első hűtött tárcsa.

Otthoni szerelési tippek fék témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: első hűtött tárcsa.

Post by SONI »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:Ezért kell DOT5.1-et használni, az nem higroszkóp.
van itthon 5.1 hangkártya meg dvd meg erősítő is hangfalakkal, de miért használjam azt a fékhez? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tisztelt Vezír F.SZ. 6. 14. pont azt montad ezt itt ne firkáljuk össze. Mert ez nem azért van! :mrgreen: :mrgreen:
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

SONI wrote:Tisztelt Vezír F.SZ. 6. 14. pont azt montad ezt itt ne firkáljuk össze. Mert ez nem azért van! :mrgreen: :mrgreen:
a ló is megbotlik.... :oops:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by daytona »

Tegnap este voltam autozni egyet a caprival, most hogy megvan az uj karbi, kezdem vegre kielvezni a kocsit. Jobban is megy, foleg magas fordulaton. Viszont ahogy a fekre lepek, egnek all az osszes hajszalam. A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg. Megis ha a fekre lepek, olyan, mintha egy jo nagy tehenlepenyt taposnek szet a talpam alatt, a fekhatas pedig a 205-os gumikkal eleg rossz. Nem huz egyik oldalra sem a kocsi, viszont tenyleg nem bizalomgerjeszto a fekhatas. Ugyhogy eldontottem, szeretnem upgradelni a fekrendszert. Ebben szeretnek tanacsot kerni toletek. Elso korben mi mindent gyujtsek be? Koszi!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Tibi »

Nekem 260-as Sierra hűtött van elől a hozzá való nyergekkel + Scorpio elektromos főfékhenger. Elég jó. Offon nekem is Brembo tárcsa Textar betét, azzal eddig elégedett vagyok. A méretek hasnlóak lehetnek a Sierrás apgrédhez.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: első hűtött tárcsa.

Post by szszaby »

Fékrásegítő működik rendesen?
Ford Capri MkI Essex
Natalie Driver Gabe

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Natalie Driver Gabe »

daytona wrote:Ugyhogy eldontottem, szeretnem upgradelni a fekrendszert. Ebben szeretnek tanacsot kerni toletek. Elso korben mi mindent gyujtsek be? Koszi!
Nálam u.a volt a jelenség.
I. lépésként annyi volt hogy beheckeltem egy nagyob szervós féket.
de az igazi változás az akkor következett be amikor felszereltük a sierra féle elektromos féket.
A rendszerem még teljesen gyári és 3x jobb mint volt.
csupán az elektronikus fék miatt.
SZVSZ első lépésként építsd be azt.
Ugyanis sokkal nagyobb az üzemi nyomása mint a mechanikus fékeké.
Aztán ha aztán is kevés akkor jöhet a nagyobb hekkelés.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by daytona »

szszaby wrote:Fékrásegítő működik rendesen?
Szerintem igen. Nem sziv falsot sehol a cso, a fofekhenger sem folyik bele. Viszont eleg kicsi a rasegito, marmint meretre (mellekelek egy kepet a motorterrol, meg a solex karbival).
Attachments
motorter.jpg
motorter.jpg (267.31 KiB) Viewed 8616 times
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:
szszaby wrote:Fékrásegítő működik rendesen?
Szerintem igen. Nem sziv falsot sehol a cso, a fofekhenger sem folyik bele. Viszont eleg kicsi a rasegito, marmint meretre (mellekelek egy kepet a motorterrol, meg a solex karbival).
elsőkörben szerezz egy granada rásegítőt a hozzá való 23-s főfékkel. már érezhető lesz a különbség. Ha nincs elöl hűtött tárcsa (mert azt leírtad hogy brembo, csak azt nem hogy sima vagy hűtött), akkor javasolnék egy 2.8 granada nyerget, saxo 1.6i első hűtött tárcsát és volvo 240-s fékbetétet. Ez szinte bolt-on cucc, nem kell semmit vágni, faragni stb. Az elektromosról sem beszéllek le, de ahoz konzolt kell gyártani, meg féktartályt, és a sierra nagyobb fékéhez is kell gyártani konzolt meg le kell szedni az első kerékagyakból. persze ez jobb is meg nagyobb is mint az előbb leírt, de messze van a gyáritól még kinézetre is, és lehet hogy ez is számít. a granada fék és a hozzá való nyereg meg tárcsa az gyári cucc, a 2.8i caprikon is akkora volt, tehát nem idegen a kortól.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by daytona »

Bogyo28 wrote:elsőkörben szerezz egy granada rásegítőt a hozzá való 23-s főfékkel. már érezhető lesz a különbség. Ha nincs elöl hűtött tárcsa (mert azt leírtad hogy brembo, csak azt nem hogy sima vagy hűtött), akkor javasolnék egy 2.8 granada nyerget, saxo 1.6i első hűtött tárcsát és volvo 240-s fékbetétet. Ez szinte bolt-on cucc, nem kell semmit vágni, faragni stb. Az elektromosról sem beszéllek le, de ahoz konzolt kell gyártani, meg féktartályt, és a sierra nagyobb fékéhez is kell gyártani konzolt meg le kell szedni az első kerékagyakból. persze ez jobb is meg nagyobb is mint az előbb leírt, de messze van a gyáritól még kinézetre is, és lehet hogy ez is számít. a granada fék és a hozzá való nyereg meg tárcsa az gyári cucc, a 2.8i caprikon is akkora volt, tehát nem idegen a kortól.
Koszi a valaszt Bogyo! Jelenleg a fekjeim teljesen gyarikusak - sima tarcsa (nem hutott), sima ATE 2 dugos fek nem hutott tarcsahoz.

Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:

Kulonben egyelore maradok azt hiszem az original look-nal, megprobalok beszerezni granadas cuccokat.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Natalie Driver Gabe »

daytona wrote:[Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:

.
Szerintem mindenképpen kell cserélni tartályt mert a gyári nem fér be a magassága miatt.
Nekem legalábbis úgy tünt.
Bár szerintem bemókolható lenne a gyárikkal is.

Ha cossi moci lenne akkor az ahoz való Cossi fékmunkahenger kellene mert azon külön van az ABS vezérlő mert külömben nem férne el a motortól.
(az a szögletes izé a munkahenger mellet.)
A sima v6 nál mindegy Melyik kerül be.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: első hűtött tárcsa.

Post by tomtom »

daytona wrote:Tegnap este voltam autozni egyet a caprival, most hogy megvan az uj karbi, kezdem vegre kielvezni a kocsit. Jobban is megy, foleg magas fordulaton. Viszont ahogy a fekre lepek, egnek all az osszes hajszalam. A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg. Megis ha a fekre lepek, olyan, mintha egy jo nagy tehenlepenyt taposnek szet a talpam alatt, a fekhatas pedig a 205-os gumikkal eleg rossz. Nem huz egyik oldalra sem a kocsi, viszont tenyleg nem bizalomgerjeszto a fekhatas. Ugyhogy eldontottem, szeretnem upgradelni a fekrendszert. Ebben szeretnek tanacsot kerni toletek. Elso korben mi mindent gyujtsek be? Koszi!

szerintem első körben állítsd be a hátsó doboknál az autómatát, lehet, hogy kicsit be van ragadva és nem követi a kopást! ha túl bent fog ettől a féked, egyrészt kisebb erőkaron rúgod a főfékhengert, másrészt nagyobb a fékrendszer reakcióideje.
a taun egy pár hete állítottam be, előtte ugyancsak fosbalépés hangulatú volt, azóta olyan , mint a beton. persze egy fékolajcserés légtelenítés is sokat számít. sőt, kifejezetten javallt. prefect capriján is csodát tett a fenti karbantartás.
szóval első körben ez majdnem ingyen van. ha akkor se tetszik, akkor nyitogasd a bukszát!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:
félreolvastál. a 24v melett csak a 24v-ből vagy tádéból való fék fér el. a sima v6 melett a főfék elférne bármelyik, csak a tartálya túl magas, azért kell másik tartály hogy ne kelljen kivágni a géptetőt... 8-)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by daytona »

Bogyo28 wrote:
daytona wrote:Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:
félreolvastál. a 24v melett csak a 24v-ből vagy tádéból való fék fér el. a sima v6 melett a főfék elférne bármelyik, csak a tartálya túl magas, azért kell másik tartály hogy ne kelljen kivágni a géptetőt... 8-)
Ok, kosz a helyreigazitast! :oops: :oops:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by daytona »

tomtom wrote:szerintem első körben állítsd be a hátsó doboknál az autómatát, lehet, hogy kicsit be van ragadva és nem követi a kopást! ha túl bent fog ettől a féked, egyrészt kisebb erőkaron rúgod a főfékhengert, másrészt nagyobb a fékrendszer reakcióideje.
a taun egy pár hete állítottam be, előtte ugyancsak fosbalépés hangulatú volt, azóta olyan , mint a beton. persze egy fékolajcserés légtelenítés is sokat számít. sőt, kifejezetten javallt. prefect capriján is csodát tett a fenti karbantartás.
szóval első körben ez majdnem ingyen van. ha akkor se tetszik, akkor nyitogasd a bukszát!
Ertem! Koszi a valaszt! Tavaly nyaron csinaltam fek generalt, felkerult a 2 kompletten felujitott, ATE pasztaval osszerakott elso nyereg, 2 uj Brembo tarcsa ill Textar betetek. Castrol fekolajat hasznaltam, termeszetesen ujat. A fofekhengerrel nem csinaltam semmit, nem folyt. Kozvetlenul azutan volt az auto rendes muszaki vizsgan, ahol a fekeket teljesen jonak iteltek a fekpadon.

Igazabol a gondom a fekkel a kovetkezo: a fekek rettento nehezkesek. A fekpedal meglehetosen kemeny, de nem fog lennt, sot ahogy ralepek, mar elkezd valamit fekezni a kocsi. A baj az, hogy nem lehet adagolni az intenzitast. Tehat, ha jobban ralepek, elvarnam hogy aranyosan erosebben is fekezzen. Ez nem tortenik meg, egy tavon a fekpedal erzeketlen. Aztan valamivel lejjebb egyszerre csak elerkezem egy masodik szintu fekhatasig, akkor mar meglehetosen taszitom a pedalt. Akkor mar olyan erzesem van, hogyha allora szeretnem fekezni a kerekeket, akkor minimum magamra kene tepnem a kormanyt.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: első hűtött tárcsa.

Post by vasparipa »

daytona wrote:...A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg....
Az nem úgy van, hogy egy zsír új szettnek kell néhány(száz) km., hogy elérje az optimális fékhatást? :roll:
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
Post Reply