csavarokat szerezze/gyártsa le! jelentősen lerövidül az érdemi munka ideje.
Vajon ezek a méretek passzolnának a solexhez ????
Mert nagyon tetszik ez az eljárás. :mrgreen:
passz. meg kell nézni. elvileg ua. a megoldás, de a rajzból nem kivehető, főleg nem e méret.

Re: Karburátor felújítás

Posted: Tue Dec 14, 2010 5:26 pm
by Zacy
A furatokat nem lehet máshogy kipucolni mint ecetes vízzel, a trisó is jó, de az oxidálja a karbit mindenhol, én is használtam, a kormot, kokszot mindent szépen kiszed, de a furatok falán lévő fehér porszerű oxidot nem bántja. Ecetbe bele kell mártani az egész karbit, és lehet nézni ahogy jön fel a fehér hab a furatokból. De előtte zsírtalanítani kell trisóval ( nem kell forralni a trisós vizet, csak simán egy zacskó trisó 5 liter forró vízbe, és bele kell dobni a karbit, ha az oldat kihűl, elveszti erejét). Trisó+ecet , utána kompresszorral, nagy nyomással egy fújatópisztollyal ki kell fújatni az összes furatot. A túlzott lúgos vagy savas áztatás tönkreteheti a meneteket! Én ezeket megcsináltam, a karbim most elmegy ha adok neki enni. Persze ezalatt nem azt értem hogy úgy képzeltem hogy 8 literből elmegy. Egy V6 min. 10 liter.....szerintem.