Taunus P5 1965

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderátorok: SONI, Pudva, Bogyo28

uber
csúcsnigger
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: kedd dec. 31, 2013 12:29 pm

Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: uber » kedd jan. 07, 2014 1:26 pm

Szóval, mostanában nagyon megfogott a P5 Taunus formája, meg a kormányváltó, egybeülés is. Meg is néztem itt Debrecenben egyet, de elég hulla volt. Elkezdtem keresgélni, Caprikat is néztem, és így jutottam el erre a fórumra.
Ezután elmentem Budapestre néhány napja, és megvettem a kocsit. Még nincs nálam sajnos, de alig várom már, hogy itt legyen. :-) Nagyon régóta áll, utolsó műszaki vizsga 1983-ban volt rajta.
Kicsit rosszabbul néz ki már, mint a képeken volt, de nem reménytelen a helyzet.
Nem olyan rossz a karosszéria, néhány rohadás van rajta, ajtók szélei, csomagtérajtó, két első taposó, meg pár folt. Ezen kívül felületi korrózió van. Meg ami előjön majd bontás közben. :-D Le lett kenve valami cuccal, ez volt a szerencséje, és nem rohadt szét.
A motorja sajnos nem forog. V4 1500 ccm, 60 LE, dinamós, 6 voltos.
A kárpit hibátlan, előző tulaj kárpitos volt, és megcsinálta.
Teljesen hiánytalan, így szerencsére nem kell vadászni majd az alkatrészeket E-bayen, meg itt-ott, sőt kaptam hozzá kb egy fél autót alkatszésznek.
Ez lesz a második autó, amit újjáépítek, tavaly egy Datsun Sunny Coupet csináltam. Ha esetleg érdekel titeket, arról is tehetek fel képeket.
Amint itt lesz a Ford, beizzítom a fényképezőgépet, és teszek fel több képet róla.
A terv az, hogy jövő ilyenkor már új külsővel, gyönyörűen helyrehozva fogja gyűrni az aszfaltot :-)
Csatolmányok
20140104_134834.jpg
Taunus
20140104_134844.jpg

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » kedd jan. 07, 2014 5:36 pm

kitartást!!! ha végképp meghalt a motorja, van elrakott tarcsi v4-em meg pár cucc hozzá ha kell.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 2546
Csatlakozott: hétf. feb. 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Nyóc + a Tizenhárom
Kapcsolat:

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: Pudva » szer. jan. 08, 2014 1:00 pm

Hello,
Akkor úgy érzem jó kezekbe került a VAS! 8-)
Az a Datsun Sunny Coupe engem érdekelne, úgyhogy arról is jöhetnek képek, Köszi.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.

uber
csúcsnigger
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: kedd dec. 31, 2013 12:29 pm

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: uber » szer. jan. 08, 2014 9:04 pm

Bogyo28 írta:kitartást!!! ha végképp meghalt a motorja, van elrakott tarcsi v4-em meg pár cucc hozzá ha kell.
Elvileg minden évben át volt forgatva, hátha nincs nagy gondja. Ha esedékes lesz, szólok mindenképp.
A képek a Datsunról:
Csatolmányok
P28-03-12_14.01[1].jpg
P31-05-12_18.25.jpg
P31-05-12_18.26[2].jpg
P22-08-12_15.17[4].jpg
P16-09-12_18.19[2].jpg
20130406_150217.jpg
20130406_150235.jpg
20121005_161453.jpg
20130606_162851.jpg

uber
csúcsnigger
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: kedd dec. 31, 2013 12:29 pm

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: uber » szer. jan. 08, 2014 9:14 pm

A kasztnija szita volt teljesen, nem volt ép elem szinte rajta. A belseje is romokban. Egyedül a motorba nem lett nyúlva, az nagyon pöpec, kivéve, hogy most karburálási gondokkal kűzdök kicsit, mert a gyári karburátor helyett egy Weber DIR van fent, egyelőre még nem sikerült teljesen belőni.
A motor 1.5 gyárilag 65 LE, hátsó hajtás. A kocsi 800 kg, tehát ahhoz képest nem olyan gyenge a motor. Persze lehetne erősebb, olyan 90 lóerő körüli teljesítményt ki szeretnék hozni belőle, úgy hogy szépen autózható maradjon.
Csatolmányok
1381186_654852727867419_1007204305_n.jpg
20121119_091855 másolata.jpg

Avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 2546
Csatlakozott: hétf. feb. 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Nyóc + a Tizenhárom
Kapcsolat:

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: Pudva » szer. jan. 08, 2014 10:10 pm

Ez igen! szép munka, van embered aki tud segíteni a karburátor állításban?
Geree eléggé otthon van a témában, ha gondolod vedd fel vele a kapcsolatot.

A pályás képen mögötted jövő kék kombit Sierrát is ismerjük ám :lol:
Ez mikori gyártású mármint a Datsun?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.

uber
csúcsnigger
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: kedd dec. 31, 2013 12:29 pm

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: uber » szer. jan. 08, 2014 11:20 pm

Ő még fiatal, 1979-es :-)
Sajnos nem ismerek senkit, aki tudna segíteni benne.
Geree, ő az a Geree, akinek a weboldala is van?
Igazából az a baj ezzel a karbival, hogy túl nagy a torokátmérője szerintem. Habár gyárilag 1.3-ra szerelték úgy tudom. A gyári egy kis Hitachi, kéttorkú, 26, 28-as torokátmérőkkel. Ez a Weber pedig 32, 32. Külföldi fórumokon mindenki ajánlja a cserét, mert sokkal erősebb lesz tőle a széria motor. Ez igaz is, be lehet fúvókázni, hogy menjen, mint a barom, csak akkor benyeli a 13 litert is. Erről viszont nem esik szó sehol.
Persze gondoltam én, hogy többet kell adni neki, de nem kéne ennyire túlfogyasszon.
Normál fogyasztásnál (ami 2 literrel még mindig több, mint a sajátjával) nem meg olyan jól.
Az lenne a legjobb, ha szélessávú lambda szondával rá tudnánk mérni, hogy milyen fordulaton milyen a keverék. Most így érzésre úgy tűnik, hogy kis gyorsításnál, alacsony fordulaton jón, padlógáznál kicsit gondolkozik, de utána elindul, viszont félgázas gyorsítással csak hörög, alig akar gyorsulni. Nyilván ez is befolyásolja a fogyasztás többletet, hogy ha normálisan akarok felgyorsulni, akkor nagy gázt kell nyomjak.
Szerintem megkeresem Geree-t, hátha tud valami tanácsot adni.

A fől cél majd az lenne, hogy ha elindul a motorprojekt, egy nagyköbcentis sportmotor karburátorjait tenni fel rá. Sokkal jobban tetszenek azok a megoldások, és egyszerűbbnek is tűnik a dolog. Persze annak is megvannak a hátrányai ugye, szívócsonk készítés, szinkronizálás, alkatrész, fúvóka beszerzés nehézségei, és azt még most, gyári motorra fölösleges lenne feltenni.
Idénre terveztem ezt, de most, hogy jön a Taunus, valószínüleg eltolódik majd.

Avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: hétf. jún. 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: Töcs » csüt. jan. 09, 2014 12:45 am

Szép a Datsun!

Taunust is sportosabbra szeretnéd vagy olyan "nagypapósra" ami persze ugyanolyan fasza hisz taunus :mrgreen: ?
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0

Avatar
Geree
szerszámadogató
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: pén. szept. 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: Geree » csüt. jan. 09, 2014 10:02 am

uber írta:Sajnos nem ismerek senkit, aki tudna segíteni benne.
Geree, ő az a Geree, akinek a weboldala is van?
Igazából az a baj ezzel a karbival, hogy túl nagy a torokátmérője szerintem. Habár gyárilag 1.3-ra szerelték úgy tudom. A gyári egy kis Hitachi, kéttorkú, 26, 28-as torokátmérőkkel. Ez a Weber pedig 32, 32. Külföldi fórumokon mindenki ajánlja a cserét, mert sokkal erősebb lesz tőle a széria motor. Ez igaz is, be lehet fúvókázni, hogy menjen, mint a barom, csak akkor benyeli a 13 litert is. Erről viszont nem esik szó sehol.
Persze gondoltam én, hogy többet kell adni neki, de nem kéne ennyire túlfogyasszon.
Normál fogyasztásnál (ami 2 literrel még mindig több, mint a sajátjával) nem meg olyan jól.
Az lenne a legjobb, ha szélessávú lambda szondával rá tudnánk mérni, hogy milyen fordulaton milyen a keverék. Most így érzésre úgy tűnik, hogy kis gyorsításnál, alacsony fordulaton jón, padlógáznál kicsit gondolkozik, de utána elindul, viszont félgázas gyorsítással csak hörög, alig akar gyorsulni. Nyilván ez is befolyásolja a fogyasztás többletet, hogy ha normálisan akarok felgyorsulni, akkor nagy gázt kell nyomjak.
Szerintem megkeresem Geree-t, hátha tud valami tanácsot adni.

A fől cél majd az lenne, hogy ha elindul a motorprojekt, egy nagyköbcentis sportmotor karburátorjait tenni fel rá. Sokkal jobban tetszenek azok a megoldások, és egyszerűbbnek is tűnik a dolog. Persze annak is megvannak a hátrányai ugye, szívócsonk készítés, szinkronizálás, alkatrész, fúvóka beszerzés nehézségei, és azt még most, gyári motorra fölösleges lenne feltenni.
Idénre terveztem ezt, de most, hogy jön a Taunus, valószínüleg eltolódik majd.
Szia,

Gyanítom, rólam van szó. Legalábbis Adam kollega engem riadóztatott... :lol:
Nagyon tetszik a Datsun, pont az a stílus, amit a japán autókban nagyon kedvelek. :-D

A karburátorról. Az alapjaiban hülyeség, hogy a 32/32-es túl nagy lenne a 26/28-ashoz
képest. Ha felteszel egy ikerkarbi-párost, vagy egy motorkarbisort, ahol hengerenként
minimum 32-es a fojtószelep, de Weber esetében nem könnyű 40-esnél kisebbet
találni, ez belátható. A 32/32-es Weberrel nagyon szépen kell tegye a dolgát, már csak
azért is, mert a DIR is progresszív és nem ikerkarburátor. Tehát kis terhelésen csak az
első torok működik. Ha nem teszi a dolgát, akkor vagy működésbéli problémák vannak
vele, vagyis tömítés, membrán, deformáció, repedés (bár ez utóbbi azért nem jellemző),
vagy ami sokkal valószínűbb, hogy a fúvókázás és egyébb beállítás nem stimmel a
motor kívánalmaihoz.

A félgázas gyorsulásmentes hörgés a terhelésre túlszegényedő keverék jele, vagyis
esélyes, hogy túl nagy az első torok féklevegő-fúvókája. De az is ugyanilyen tünetet
produkál, ha nem működik, leragadt a teljesítményszelep vagy eldugult annak a fúvókája.

Meg lehet próbálni műszer nélkül tuningolni, de érzésre nem sok különbséget fogsz
érezni egy lambda=1 és egy lambda=0,7 között, csak a fogyasztás ugrik meg literekkel.
Pláne úgy, hogy részterheléses keveréket kell beállítani, nem a padlógázast, így pedig
emberfia meg nem mondja, hogy egyenletes 100-nál mennyire erős az autó, vagyis kb.
hol van a keverék.

Ha azt akarod, hogy országúton 6-ossal kezdődjön a fogyasztás, de gázra dinamikusabb
és padlógázon erősebb legyen, mint a gyári, akkor az csak szélessávú szondával való
fúvókázással érhető el - meg egy erre szánt egynapnyi autókázással. És persze sok
fúvókával...

A teljesítmény kérdésében pedig ezzel a konfiggal felejtsd el a 90 lóerőt. Ez másfélszerese
a gyárinak, és mivel sem a nyomaték, sem pedig a fordulatszám nem emelkedik a karbi-
csere végett ilyen mértékben, ezért mitől emelkedne a teljesítmény 90 lóerő körülire.
De mivel a karburátor összkeresztmetszete padlógázon közel 40%-kal nagyobb, ez azért
ebben az üzemállapotban határozott plusz formájában jelentkezik.

Ha érdekes vagy aktuális a dolog, akkor keress nyugodtan, megtalálsz...

u.i.: Ja, és ha a Hitachi-t még nem dobtad el túl messzire, akkor ne is tedd, pls.
Volna valaki, akinek lehet, hogy szüksége lenne rá...

Avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 2546
Csatlakozott: hétf. feb. 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Nyóc + a Tizenhárom
Kapcsolat:

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: Pudva » csüt. jan. 09, 2014 12:22 pm

uber írta:...Geree, akinek a weboldala is van?...
Geree írta:..Ha érdekes vagy aktuális a dolog, akkor keress nyugodtan, megtalálsz...
Szerintem Ő az a Geree akit keresel :mrgreen:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.

uber
csúcsnigger
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: kedd dec. 31, 2013 12:29 pm

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: uber » csüt. jan. 09, 2014 1:23 pm

Töcs írta:Szép a Datsun!

Taunust is sportosabbra szeretnéd vagy olyan "nagypapósra" ami persze ugyanolyan fasza hisz taunus :mrgreen: ?
Nem, a Taunust meghagynám gyári jellegűnek, amolyan low rider-nek. OT-n is gondolkozok, de ahhoz előbb látni kellene jobban, meg hogy milyen lesz bontás után (nem valószínű, hogy az lesz). Az csak arra lenne, hogy beül az ember napsütésben, aztán szarik a világra :-)

uber
csúcsnigger
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: kedd dec. 31, 2013 12:29 pm

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: uber » csüt. jan. 09, 2014 1:49 pm

Geree írta:
Gyanítom, rólam van szó. Legalábbis Adam kollega engem riadóztatott... :lol:
Nagyon tetszik a Datsun, pont az a stílus, amit a japán autókban nagyon kedvelek. :-D
Szia, írtam neked PM-et.

uber
csúcsnigger
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: kedd dec. 31, 2013 12:29 pm

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: uber » hétf. feb. 03, 2014 1:58 pm

Nos megjött az autó, de sajnos nem abban a formában, ami örömre adhatna okot. Út közben sajnos árkot fogtak vele.
Tetőnek annyi, üvegek kitörtek. Az egyik küszöb is kiszakadt előlről, meg a vezető oldalon a hátsó ablak alatt is nagyon megnyomódott.
Nem hiszem, hogy helyreállítható lenne másik karosszéria, vagy tető nélkül, így tanácsot kérnék tőletek, hogy nektek mi a vélemyényetek.
Ha esetleg valaki tud egy karosszériát hozzá, vagy bármilyen roncsot, külön ajtókat, üvegeket, tetőt, bármit, szóljon légyszi.
Csatolmányok
20140203_103816.jpg
20140203_103829.jpg
20140203_103838.jpg
20140203_103850.jpg
20140203_104720.jpg
20140203_104728.jpg
20140203_104735.jpg

Avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4408
Csatlakozott: kedd máj. 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Miskolc - Bp
Kapcsolat:

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: Tibi » hétf. feb. 03, 2014 4:17 pm

:shock: ez elég sajnálatos. :cry: nem erre számítottam amikor megnyitottam a topikot.

Gondolod, hogy menthető ez még így, hogy kb minden méret elment rajta ? Nem genyó akarok lenni de lehet el kell engedni a kezét. Vagy tényleg ha lenne másik a jobb állapotú dolgokból kiegészíteni. :-(
1980 Capri MK3

Avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: kedd jan. 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Taunus P5 1965

Hozzászólás Szerző: tomtom » hétf. feb. 03, 2014 4:21 pm

részvétem... :smt022
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT

Válasz küldése