Viper 1980-as 2.0 V6-osa

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Pudva »

nyujoe wrote:
Pudva wrote:
Süni wrote:Falkent felejtsd!

Mindennapi használatban pontosan egy szezont bír. Tapad mint állat (mondjuk esőben olyan mint a korcsolya), de kopik.
A Falkennel nekem is hasonlóak a tapasztalataim: tapad mint állat, de kopik minta' állat!
...francba... :roll:
Csak nem ilyet vettél? Lehet az újak már jobbak! 8-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Tibi »

Nem köll vele annyit közlekedni :-)
1980 Capri MK3
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by nyujoe »

Pudva wrote: Csak nem ilyet vettél? Lehet az újak már jobbak! 8-)
...de igen, már éppen akartam írni hogy tökjók, a "műanyag görgőkhöz" képest ezekkel mennyire másképp viselkedik az autó :-)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Pudva »

nyujoe wrote:
Pudva wrote: Csak nem ilyet vettél? Lehet az újak már jobbak! 8-)
...de igen, már éppen akartam írni hogy tökjók, a "műanyag görgőkhöz" képest ezekkel mennyire másképp viselkedik az autó :-)
Akkor a Falken-t gyártó jó munkásmérnökemberek is olvassák a fórumot, és tanulva a hibáikból kijavították a problémát! :mrgreen:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by VipeR-T »

Sziasztok! Tudom hogy egy rohadék vagyok, hogy csak akkor írok ha baj van, de ahogy egy baráom mondta, "ilyen vagyok, fogadj el". :) Szóval voltam otthon 1 napot, és azt találta ki az autó, hogy nagy gázadásra - szerintem - elfogy a benzin belőle. Nem biztos, hogy ez az ok, de a motor leáll. Pl álló helyből gyorsulok úgy keményebben, 1-2 leforog 4000-ig, a harmadik meg már előtte lehörög, és leáll a motor. Utána 2-3 indítózásra indul el. Vagy ha simán utazok, akkor 4.-ben 100 fölöt haladva szintén leáll egy idő után, tapasztalat szerint kb 80-at tud tartani tartósan. Körfogralmas csapatásnál szintén 1 kör után leáll. Esetleg ellenvélemény? Szerintem az AC lehet kehes, és nem tudja fenntartani az úszószintet. Vagy még az úszószint lehet alacsony, de ahhoz meg nem nyúlt senki jó ideje. Bár az AC-nak sem tudom, hogy mi baja lehet, amitől szállít, de keveset. Esetleg szívóági dugulás?
Meg alapból, az egész karbit levágom a motorról, mert egy fos. Csak már semmi kedvem a tervezett 2.9i konverzióhoz, mert igazából az ereje elég lenne nekem, csak ez a sok szopás idegesít, meg egy új AC meg karbi árából kb berakok egy 2.9-et, csak már nem akartam szopni ezzel az autóval vagy 5 évig. Jó, a motorhoz pont nem nyúltam hozzá eddig. Szóval nemtom mi legyen.
Ja, meg a másik, hogy egyenletes tempóval lehetetlen haladni az autóval, mert rángat mintha 2 henger menne. Gyorsításkor megy mint a veszedelem, szépen egyenletesen, nem rángat. Motorféken sincs gond. Na mindegy, el kell vinnem karbishoz, aki ért is hozzá, ahogy többen javasoltátok, csak elképesztően fos 1 hónap után 1 szabadnapon is szopni vele, és nem élvezni. De ha könnyű lenne, mindenki ilyennel járna... Szóval AC-ra mondjatok valami okosat kérlek, aztán elviszem beállíttatni esküszöm.
Attachments
602552_492921290721429_1877001792_n.jpg
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by capriv6 »

Elsző körben benya szűrő csere...
VipeR-T wrote:Sziasztok! Tudom hogy egy rohadék vagyok, hogy csak akkor írok ha baj van, de ahogy egy baráom mondta, "ilyen vagyok, fogadj el". :) Szóval voltam otthon 1 napot, és azt találta ki az autó, hogy nagy gázadásra - szerintem - elfogy a benzin belőle. Nem biztos, hogy ez az ok, de a motor leáll. Pl álló helyből gyorsulok úgy keményebben, 1-2 leforog 4000-ig, a harmadik meg már előtte lehörög, és leáll a motor. Utána 2-3 indítózásra indul el. Vagy ha simán utazok, akkor 4.-ben 100 fölöt haladva szintén leáll egy idő után, tapasztalat szerint kb 80-at tud tartani tartósan. Körfogralmas csapatásnál szintén 1 kör után leáll. Esetleg ellenvélemény? Szerintem az AC lehet kehes, és nem tudja fenntartani az úszószintet. Vagy még az úszószint lehet alacsony, de ahhoz meg nem nyúlt senki jó ideje. Bár az AC-nak sem tudom, hogy mi baja lehet, amitől szállít, de keveset. Esetleg szívóági dugulás?
Meg alapból, az egész karbit levágom a motorról, mert egy fos. Csak már semmi kedvem a tervezett 2.9i konverzióhoz, mert igazából az ereje elég lenne nekem, csak ez a sok szopás idegesít, meg egy új AC meg karbi árából kb berakok egy 2.9-et, csak már nem akartam szopni ezzel az autóval vagy 5 évig. Jó, a motorhoz pont nem nyúltam hozzá eddig. Szóval nemtom mi legyen.
Ja, meg a másik, hogy egyenletes tempóval lehetetlen haladni az autóval, mert rángat mintha 2 henger menne. Gyorsításkor megy mint a veszedelem, szépen egyenletesen, nem rángat. Motorféken sincs gond. Na mindegy, el kell vinnem karbishoz, aki ért is hozzá, ahogy többen javasoltátok, csak elképesztően fos 1 hónap után 1 szabadnapon is szopni vele, és nem élvezni. De ha könnyű lenne, mindenki ilyennel járna... Szóval AC-ra mondjatok valami okosat kérlek, aztán elviszem beállíttatni esküszöm.
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by SONI »

Elektromos gyújtás második lépcső (kb 3000.-es fordulat) el szált.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Pudva »

VipeR-T wrote:...Szóval AC-ra mondjatok valami okosat kérlek, aztán elviszem beállíttatni esküszöm.
Gyönyörű az autó 8-) Mást nem tudok mondani :oops:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Bogyo28 »

az előttem szolokhoz képes még azt tudnám javasolni, hogy fözz egy jó karbi levest. e már kidobás elött álló lábosba víz meg vízkőoldo/trisó, bele a teljesen szétszedett karbi hogy belepje a víz, és kb 2 órán át fűzni lezárva lassú tüzön. a vízkőoldó + hő + sok kis képzödő buborék szépen ki tudja pucolni a belsejét, ott is ahol nem látod/nem férsz hozzá. aztán lehet esetleg felújító szett is bele, ha rosszak a membránok. de a gyujtásod is meg kellene nézni, hátha az is bekavar.

tudod már hogy mikor jössz legközelebb? összeszedtem a cuccokat, csak nem tudom mikor vigyem muterhoz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by VipeR-T »

Hahó! No, a motorleállás oka meglett, szívóági dugulás AC előtt. Pesten kétszer szarban hagyott, megállt, de az AC szívócsövén szájjal visszafújva érezhető volt, ahogy kimegy a dugulás. Ezt még 3x eljátszotta hazafelé, úgyhogy otthon levettük a tankot, és kipucoltuk, most jónak tűnik. Hátravan még a hátsó rugók cseréje, amit sajnos BIMék csak kiszerelt rugón vállalnak, így ez most csúszik, mert nincs időm kioperálni. Illetve a részterheléses motor rángatást kell megoldanom, aztán remélhetőleg kész a vas. Kiderül. Lassan úgyis 0 km-es, még 60km, úgyhogy lassan összeállhatna :) Bogyótól lett működő ablakemelő szerkezetem is, úgyhogy az is pipa, ez úton is köszi. Viszont továbbra is keresek gyári balos tükörhöz designban passzoló jobb oldali tükröt, kívülről állíthatót. Bogyó, egyébként jól mutatott ma a bolt előtt a két kék vas, csak fotózni felejtettem el.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Bogyo28 »

VipeR-T wrote:Bogyó, egyébként jól mutatott ma a bolt előtt a két kék vas, csak fotózni felejtettem el.
azért az enyém most elég ramatyul néz ki...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Tibi »

Bogyo28 wrote:
VipeR-T wrote:Bogyó, egyébként jól mutatott ma a bolt előtt a két kék vas, csak fotózni felejtettem el.
azért az enyém most elég ramatyul néz ki...
főleg, hogy a szorgos kezek már félig el is bontották :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
Bogyo28 wrote:
VipeR-T wrote:Bogyó, egyébként jól mutatott ma a bolt előtt a két kék vas, csak fotózni felejtettem el.
azért az enyém most elég ramatyul néz ki...
főleg, hogy a szorgos kezek már félig el is bontották :mrgreen:
most kb 3 helyen parkol, de inkább 5...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by VipeR-T »

Fejlemények: mint talán ismeretes, befogtam az autót kenyérkereső autónak, ami nem kevés bonyodalmat okozott, de szerintem így lehet a leggyorsabban felszínre hozni a gyerekbetegségeit, lásd tankdugulás. A rugók miatt viszont használhatatlan volt az autó, tekintve, hogy nem rugózott a hátulja. BIM-ék, akik csinálták a rugót előzőleg, nem vállalták szereléssel együtt a műveletet, így Vörösékhez mentem az autóval. Egyelőre úgy tűnik, remek munkát végeztek, kicserélték az oda nem illő túl erős lapot, és betettek két új, sárga Konit. Egyik szemem sír, másik nevet, mert bár nem volt olcsó, de most álomszerű az autó rugózása elöl-hátul. Kicsit magas ugyan a hátulja, de ízlések és pofonok, nekem tetszik. Kép mellékelve.
Van egy új probléma azonban. Reggeli első indításkor eddig 3x csinálta, hogy lefossa magát a motor benzinnel, valahonnan a karbitól. Aztán megjavul, és nincs baj vele, nem áll le, stb. Gyanúsan egy úszónyi benzin fosódik rá azonban, úgyhogy akörül kezdek el nézelődni hétvégén. Nagyobbik baj, hogy ma reggel elkezdte locsolni magából a hűtővizet, legalábbis gondolom, hogy az, de elég olajos rozsdás retkes. Valahonnan valamelyik szíjtárcsa körül kezdődik, amit aztán a szíj fordulatszámmal arányosan egyenletesen eloszt a motortérben. Ezzel nem tudom levinni balatonra a műhelybe, úgyhogy ezt még ma este orvosolnom kell. Szóval zajlik az élet rendesen, de most már "csak" a motorral vannak problémák. Télig szeretném ha kibekkelné valahogy az autó, akkor megint le tudom támasztani pár hónapra. Ezzel kapcsolatos két kérdés, mert még nem döntöttem, mi legyen motorikusan az autóval: ez a 4 fokozatú külső kulisszás (talán type f) váltó elbírna egy 2.9i-t? A 2.9i tank mókolás nem kerülhető el egy külső elektromos AC-val? Nem tudom, nagyon gyanús a jó öreg 2.0V6, hogy komolyabb gondok lesznek vele, generálra semmiképpen nem látom érdemesnek, de tél előtt megbontani sem akarom, úgyhogy egyelőre csak a lehetőségeket mérlegelem.
Attachments
2012-07-31 17.22_.jpg
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Bogyo28 »

ha már motorcserén gondolkozol, akkor a type f is menjen a francba, kell bele a type 9. a tankmokolás az külső AC-nál is kell, hogy az AC ne szívjon levegőt kanyarba pl. elkerülni csak mini puffertartályal és 2 db AC beépítésével lehet, ezt az utat még nem nagyon választotta senki se. vízfolyásal meg nem akarlak elkeseríteni, de lehet hogy vízpumpa lesz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply