Tibi - Saabotage 2.3t

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Blant »

Azért tettem fel igy a kérdést, mert írtad a forgórész kiegyensúlyozást! Nem amiatt van (jól néznénk ki, ha nem lenne a főtengely kicentrírozva, meg ugye hogyan is? Összeraknák, megmérnék mennyit üt es hozzaszabnák a balanszot?)!
Azért van, hogy a motor robbanásaiból/sűrítéseiből adódó folyamatos Fotengely gyorsulás/lassulasból adódó rezgéseket kiküszöböljék részben kényelmi szempontból, részben azért, hogy a rázkódástól ne lazuljanak meg csavarok, stb. Minél nagyobb egy henger annál markánsabb egy robbanás (gyorsulás) és annál nagyobb a sűrítési munka (lassulás). Dízeleknél ugye különösen! Ezért van a 2.3-bán és nincs a 2.0-bán a zetecnél. Ugyanezért van a kettős tömegű és a hídrós motortartóbak, de még a hardytárcsás kardán is! Versenymotornál, ahol belenyúlsz úgyis minden verseny után nem para szerintem a csavarlazulás, a komfort nem téma! Ami érdekes lehet, az az, hogy a Lanc hogy van méretezve! A balanszok nélkül jobban rángatja majd a főláncot,terheli a feszítőt, stb szvsz!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Süni »

Blant wrote:(Tudtommal ez az Opel c20-ás blokkja, ami a 80-ás évek óta minimum létezik)
Ha így lenne, elég nagy dőreség lett volna tőlük a szíjas vezérlést átvariálni láncosra. ;)

Az egy Saab blokk. Köze nincs a GM-hez.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Blant »

Kedves Süni úr, elnézését kérem, de ez szerintem tévedés!

Módosítom fenti megjegyzésemet! SÜni úrnak igaza van!! a váltók miatt hasonló a blokk kiosztása, de valóban más!!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Tibi »

lett lendkerék !
moci02.jpg
lejött a klíma is, ebben most nem lesz :)
moci03.jpg
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Tibi »

Blant wrote:Azért tettem fel igy a kérdést, mert írtad a forgórész kiegyensúlyozást! Nem amiatt van (jól néznénk ki, ha nem lenne a főtengely kicentrírozva, meg ugye hogyan is? Összeraknák, megmérnék mennyit üt es hozzaszabnák a balanszot?)!
Azért van, hogy a motor robbanásaiból/sűrítéseiből adódó folyamatos Fotengely gyorsulás/lassulasból adódó rezgéseket kiküszöböljék részben kényelmi szempontból, részben azért, hogy a rázkódástól ne lazuljanak meg csavarok, stb. Minél nagyobb egy henger annál markánsabb egy robbanás (gyorsulás) és annál nagyobb a sűrítési munka (lassulás). Dízeleknél ugye különösen! Ezért van a 2.3-bán és nincs a 2.0-bán a zetecnél. Ugyanezért van a kettős tömegű és a hídrós motortartóbak, de még a hardytárcsás kardán is! Versenymotornál, ahol belenyúlsz úgyis minden verseny után nem para szerintem a csavarlazulás, a komfort nem téma! Ami érdekes lehet, az az, hogy a Lanc hogy van méretezve! A balanszok nélkül jobban rángatja majd a főláncot,terheli a feszítőt, stb szvsz!
Értem amit mond az úr és jó is, hogy bekapcsolódtál a dologba.
1980 Capri MK3
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by daytona »

A balansztengely mindenkepp kiegyensulyozo szerepe miatt kerul beepitesre, csak az nem mindegy, hogy melyik eroket egyensulyozza ki. A motor jarasa kozben kialakulnak elsodleges, masodlagos.....stb stb tomegerok. Paros hengerszamnal illetve jo hengerszogelesnel az elsodleges tomegerok automatikusan kiegyensulyozodnak (egy dugattyu-hajtokar felfele mozgasa kiegyensulyozza a mellette levo dugattyu-hajtokar lefele mozgasat). Ilyen esetekben nem szukseges balansztengely beepitese, kizarolag kenyelmi okokbol epitik be, pl. beka scorpio 2.3. A 3 vagy 5 hengeres motoroknal elkerulhetetlen a balansztengely, de vannak olyan paros hengerszamu motorok, ahol a szogeles miatt megis kialakulnak elsodleges tomegerok, es azokat ki kell egyenliteni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Tibi »

Jó eséllyel az fog történni ha odavannak a kiegyensúlyozón a lánckerekek és a lánc akkor meg fogjuk tudni mennyire ráz anélkül a motor. :shock: :mrgreen:

Kb ötszáz forum topik szól erről a témáról és az az általános vélekedés, hogy napi autóból nem ajánlott száműzni. Két - három ok miatt szedik ki általában :

- gyorsabban felpörög a motor tőle, ehhez számos esetben tartozik seggel történt mérés :mrgreen:
- mocskosul drága a cucc ha megkopik a lánc és a kerekek
- megelőzvén a láncszakadást

Írták ezt olyanok is akik komoly autót építettek és olyanok is akik csak kiiktatták mert az trendi. Egyelőre ez még a jövő zenéje, ha valakinek van a konkrét példányhoz kapcsolódó infója azt szívesen fogadom.

A következő lépésként a váltó+kardán kérdést kellene rendeznem, mert kellene egy próbát csinálni, hogy mi minek van útban. hátrafelé álló szívósor és turbo valamint majdnem középen púpos olajteknő. Döntve vagy állítva kerül be a moci és hasonlók ...
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Blant »

Próbálok közben omega váltót szerezni! Ha netán sikerül, szólok!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Tibi »

Blant wrote:Próbálok közben omega váltót szerezni! Ha netán sikerül, szólok!
köszi de mindenképpen egyeztessünk mielőtt pénzt adsz érte, gondolom nem kell otthonra dísznek :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Blant »

Félreértettél :) Nyilván én vagyok beszedhibas! Ingyen igyekszem váltót keresni kölcsönbe, felprobalas celjabol :) :drive:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Tibi »

Blant wrote:Félreértettél :) Nyilván én vagyok beszedhibas! Ingyen igyekszem váltót keresni kölcsönbe, felprobalas celjabol :) :drive:
köszi szépen
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Tibi »

sok minden nem történt azt leszámítva, hogy lett egy komplett vezérlés szett. Most át kellene állnom olyan melókra amihez nem kell píz, pl drótkefézés :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by daytona »

Mindent bele :mrgreen:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Tibi »

b234timing.jpg
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Post by Blant »

Nagyon komoly a cucc!!! Honnan lőtted? Gyári, vagy utángyártott? :metla:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Post Reply