Page 1 of 2

Taunus P5 1965

Posted: Tue Jan 07, 2014 1:26 pm
by uber
Szóval, mostanában nagyon megfogott a P5 Taunus formája, meg a kormányváltó, egybeülés is. Meg is néztem itt Debrecenben egyet, de elég hulla volt. Elkezdtem keresgélni, Caprikat is néztem, és így jutottam el erre a fórumra.
Ezután elmentem Budapestre néhány napja, és megvettem a kocsit. Még nincs nálam sajnos, de alig várom már, hogy itt legyen. :-) Nagyon régóta áll, utolsó műszaki vizsga 1983-ban volt rajta.
Kicsit rosszabbul néz ki már, mint a képeken volt, de nem reménytelen a helyzet.
Nem olyan rossz a karosszéria, néhány rohadás van rajta, ajtók szélei, csomagtérajtó, két első taposó, meg pár folt. Ezen kívül felületi korrózió van. Meg ami előjön majd bontás közben. :-D Le lett kenve valami cuccal, ez volt a szerencséje, és nem rohadt szét.
A motorja sajnos nem forog. V4 1500 ccm, 60 LE, dinamós, 6 voltos.
A kárpit hibátlan, előző tulaj kárpitos volt, és megcsinálta.
Teljesen hiánytalan, így szerencsére nem kell vadászni majd az alkatrészeket E-bayen, meg itt-ott, sőt kaptam hozzá kb egy fél autót alkatszésznek.
Ez lesz a második autó, amit újjáépítek, tavaly egy Datsun Sunny Coupet csináltam. Ha esetleg érdekel titeket, arról is tehetek fel képeket.
Amint itt lesz a Ford, beizzítom a fényképezőgépet, és teszek fel több képet róla.
A terv az, hogy jövő ilyenkor már új külsővel, gyönyörűen helyrehozva fogja gyűrni az aszfaltot :-)

Re: Taunus P5 1965

Posted: Tue Jan 07, 2014 5:36 pm
by Bogyo28
kitartást!!! ha végképp meghalt a motorja, van elrakott tarcsi v4-em meg pár cucc hozzá ha kell.

Re: Taunus P5 1965

Posted: Wed Jan 08, 2014 1:00 pm
by Pudva
Hello,
Akkor úgy érzem jó kezekbe került a VAS! 8-)
Az a Datsun Sunny Coupe engem érdekelne, úgyhogy arról is jöhetnek képek, Köszi.

Re: Taunus P5 1965

Posted: Wed Jan 08, 2014 9:04 pm
by uber
Bogyo28 wrote:kitartást!!! ha végképp meghalt a motorja, van elrakott tarcsi v4-em meg pár cucc hozzá ha kell.
Elvileg minden évben át volt forgatva, hátha nincs nagy gondja. Ha esedékes lesz, szólok mindenképp.
A képek a Datsunról:

Re: Taunus P5 1965

Posted: Wed Jan 08, 2014 9:14 pm
by uber
A kasztnija szita volt teljesen, nem volt ép elem szinte rajta. A belseje is romokban. Egyedül a motorba nem lett nyúlva, az nagyon pöpec, kivéve, hogy most karburálási gondokkal kűzdök kicsit, mert a gyári karburátor helyett egy Weber DIR van fent, egyelőre még nem sikerült teljesen belőni.
A motor 1.5 gyárilag 65 LE, hátsó hajtás. A kocsi 800 kg, tehát ahhoz képest nem olyan gyenge a motor. Persze lehetne erősebb, olyan 90 lóerő körüli teljesítményt ki szeretnék hozni belőle, úgy hogy szépen autózható maradjon.

Re: Taunus P5 1965

Posted: Wed Jan 08, 2014 10:10 pm
by Pudva
Ez igen! szép munka, van embered aki tud segíteni a karburátor állításban?
Geree eléggé otthon van a témában, ha gondolod vedd fel vele a kapcsolatot.

A pályás képen mögötted jövő kék kombit Sierrát is ismerjük ám :lol:
Ez mikori gyártású mármint a Datsun?

Re: Taunus P5 1965

Posted: Wed Jan 08, 2014 11:20 pm
by uber
Ő még fiatal, 1979-es :-)
Sajnos nem ismerek senkit, aki tudna segíteni benne.
Geree, ő az a Geree, akinek a weboldala is van?
Igazából az a baj ezzel a karbival, hogy túl nagy a torokátmérője szerintem. Habár gyárilag 1.3-ra szerelték úgy tudom. A gyári egy kis Hitachi, kéttorkú, 26, 28-as torokátmérőkkel. Ez a Weber pedig 32, 32. Külföldi fórumokon mindenki ajánlja a cserét, mert sokkal erősebb lesz tőle a széria motor. Ez igaz is, be lehet fúvókázni, hogy menjen, mint a barom, csak akkor benyeli a 13 litert is. Erről viszont nem esik szó sehol.
Persze gondoltam én, hogy többet kell adni neki, de nem kéne ennyire túlfogyasszon.
Normál fogyasztásnál (ami 2 literrel még mindig több, mint a sajátjával) nem meg olyan jól.
Az lenne a legjobb, ha szélessávú lambda szondával rá tudnánk mérni, hogy milyen fordulaton milyen a keverék. Most így érzésre úgy tűnik, hogy kis gyorsításnál, alacsony fordulaton jón, padlógáznál kicsit gondolkozik, de utána elindul, viszont félgázas gyorsítással csak hörög, alig akar gyorsulni. Nyilván ez is befolyásolja a fogyasztás többletet, hogy ha normálisan akarok felgyorsulni, akkor nagy gázt kell nyomjak.
Szerintem megkeresem Geree-t, hátha tud valami tanácsot adni.

A fől cél majd az lenne, hogy ha elindul a motorprojekt, egy nagyköbcentis sportmotor karburátorjait tenni fel rá. Sokkal jobban tetszenek azok a megoldások, és egyszerűbbnek is tűnik a dolog. Persze annak is megvannak a hátrányai ugye, szívócsonk készítés, szinkronizálás, alkatrész, fúvóka beszerzés nehézségei, és azt még most, gyári motorra fölösleges lenne feltenni.
Idénre terveztem ezt, de most, hogy jön a Taunus, valószínüleg eltolódik majd.

Re: Taunus P5 1965

Posted: Thu Jan 09, 2014 12:45 am
by Töcs
Szép a Datsun!

Taunust is sportosabbra szeretnéd vagy olyan "nagypapósra" ami persze ugyanolyan fasza hisz taunus :mrgreen: ?

Re: Taunus P5 1965

Posted: Thu Jan 09, 2014 10:02 am
by Geree
uber wrote:Sajnos nem ismerek senkit, aki tudna segíteni benne.
Geree, ő az a Geree, akinek a weboldala is van?
Igazából az a baj ezzel a karbival, hogy túl nagy a torokátmérője szerintem. Habár gyárilag 1.3-ra szerelték úgy tudom. A gyári egy kis Hitachi, kéttorkú, 26, 28-as torokátmérőkkel. Ez a Weber pedig 32, 32. Külföldi fórumokon mindenki ajánlja a cserét, mert sokkal erősebb lesz tőle a széria motor. Ez igaz is, be lehet fúvókázni, hogy menjen, mint a barom, csak akkor benyeli a 13 litert is. Erről viszont nem esik szó sehol.
Persze gondoltam én, hogy többet kell adni neki, de nem kéne ennyire túlfogyasszon.
Normál fogyasztásnál (ami 2 literrel még mindig több, mint a sajátjával) nem meg olyan jól.
Az lenne a legjobb, ha szélessávú lambda szondával rá tudnánk mérni, hogy milyen fordulaton milyen a keverék. Most így érzésre úgy tűnik, hogy kis gyorsításnál, alacsony fordulaton jón, padlógáznál kicsit gondolkozik, de utána elindul, viszont félgázas gyorsítással csak hörög, alig akar gyorsulni. Nyilván ez is befolyásolja a fogyasztás többletet, hogy ha normálisan akarok felgyorsulni, akkor nagy gázt kell nyomjak.
Szerintem megkeresem Geree-t, hátha tud valami tanácsot adni.

A fől cél majd az lenne, hogy ha elindul a motorprojekt, egy nagyköbcentis sportmotor karburátorjait tenni fel rá. Sokkal jobban tetszenek azok a megoldások, és egyszerűbbnek is tűnik a dolog. Persze annak is megvannak a hátrányai ugye, szívócsonk készítés, szinkronizálás, alkatrész, fúvóka beszerzés nehézségei, és azt még most, gyári motorra fölösleges lenne feltenni.
Idénre terveztem ezt, de most, hogy jön a Taunus, valószínüleg eltolódik majd.
Szia,

Gyanítom, rólam van szó. Legalábbis Adam kollega engem riadóztatott... :lol:
Nagyon tetszik a Datsun, pont az a stílus, amit a japán autókban nagyon kedvelek. :-D

A karburátorról. Az alapjaiban hülyeség, hogy a 32/32-es túl nagy lenne a 26/28-ashoz
képest. Ha felteszel egy ikerkarbi-párost, vagy egy motorkarbisort, ahol hengerenként
minimum 32-es a fojtószelep, de Weber esetében nem könnyű 40-esnél kisebbet
találni, ez belátható. A 32/32-es Weberrel nagyon szépen kell tegye a dolgát, már csak
azért is, mert a DIR is progresszív és nem ikerkarburátor. Tehát kis terhelésen csak az
első torok működik. Ha nem teszi a dolgát, akkor vagy működésbéli problémák vannak
vele, vagyis tömítés, membrán, deformáció, repedés (bár ez utóbbi azért nem jellemző),
vagy ami sokkal valószínűbb, hogy a fúvókázás és egyébb beállítás nem stimmel a
motor kívánalmaihoz.

A félgázas gyorsulásmentes hörgés a terhelésre túlszegényedő keverék jele, vagyis
esélyes, hogy túl nagy az első torok féklevegő-fúvókája. De az is ugyanilyen tünetet
produkál, ha nem működik, leragadt a teljesítményszelep vagy eldugult annak a fúvókája.

Meg lehet próbálni műszer nélkül tuningolni, de érzésre nem sok különbséget fogsz
érezni egy lambda=1 és egy lambda=0,7 között, csak a fogyasztás ugrik meg literekkel.
Pláne úgy, hogy részterheléses keveréket kell beállítani, nem a padlógázast, így pedig
emberfia meg nem mondja, hogy egyenletes 100-nál mennyire erős az autó, vagyis kb.
hol van a keverék.

Ha azt akarod, hogy országúton 6-ossal kezdődjön a fogyasztás, de gázra dinamikusabb
és padlógázon erősebb legyen, mint a gyári, akkor az csak szélessávú szondával való
fúvókázással érhető el - meg egy erre szánt egynapnyi autókázással. És persze sok
fúvókával...

A teljesítmény kérdésében pedig ezzel a konfiggal felejtsd el a 90 lóerőt. Ez másfélszerese
a gyárinak, és mivel sem a nyomaték, sem pedig a fordulatszám nem emelkedik a karbi-
csere végett ilyen mértékben, ezért mitől emelkedne a teljesítmény 90 lóerő körülire.
De mivel a karburátor összkeresztmetszete padlógázon közel 40%-kal nagyobb, ez azért
ebben az üzemállapotban határozott plusz formájában jelentkezik.

Ha érdekes vagy aktuális a dolog, akkor keress nyugodtan, megtalálsz...

u.i.: Ja, és ha a Hitachi-t még nem dobtad el túl messzire, akkor ne is tedd, pls.
Volna valaki, akinek lehet, hogy szüksége lenne rá...

Re: Taunus P5 1965

Posted: Thu Jan 09, 2014 12:22 pm
by Pudva
uber wrote:...Geree, akinek a weboldala is van?...
Geree wrote:..Ha érdekes vagy aktuális a dolog, akkor keress nyugodtan, megtalálsz...
Szerintem Ő az a Geree akit keresel :mrgreen:

Re: Taunus P5 1965

Posted: Thu Jan 09, 2014 1:23 pm
by uber
Töcs wrote:Szép a Datsun!

Taunust is sportosabbra szeretnéd vagy olyan "nagypapósra" ami persze ugyanolyan fasza hisz taunus :mrgreen: ?
Nem, a Taunust meghagynám gyári jellegűnek, amolyan low rider-nek. OT-n is gondolkozok, de ahhoz előbb látni kellene jobban, meg hogy milyen lesz bontás után (nem valószínű, hogy az lesz). Az csak arra lenne, hogy beül az ember napsütésben, aztán szarik a világra :-)

Re: Taunus P5 1965

Posted: Thu Jan 09, 2014 1:49 pm
by uber
Geree wrote:
Gyanítom, rólam van szó. Legalábbis Adam kollega engem riadóztatott... :lol:
Nagyon tetszik a Datsun, pont az a stílus, amit a japán autókban nagyon kedvelek. :-D
Szia, írtam neked PM-et.

Re: Taunus P5 1965

Posted: Mon Feb 03, 2014 1:58 pm
by uber
Nos megjött az autó, de sajnos nem abban a formában, ami örömre adhatna okot. Út közben sajnos árkot fogtak vele.
Tetőnek annyi, üvegek kitörtek. Az egyik küszöb is kiszakadt előlről, meg a vezető oldalon a hátsó ablak alatt is nagyon megnyomódott.
Nem hiszem, hogy helyreállítható lenne másik karosszéria, vagy tető nélkül, így tanácsot kérnék tőletek, hogy nektek mi a vélemyényetek.
Ha esetleg valaki tud egy karosszériát hozzá, vagy bármilyen roncsot, külön ajtókat, üvegeket, tetőt, bármit, szóljon légyszi.

Re: Taunus P5 1965

Posted: Mon Feb 03, 2014 4:17 pm
by Tibi
:shock: ez elég sajnálatos. :cry: nem erre számítottam amikor megnyitottam a topikot.

Gondolod, hogy menthető ez még így, hogy kb minden méret elment rajta ? Nem genyó akarok lenni de lehet el kell engedni a kezét. Vagy tényleg ha lenne másik a jobb állapotú dolgokból kiegészíteni. :-(

Re: Taunus P5 1965

Posted: Mon Feb 03, 2014 4:21 pm
by tomtom
részvétem... :smt022