Poroszka

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

Én meg úgy értettem hogy a v motoros nyelestengelyt rakta vissza a soros váltóhoz akkor semmi különbség nincs az eredetihez képest csak a fordított tárcsa .Nem jól értettem ?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Én meg úgy értettem hogy a v motoros nyelestengelyt rakta vissza a soros váltóhoz akkor semmi különbség nincs az eredetihez képest csak a fordított tárcsa .Nem jól értettem ?
igaziból nem tudom, lehet én értettem félre. annó Papinál volt egy olyan type-9 váltó, aminek hátrébb kezdödött a ricnis része, lehet az is így készült. Meg amikor Faternak raktuk fel a dieselt a pinot mőgé, ott le kellett szedni aricnis részből, mert máshová esett mint ahogy a soros megkívánta volna.

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... length.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

kérdésem: a sorosból átmentett nyelestengely elér a főtengely végében lévő csapágyig?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Bogyó, ez a kép nagyon jó. :-D

Szóval a sor4 váltó ment fel, a V6 nyelestengelyével (mindkettő 18 fogas volt), és a V6 hosszú 116 mm inputshaftjával. Viszont ez valahogy belelógott a kuplungtárcsába. No most nem szedem le centivel megméricskélni, mert egy péntek este 10 körül emeltük bele és már az is öröm volt, hogy bement és jár.

A régi váltót is összeraknám, ehhez keresek 18 fogas V6 nyelestengelyt önmagában, ha van valakinek.

Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.

Köszönet!
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó. :-D

Szóval a sor4 váltó ment fel, a V6 nyelestengelyével (mindkettő 18 fogas volt), és a V6 hosszú 116 mm inputshaftjával. Viszont ez valahogy belelógott a kuplungtárcsába. No most nem szedem le centivel megméricskélni, mert egy péntek este 10 körül emeltük bele és már az is öröm volt, hogy bement és jár.

A régi váltót is összeraknám, ehhez keresek 18 fogas V6 nyelestengelyt önmagában, ha van valakinek.

Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.

Köszönet!
Figyelj ,amit leírtál az szerint nem lehet ilyen bibi ,nem változott sem nyelestengely hossz ,sem hosszabb nem lett a kinyomócsapágy vezető hüvely ,csak a fordítva betett tárcsa redukálhatja azt hogy ( véleményem szerint kinyomáskor belenyomod a kinyomócsapággyal a szerkezet lamelláit a tárcsa agyrészébe )valami is beleérjen a tárcsába .Légy szives írd jobban körbe mi történik ,és mikor .
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

White Shark wrote:
paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó. :-D

Szóval a sor4 váltó ment fel, a V6 nyelestengelyével (mindkettő 18 fogas volt), és a V6 hosszú 116 mm inputshaftjával. Viszont ez valahogy belelógott a kuplungtárcsába. No most nem szedem le centivel megméricskélni, mert egy péntek este 10 körül emeltük bele és már az is öröm volt, hogy bement és jár.

A régi váltót is összeraknám, ehhez keresek 18 fogas V6 nyelestengelyt önmagában, ha van valakinek.

Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.

Köszönet!
Figyelj ,amit leírtál az szerint nem lehet ilyen bibi ,nem változott sem nyelestengely hossz ,sem hosszabb nem lett a kinyomócsapágy vezető hüvely ,csak a fordítva betett tárcsa redukálhatja azt hogy ( véleményem szerint kinyomáskor belenyomod a kinyomócsapággyal a szerkezet lamelláit a tárcsa agyrészébe )valami is beleérjen a tárcsába .Légy szives írd jobban körbe mi történik ,és mikor .

Ez most nem fog menni, mert igazából az autó megy, kuplung jó, semmi nem panaszkodik, mindössze annyi a helyzet, hogy összerakásnál fordítva lehetett visszarakni a kuplungtárcsát. Azért kérdezem, mert ha legközelebb le kell venni bármi oknál fogva a váltót, akkor tudjuk mit kellene mérni, alakítani, hogy 'gyári' legyen. :burn:
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

asszem vótmá, hogy beleért a lendkerékbe a fordítva berakott tárcsa a középrésznél.
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

Nem kell mérni semmit ,a mélyebb fele essen befele a lendkerékbe ,azt nem kell kétszer dolgozni .De ha menetközbe megakadsz ,és net közelbe vagy ,mindíg van egy -két hülye ,mint én ,aki bújja a fórumot ,kérdezd meg .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó. :-D
már jan 18-án is belinkeltem egyszer...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Bogyo28 wrote:
paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó. :-D
már jan 18-án is belinkeltem egyszer...
Túrkáltam és megtaláltam, de akkor még nem fogtam fel a jóságát. :idea:
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by Bubor »

paniperda wrote: Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.

Köszönet!
A " Lehel piac melletti záras" megoldás nem működőképes?
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Bubor wrote:
paniperda wrote: Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.

Köszönet!
A " Lehel piac melletti záras" megoldás nem működőképes?
Birdhaus-szal beszéltem telefonon, de úgy néz ki kell egy alap, amiből el lehet kezdeni építkezni. A jelenlegi pedig még alapnak sem jó. :-?
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Emberek,

Tudna valaki tanácsot adni azon a téren, hogy az 1.6 soros hátsóhídja, illetve a 2.3 hátsó hídja között az áttételen kívül van-e eltérés. Fékdobok, bármilyen csövezés, ecetera.. Meg lehet-e mondani, hogy egy megbontatlan híd milyen motorhoz tartozott, illetve ha cserélnék esetleg motort, akkor elég vele az áttételt váltani, vagy keressek majd teljes hátsó hidat.

Köszi!
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

Ha atlas akkor egyformák ,ha elölről szerelhető akkor nem.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

kellene lenni a fedélnél egy alu táblácskának amin rajta van az áttétel. Ha szétszeded akkor hézagot kell állítani összerakáskor.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

paniperda wrote:Emberek,

Tudna valaki tanácsot adni azon a téren, hogy az 1.6 soros hátsóhídja, illetve a 2.3 hátsó hídja között az áttételen kívül van-e eltérés. Fékdobok, bármilyen csövezés, ecetera.. Meg lehet-e mondani, hogy egy megbontatlan híd milyen motorhoz tartozott, illetve ha cserélnék esetleg motort, akkor elég vele az áttételt váltani, vagy keressek majd teljes hátsó hidat.

Köszi!
szerintem az áttételen kivűl még a fék is kissebb lehet az 1.6-on, de az átrakható a másikról...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply