Buborék Kaprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderátorok: SONI, Pudva, Bogyo28

Avatar
proteus
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 1629
Csatlakozott: hétf. dec. 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Rákosszentmihály

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: proteus » szer. jan. 07, 2015 11:57 pm

Sanszos, hogy vannak nálam dobfék maradványok, ha egyszer hazajutok megnézem.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » kedd jan. 13, 2015 6:46 pm

pontosan mi kellene egyébként? csak 2 alaplemez vagy több dolog is? mert akkor meg tudnám nézni hogy mim van hozzá..
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » szer. márc. 25, 2015 3:31 pm

DJ Arató Kálmán :mrgreen: szavaival élve: Örülünk Vincent.

Néhány apróság még megoldásra vár, de jelentem összeállt a szerkezet, hála Drivernek és hatalmas köszönet Elnök úr segítségéért!
Motorháztető nyitó bowden ( huzal ) készíthető?
Csatolmányok
rögzítőfék bowden.jpg
Maradt a csigás szerkezet, de lehet , hogy a működtető karból hosszabb kellene.
elfér.jpg
úgy itt is nagyobb lenne a hézag
Typ9.jpg
"kifli alakú" helyett ide kivételesen jó volt az egyenes
közeli helyeken....jpg
Némi igazítás és elhagyható a BKV területe...

Avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 770
Csatlakozott: hétf. dec. 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Tartózkodási hely: Zselickislak

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: nyujoe » szer. márc. 25, 2015 9:58 pm

Utolsó kép olyan ismerős... 8-) :smt023
Hűtőrácsra mi a terved?
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » csüt. márc. 26, 2015 9:04 am

Megvan a gyári :-) , de a nyitó bowdent kell megcsinálni először- előtte

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » pén. márc. 27, 2015 4:02 pm

Bubor írta:Megvan a gyári :-) , de a nyitó bowdent kell megcsinálni először- előtte
bowdenkészítő szerintem tud csinálni, annó én is csináltattam a váci úton a rénó udvarban.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » csüt. jún. 04, 2015 2:27 pm

A géptető bowdent 4.000.- ért csinálták meg. Mindenfélét elkészítenek minta alapján.

A kartegáz kivezető csőcsatlakozóba a meglévő visszacsapószelepemet szeretném kicserélni.A szigszalagozás nem jó hosszú távon...
Esetleg valaki tudna 2.0 pintóhoz valót? Esetleg cikkszámot vagy beszerzés helyet?

Gondolom ide valami visszacsapó szelep és olajleválasztó is kellene?
Csatolmányok
wahler.jpg
kicsi az átmérője...
wahler.jpg (32.27 KiB) Megtekintve 3734 alkalommal

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5484
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » csüt. jún. 04, 2015 2:52 pm

PVC valve néven szerintem találsz újat is az ebay-en, eléggé univerzális cumo, szinte minden régi ford mociban ilyen van.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » hétf. márc. 21, 2016 10:13 am

Előkerült néhány papír a kocsiról, lehetőség adódott felkeresni az első tulajdonost, aki annak idején zsír újan vásárolta Németországban.
Látogatásom felkavaró volt, mert a felesége azóta sem bocsájtotta meg, hogy eladta...
Nagyon kedvesek voltak, megígértem, hogy mindenképpen jelentkezem majd a Caprival is.

De most éppen a főfékhengerrel bíbelődök...visszalevegősödik ATE típus, ehhez állítólag van felújító garnitúra
Csatolmányok
S4300527.jpg
Sajnos ilyen felnit azóta sem láttam...
S4300527.jpg (35.44 KiB) Megtekintve 3403 alkalommal
2016főfék.jpg
2016főfék.jpg (47.07 KiB) Megtekintve 3403 alkalommal

Avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Hozzászólások: 1957
Csatlakozott: vas. szept. 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: TÉCSÉ » hétf. márc. 21, 2016 9:12 pm

Az sima lemezfelni + "kutyatál" ;-)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » pén. szept. 09, 2016 5:37 pm

Nehéz döntést hozva, megváltam immár másodjára a CAPRI-tól. :-(
Ezúton köszönöm a klubtársaim támogatását a CÉL megvalósításának érdekében.
BUB legalább maradt itthon és nem csillaggarázsból fogja szelni további útját........

dkari
csúcsnigger
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: hétf. aug. 29, 2016 11:31 am

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: dkari » csüt. jan. 25, 2018 9:52 pm

Na akkor sziasztok!
Ide írom a mondókámat mert úgy gondolom ez a "megfelelő topik".
A lényeg hogy hozzám került a Buborék Caprija. Tavalyelőtt augusztusban vettem meg 700000-ért. Nem tudom Buborék talán el is váltak azóta, akkora vita kerekedett köztük az autó miatt.
Volt vele bőven tenni való, az előzményeket a Bubor által leírtak mutatják.
Az autó eredetileg 1,3-as motorral szerelt. Sajna ez csapágyas volt (még az is). Ezért Bubor rakott bele egy Pinto 2.0-ás motort. Mikor megvettem ez volt benn. Sajna elég betegnek bizonyult de arra jó volt hogy haza hozzam vele. Pár hónapig pihent az autó mivel még a helye sem volt meg.
Aztán mikor kész lett a helye haza hoztam. Majd tüzetes felmérés után nekiálltam alkatrészeket keresni. Télre időzítettem a rendbe rakást mivel akkor nálam holtszezon van. Az volt a terv hogy Fefe felújítja nekem az eredeti motort. Ez végül időhiány miatt nem jött össze, amit most már nem is bánok.
Az autóhoz kaptam még egy Pinto 2.0-ás motort. Végül ezt szétszereltem, át lett nézve furatok dugók mérve. Mivel minden megfelelőnek bizonyult kapott új gyűrűket tömítéseket a hengerfej szintén rendbe lett rakva. Ezután beszereltem és eddig 5000km-t mentünk vele. Remélem továbbra is bírja majd. A váltó egy Typ-9 -es ötsebességes. Ennél szintén tömítés illetve szimering cserére volt szükség. A kormánymű szintén átnézésre került új gumiharangokat kapott. Lengőkarokat szintén cserélni kellett. Első telókat és rugókat szintén. Mind a négy kerékcsapágy új lett ahogyan az első tárcsák betétek is. Kardán csapágy szintén új. A hátsó féknél a féklapokat elforgattam mert mint korábbi képen látszik a kézifék bovden a laprugón csúszott.
Mivel az auto eredetileg L-es azaz alap felszereltségű, a saját igényeim kielégítésére kapott egy Gt műszerfalat és egy Raid kormányt valamint középkonzolt kerek órával. Mikor vettem 6x13-as Rs felnik voltak hozzá. ezeket eladtam és vettem rá 7x13-asakat. Kicsit később vettem két 7,5x13-ast hátra. Kapott új lökhárítókat hátul telit elöl kétrészest. Karbi egy 32/36-os Weber van ra

A szerencse hogy a kasztni elég jó állapotú, legalább ami a főelemeket érinti. Sajna '86-ban csúnyán összetörhették ennek nyomai azért helyenként elég jól látszanak. Többek között ezért ér bele a kerék jobb hátul míg másik oldalt nem. Elméletileg az év végére szintén télre be van tervezve a kasztni rendbe tétele. Ez sem lesz egyszerű mert amennyit csak lehet megszeretnék tartani a mostani fényezésből. Ez nem gyári mert eredetileg narancssárga volt de amikor összetörték át lett fényezve a korábban felrakott régi képen szereplő pirosra. Nem a költségek miatt akarok minél többet megtartani hanem mert így tetszik. És így nem kell annyira félteni nehogy letojja egy madár.

Pár kép a teljesség igénye nélkül. Meg úgy is láttatok már ezermillió felújításos képet.
20160116_133708.jpg
eredeti műszerfal
20160116_133708.jpg (51.75 KiB) Megtekintve 1499 alkalommal
kepatmeretezes_hu_IMG_20180109_101527.jpg
most az eleje
kepatmeretezes_hu_IMG_20180109_101527.jpg (60.97 KiB) Megtekintve 1499 alkalommal
kepatmeretezes_hu_P1070522.JPG
motor
kepatmeretezes_hu_P1070522.JPG (12.73 KiB) Megtekintve 1499 alkalommal
kepatmeretezes_hu_P1070531.JPG
váltó
kepatmeretezes_hu_P1070531.JPG (14.16 KiB) Megtekintve 1499 alkalommal
kepatmeretezes_hu_P1070617.JPG
most a műszerfel
kepatmeretezes_hu_P1070617.JPG (11.36 KiB) Megtekintve 1499 alkalommal
Csatolmányok
kepatmeretezes_hu_20160702_182547(1).jpg
Vételkor az eleje
kepatmeretezes_hu_20160702_182547(1).jpg (10.81 KiB) Megtekintve 1497 alkalommal

Avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Hozzászólások: 1957
Csatlakozott: vas. szept. 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: TÉCSÉ » csüt. jan. 25, 2018 10:50 pm

Grat - Great 8-)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.

Avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 523
Csatlakozott: szer. szept. 21, 2005 4:00 pm

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Dartonit » pén. jan. 26, 2018 2:25 pm

Wow! Vonzó darab, tetszik.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler

Avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 770
Csatlakozott: hétf. dec. 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Tartózkodási hely: Zselickislak

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: nyujoe » vas. jan. 28, 2018 7:33 pm

Fasza! Alapnak se volt rossz, de szépen pofásodik is :)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4

Válasz küldése