Page 1 of 1

Motorfelújítás

Posted: Fri Nov 15, 2013 10:06 pm
by CapriCar
Mivel az autómnak egyre idegesítőbb varrógép hangja van eldöntöttem, hogy a tél folyamán felújíttatom.
Utána érdeklődtem mi is kell hozza majd megnéztem a neten (motomobil.com), hogy mi mennyibe kerül és majdnem dobtam egy hátast. :-(
garnitúra tömítés 100 euró
tőkék 10 euró/db
vezérműtengely 190 euró
Kb. 120 e. forint plusz a hengerfejek síkolása szelepek becsiszolása még 30 e.
Ha hozzáadom a munkadíjat 200 e. nem biztos, hogy megúszom. (és még nem is számoltam váratlan költségeket) :-?
Szóval elment a kedvem az egésztől. Ennyi pénzből majdnem kijön még egy autó.
Nem tudom Ti hogyan oldjátok meg az ilyen eseteket. Már az autó megvételekor gondoltam, hogy nem lesz olcsó de erre nem számítottam. Lehet, hogy túl naiv voltam. :roll:
Esetleg van valami ötletetek hogyan lehetne olcsóbban megúszni?

Re: Motorfelújítás

Posted: Fri Nov 15, 2013 11:17 pm
by szszaby
Hát nem tudom mennyire akarod felújítani, de amit leírtál abban nem sok minden van benne. Fúrni nem kell, esetleg köszörülni?
Meg ha az árakat nem onnan néznéd lehet jobban kijönnél.

Re: Motorfelújítás

Posted: Fri Nov 15, 2013 11:57 pm
by Bogyo28
alap dolog, hogy csak olyat veszünk kintről, ami nagyon nincs itthon. a motomobiltól szerintem én magamnak még semmit se vettem, mert minden megoldható máshonnan olcsobban. De mint Szszaby is írta, nem jó a számításod. azt írod varrógép hangja van. hát nagyon nem mindegy, hogy ez szelephangot takar, vagy hajtókarcsapágy szar és azért szól. tengelyt nem kell venni újat, van rá ember aki megcsinálja ha nem teljesen szar, emelőtőke szintén. ha csak a hengerfejeket és a vezérlést akarod megcsinálni, akkor nagyon sokat számoltál. tömitéskészletet is lehet itthon venni, vagy akár készittetni is. viszont ha már szétszeded a mocit, én elvinném egy gépműhelybe hogy mérjék meg, mert könnyen lehet hogy csapágyakat kell benne cserélni, esetleg furni nagyobb dugokhoz vagy visszahüvelyezni. ha a motor alsó részében is van bibi, akkor a 2 kiló az alsó hang a felújításnál.
nincs túl nagy okosság ezen a téren, ha jó motort akarsz, akkor azt meg kell csinálnod magadnak, venni nem igen lehet, általában csak ugyanolyan szart mint ami neked is van. Ha Gizmo hozzájárul szivesen megosztom az Ő motorjának generáljának a költségeit, nála minden szar volt, új dugó, tömítés készlet, furás, hengerfej felújítás, tengely rendberakás. Ez nem olcso dolog, bár szerintem ez relatív. 30 év feletti dolgokról beszélünk, és egy új moci megint 20 évig moci lehet.

Re: Motorfelújítás

Posted: Sat Nov 16, 2013 1:11 am
by CapriCar
Mikor megvettem az autót nem volt semmi hangja csak egy kicsit egyenletlenül járt. Mint később kiderült azért mert a szelephézagot valaki szándékosan túl kicsire állította. Majd mikor be lett állítva a normál szelephézag a motor szépen járt viszont előjött a varrógéphang.
Én nem értek hozzá de ma beszéltem pont erről a témáról Bandibával és ő azt mondta, hogy emelő tőkét nem lehet köszörülni mert a felülete hőkezelt és a köszörülés által lekerül a kemény edzett réteg.
Nagyon szeretném már rendbe rakni az autót. Mindég megcsinálunk valamit majd előjön valami más vagy kiderül, hogy egész másképp kellett volna. Ez a legdrágább iskola amibe idáig jártam.

Re: Motorfelújítás

Posted: Sat Nov 16, 2013 9:16 am
by Süni
Én köszörültettem tőkét. Azóta 100.000 km van a motorban, semmi ezzel kapcsolatos probléma nem jelentkezett, főleg úgy, hogy az új tulaj 60.000km-ig nem cserélt olajat.

Re: Motorfelújítás

Posted: Sat Nov 16, 2013 9:21 am
by White Shark
Ha csak ez a baja ,és kompresszió + olajnyomás rendben melegen is ,nem biztos hogy fel kéne újítani .A csattogó hang valószínűleg azért van ,ezért is vették vissza a gyári szelephézagról kisebbre ,mert mikor a gyári hézagot beállították rémes hangja lett ,a szelephimba mikor körkörösre kopik ,azon a felületen ahol a szelephez ér ,már egy szelephézagmérővel nem tudod állítani csak órával .A 2,8 motornak van egy rossz tulajdonsága a vezérléssel kapcsolatban ,a fogaskerék vezérlésnek köszönhetően ,ha a vezérműtengely tartó lemez megkopik ,a ferdefogazású kereket a főtengely kifele húzza ,a vezérműtengellyel együtt ,és elzárja az olajfuratokat ,mivel a hengerfejek innen kapják a kenést ,ezért minkét hengerfej szárazon megy .És sajnos igen ,ha mindent te csinálsz is ,a motorfelújítás minimum 2 kiló .

Re: Motorfelújítás

Posted: Sat Nov 16, 2013 9:26 am
by White Shark
Én az eddig összerakott blokkba mindíg köszörűlt tőkét raktam ,hibátlanúl működnek ,igaz nem is tettem vissza a vezérműtengelyt sem szétkopva ,így a két felület sík ,nem kezdi meg egymást.Nálam működik !

Re: Motorfelújítás

Posted: Sat Nov 16, 2013 8:31 pm
by daytona
Milyen motorrol van szo egyebkent?

Re: Motorfelújítás

Posted: Sun Nov 17, 2013 10:14 am
by CapriCar
2.0 V6

Re: Motorfelújítás

Posted: Sun Nov 17, 2013 10:24 am
by daytona
Van egy komplett 2.0 V6 motorom, allapota ismeretlen, de egyben van az egesz, nincs megbontva, meg a karbija is rajta. Taunusbol szarmazik. Ha esetleg erdekel alkatresznek, szolj!

Re: Motorfelújítás

Posted: Sun Nov 17, 2013 1:14 pm
by CapriCar
daytona wrote:Van egy komplett 2.0 V6 motorom, allapota ismeretlen, de egyben van az egesz, nincs megbontva, meg a karbija is rajta. Taunusbol szarmazik. Ha esetleg erdekel alkatresznek, szolj!
Keresni foglak. :-D